Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: wesse @ LFC (besöker bokis...)

  1. #1

    Standard wesse @ LFC (besöker bokis...)

    Stads besök av två mkt trevliga gentlemän från sveriges framstjärt (mönsterås)...

    Wesse i egen hög person, undrar vilka tankar som far igenom men visst ser han nöjd ut!


    Vi börjar väl med wesse å stefans hemliga projekt "lill bokis", tydligen livsfarlig å använda dykrodret, kommer rutinerade bokis märka det eller blir det en våldsam krasch?


    Det där va inge skoj, bokis justerar om det hela å flaxar iväg igen...


    Wesses tokiga tupp får sig en åktur...


    Bokis "Clipped Stearman", efter rote start med hanke så saknades en del av höger övre vinge... Dock så gav den obalansen konstiga flygtendenser så bokis såga av vänster sidan...


    Slobodans nya tingest, OMP Giles med OS 160-FX.


    Stefans magic 3d eller vad fasen den nu hette...
    Senast redigerat av DrHanke den 2013-03-17 klockan 08:09.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard Ett stort varmt jättetack

    Två mycket flygsugna män skulle åk o flyg i helsingborg men väder o någon mindre snäll Cub gjorde att resan inte kunde bli av...suck vad gör man då jo vi frågar herr hanke o herr bokis om det är möjligt att vi får flyga på deras fält...jo det visade sig att detta va möjligt så bilen full av bröte o iväg till stockholm hurra vi ska till bokis o flyga sjöng vi hela resan, nästan för i stockholm blev det tyst i bilen...va fan är alla på väg sa vi är det marknad eller minst fyra filer fullproppade med bilar va det o alla verkar vara ilskna på oss kanske för att vi låg i fel fil eller körde mot rött va vet jag... när vi lyckas ta oss igenom denna hysteritrafik o fyra körfält blivit ett igen pustade vi ut sen sjöng vi vidare... vi ska till bokis vi ska till bokis... när vi snurrat omkring lite på landet så närmade vi oss den riktiga huvudstaden "herr Bokis hem" ...vi kände igen fältet från filmerna o på en gul gräsklippare där satt han våran stora vackra idol "BOKIS" hurra vi va framme nu ska det flygas...efter lite idoldyrkan o hangartitt så flög Bokis några varv i konstiga vindar som vi fick lära oss namnet på... Wind turn ...kände mig lite osäker på om jag vågade flyga i denna vind o så vill en ju int vis hur kass en är på o flyg...kaffet är klart ropa hans otroliga hustru o bulldoften spred sig över huvudstaden...vid kaffet dök idol nr två upp.... Hanke....vi åt upp alla bullar på två fat sen blev det mera flyg så Hanke drog opp twisten eller va den nu hette.. oj va han snurrade omkring såg fränt ut tyckte vi... men över bokis hangar vinglade det lite väl mycket o "vind turn vind turn" sa hans fina mp3spelarradio PANG ner i marken ganska nära oss... hurra tänkte jag ..dom visar oss en fin krasch vilket varmt välkomnande vi får..då jag använder hörapparat sen födslen så har jag aldrig fått höra en krasch i verkligheten o detta hade hanke räknat ut... tror han tyckte lite synd om mig så nu när jag fått höra denna crasch otroligt tydligt fick han applåder kramar o tack av mig..oj vad snälla o goa gubbar detta va...efter mera bullar dök scoby doos polare upp i sin mystery van verkar som alla kändisar är i huvudstaden i dag..efter flygande brön,höns o avsågade vingar så började jag begripa att flyga de kunde dom...nu har jag nästan förstått att en ska lära sig landa innan en köper fler plan... då jag smällt allt jag flygit efter några turer i många års tid utan att lära mig något av det har jag nu köpt mig en calmato sport o ska helt enkelt börja om från början goda råd från hanke o bokis har övertygat min o köra med expo något jag trodde va för gamlingar... men ack så fel en har i bland kanske ska man börja lyssna på andra kloka gubbar mellan varven...så nu blir det calmato med en djäkla massa expo o ska int köp något mer plan detta år för nu ska det landas...till sist vill vi tacka alla kändisarna i storstan för ett mycket varmt motagande ni är ett underbart gäng som sprider en otrolig värme hos oss o en bamsekram till Drottningen som höll oss med mat o fika m.m

    p.s Tack Bokis för att du lotsade oss ur storstaden så vi hittade hem igen.


    TUSEN TACK FÖR EN UNDERBAR SEMESTERDAG

    mvh Stefan o Wesse

    Get high with hovering
    not drugs

  3. #3
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Det där ordet du leter efter är Wind shear (tror det stavas så) o det är när vinden kantrar 180 grader o luften till vingarna tar slut!
    Tack för titten,kul att ni kunde stanna o sköj var det trots vädret..
    Hanke hälsar så gött från sin jordkula i Teeeebyyyy osså!
    Å Britt med..
    Filmen El Tuppo blev ju skeeeetarolig!Puss på dig Hanke!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #4
    Plange13s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    181
    Jobb
    Automobilrehabiliteringstekniker
    Klubb
    Tranås Moddelflygklubb

    Standard

    Ingen kommer ihåg en fegis!

  5. #5
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Herregud, tre "sånna" personer inom samma område??
    Fy fabian va goa ni är, sitter här och skrattar som en dåre medan frugan ringer något samtal. Tror det var till sjukhuset eller nåt...
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

Liknande ämnen

  1. Wesse besöker Bill
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 210
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 19:38
  2. Bokis nya Get
    Av DrHanke i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 20:59
  3. LFC besöker Gimo
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 00:05
  4. Wesse film challange / Wesse Filmutmaning
    Av T5 i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 14:59
  5. En dag hos Bokis
    Av flygar henry i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •