Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Det verkar som skånehobby skall slå igen portarna ?

  1. #1
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard Det verkar som skånehobby skall slå igen portarna ?

    Jag var ute på skånehobby idag för att köpa mig ett par accar, en fartreglare och en borstlös motor till en zagi som jag köpte av Mr J (Tack Mats). Till min förvåning hade dom inga LiPo accar hemma alls, endast ett fåtal borstlösa motorer hemma och ingen alls som passade mig. Hyllorna såg almänt tomma ut. Jag har hört rykten från 2 personer att dom skall sälja ut och slå igen. Stämmer detta ? Isåfall är det väldigt synd, även om det för min del finns airmedia på gångavstånd hemmifrån är det ju alltid trevligt med fler butiker. Den enda andra butiken jag känner till här i skåne är ju airmedia, Kyosho (fast den räknas knappt) och Modelcraft i malmö, men dom har ju inte ens hemsida som man kan kolla på.

    Nån som vet fler butiker i skåne som är värda att besöka ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Hobbygården i Klippan
    Molander i Landskrona
    Havannamagasinet i Kristianstad
    Helsingborg har en bra hobbybutik
    Tomelilla
    Det finns säkert många fler
    På nätet finns Ystad och Färlöv
    Fast det är förstås tråkigt att Skånehobby som haft så fullt på hyllorna och i taket har dåligt med grejor.

    Fast du kanske bara räknar Malmö-Lund till Skåne?
    /Patrik

  3. #3

    Standard

    Tjena gott folk!

    Vi har INGA planer på att lägga ner. Anledningen att det är lite mindre välfyllt än innan beror på två saker. Dels har det varit ett väldigt tufft år med dåligt väder osv så vi har helt enkelt inte hafft råd att fylla på som vanligt.
    Vi kommer även mer och mer gå över till direktimporterade ARF kärror i stället för dom vanliga svenska maskinerna men vi vill bli av med en del innan vi beställer då man bara kan beställa stora kvantiteter åt gången.

    Hur som hällst så gick det iväg ett gäng stora beställningar i fredags så inom snar framtid kommer det vara mer pryttlar på hyllorna igen.

    Ha nu en underbar flygsommar när vädret äntligen har kommit!

    MVH
    Jacob
    Skånehobby

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Gott att höra!
    Ni slutar väl inte ta hem SIGs byggsatser?
    Det finns fortfarande ett intresse av att bygga från riktiga byggsatser.

    /Michael

  5. #5

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jacob
    Tjena gott folk!

    Vi har INGA planer på att lägga ner.
    MVH
    Jacob
    Skånehobby
    Tackar.
    Det känns tryggt att ha någon som inte bara finns på nätet.
    Förstår att det är tufft med alla direktimporter och att man får se över de gamla rutinerna för att kunna ha kvar den personliga servicen.
    Jag hoppas att detta får illasinnade rykten att lägga sig.
    Vänligen Patrik

  6. #6
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Härligt att höra Jakob, nu blev jag glad!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  7. #7
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dorro
    om man som Skånehobby inte bryr sig om att svara på mail så kan man lika gärna lägga ner..............
    / Kent
    Kanske en handlare också vill ha semester?

    Jag känner inte till situationen hos Skånehobby, men handlaren där jag är stamkund (finsk webshop) brukar alltid svara på mejl direkt. Men tydligen läste ingen mitt mejl i mitten av juli.

    Jag beställde 4 gallon bränsle och fick veta att de inte hade bränslet i lager, det skulle komma följande vecka.
    Jag skrev ett mejl dagen efter att de kan lägga en 17x4W APC-propeller i paketet när de skickar mitt bränsle.

    Bränslet kom förra veckan, utan propeller. Tydligen hann semestervikarien bara med beställningarna i webshopen - läste inga mejl överhuvudtaget. Semestern var tydligen slut för den ordinarie handlaren vid månadsskiftet. Jag fick min propeller i fredags - ingen fraktkostnad och 15% rabatt på priset - firman kan alltså räkna med att ha mig kvar som trogen kund trots ett missat mejl :-)

  8. #8
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Skånehobby har alltid varit bra och jag har handlat där i säkert 15 år och kommer fortsätta göra det ibland. Är glad för att ryktena inte stämmer
    Mvh / Fredrik Glawe.

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    44
    Klubb
    Lunds modellflygklubb

    Standard

    Det ligger i sakens natur att man måste hålla hög service om man har en butik och vill behålla sina kunder och attrahera nya genom gott rykte. Det tar år att bygga men blixtsnabbt att riva. Man måste ha välfyllda hyllor med "småsaker" som batterier, länkar, skumgummi, spinners, ackvarnare, sladdar - ja ni vet. Lagerkostnaden på sådant är dessutom betydligt lägre än högvis av ARF:ar. Efter fyra-fem besök då man kommer hem med bara en av fem saker från sin inköpslista (saker som finns på hemsidan) så börjar man tappa tålamodet. "Det kommer nästa vecka" håller dessutom inte fem veckor i rad. Jag vill ha en välsorterad och besöksvänlig hobbybutik i min närhet och Skånehobby borde vara i topp om man bor i Lund-Malmö regionen i alla fall. Hoppas det ordnar till sig!

  10. #10
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    visst är det tråkigt när man beställer grejjer å dom inte kommer .. eller att det tar väldigt lång tid !=? själv handlar jag det mesta på rc butiken i skövde via deras shop-- iof mest bara småsaker ,,, men ändå men där har man fått ett trevligt bemötande ... å snabb service .. samt att dom svara´r på mailen man skickar dom ang ordrar dvs sampackning mm när man lagt till grejjer i efterhand ..
    sedan kan det nog inte vara lätt å va hobby handlare idag !??? med allt vad internet ger i shoppar som erbjuder priser som ja...... så heder åt dom få som ännu kan å vågar ligga med det mesta i lager ... ett flygplan kan man väl vänta nån vecka på .... men den där lilla skruven roderhornet eller accen som brann upp dom måste jag ju ha nu........
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Liknande ämnen

  1. DL-50 som verkar gett upp... HJÄLP!!!
    Av Magoozi i forum Bensinmodeller
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 20:25
  2. dags å markera i kalendern ?? verkar klart nu!!!
    Av kenneth67 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 06:52
  3. Skånehobby upphör
    Av shark i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 19:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •