Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: SMFF utövar påtryckningar på landets klubbstyrelser

  1. #41
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Jag har aldrig lagt mig i dessa diskussioner innan men nu måste jag..
    På senaste Hobbymässan stod ju SMFF storstilat och delade ut gummibandsmotordrivna friflygplan till alla barn, MEN, bara om de, eller ffa föräldrarna skrev in sina barn som medlemmar i SMFF.
    Varför gör man isf detta? För att få mer (ekonomiskt) stöd högre uppifrån, för att man då har "fler medlemmar" ??
    Har jag rätt eller fel?
    Jag var lite nyfiken för jag brukar försvara det bra som SMFF gör för mig, det tycker jag är viktigt. Gör dem dumheter så gillar jag det inte givetvis. Så jag ringde upp ordföranden i SMFF-Bredd som säger att du har fel på två punker. Dels var det SLM som köpt in och delade ut flygplan på årets mässa och dels blev ingen medlem i någonting. SLM antecknar vilka som fått flygplan, men varför vet jag inte, jag kan också gissa men jag vet inte.

    Från hobbymässans hemsida,
    "SLM
    Välkommen till Hobbymässan och SLMs monter .Här delar SLM ut balsamodeller i sin monter. Planet heter Lucy och har en motor av gummisnodd somn vevas upp med propellern. Gillas framför allt av barn i nedre skolålder, men även av äldre."


    Senast redigerat av henke2 den 2013-11-04 klockan 11:50.
    Superhero

  2. #42
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Ok, då ger jag mig.

    Om det nu är så att de barn/ungdomar som skrev in sig blir kontaktade för en ev uppföljning och därmed blir framtida modellflygare är det ju ett gott initiativ.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #43
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Man kan ju undersöka hur många juniorer förbundet uppger att de har. Med fakta kan man i så fall avfärda/bekräfta om det fuskas med bidragsanslagen. Samma sak gäller att det ryktas att som medlem i förbundet ska man ange övriga familjemedlemmar - även om endast en familjemedlem är modellflygare.
    Ove (AM) Nielsen

  4. #44
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Samma sak gäller att det ryktas att som medlem i förbundet ska man ange övriga familjemedlemmar - även om endast en familjemedlem är modellflygare.
    Då kan vi slå hål på den myten också för det är INTE sant
    Superhero

  5. #45
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Ok, då ger jag mig.

    Om det nu är så att de barn/ungdomar som skrev in sig blir kontaktade för en ev uppföljning och därmed blir framtida modellflygare är det ju ett gott initiativ.
    Det är så jag upplever att det funkat. Läser man på SMFFs hemsida och hittar den där faktan som AM pekar på, så kan man se att man slutat dela ut modeller eftersom det inte genererat medlemmar i den utsträckning man hoppats, utan nu istället provar med att låta juniorer bli sponsrade. Detta för att INTE få " spökjuniorer"

    Jag tycker det är en snäll gest av dem och rimligt att det är kopplat till div motkrav. De skriver att de provade detta 2012, jag vet inte hur det gick eller om något liknande gjorts i år.

    http://iof2.idrottonline.se/SvenskaF...lpforjuniorer/

    Nu vart det mer näsan i blöt än jag tänkt mig och egentligen är bekväm med, hoppas ingen tar illa vid sig, men jag tyckte det var befogat med att stoppa in lite fakta.
    Superhero

  6. #46
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Det framgår ingenstans hur många juniorer förbundet anmält till bidragsgivande organisation. Annars tycker jag att varje initiativ att engagera fler i vår hobby är bra - så länge det sköts korrekt.
    Ove (AM) Nielsen

Liknande ämnen

  1. mfn/smff
    Av kenneth67 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 12:22
  2. Information om SMFF och §37 i SMFF stadgar.
    Av Pelle i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 15:53
  3. Smff
    Av Dacke i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 16:02
  4. SMFF-forum är rätta platsen för SMFF-frågor
    Av Ville i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 16:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •