Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Någon testat dubbla tankar?

  1. #21
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jo, men det ligger faktiskt en del i det han säger. 4 taktaren vägen 160 gram mer och jag _kommer_ behöva dubbla tankar (vilket ger mer vikt det med, speciellt vid full tank. Totalt säkert 350 gram mer vid start), annars så får jag en flygtid på bara några minuter.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 429
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    En 8oz tank räcker till en .61 fyrtaktare!
    Problemet är att motorn är " för" tung för din kärra,den kommer att bli framtung!
    En väl dämpad tvåtaktare låter faktiskt mindre än en fyrtaktare med originaldämpare.

    I Erlands fall (Yak-54:an överst) kan man ju ställa tanken vertikalt! Så har jag gjort på min Great Planes GEE BEE R-2.
    Där har jag en Tettra 500cc "Bubbleless tank". Motorn är en 15cc tvåtakt med två dämpare (stål +mousse aluburk). Prop 15x4 APC.

  3. #23
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    8oz till en asp .61 är i minsta laget, med min fick jag runt 6-7 minuter flygtid bara så jag rekomenderar minst 10oz, gärna 12 så man slipper tänka på klockan hela tiden.

    Jag kommer göra som jaka säger, iomed att jag skall besöka http://www.gravesrc.com om ett par veckor så köper jag mig en os 46 la där. (dom verkar inte ha 40an, men 46an väger ju löjligt lite). Nu är det ju dock så att jag endast får plats med 6oz. Hur mycket dricker 46:an ? Kommer jag klara mig med 6oz eller skall jag köra dubbla tankar iallafall ?

    Sen skulle jag gärna vilja ha ett shyst blås till motorn. Jag har för mig att DrHanke hade en gul magnum kärra eller något med ett blås som jag gillade. Nån som vet ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  4. #24
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Hur mycket dricker 46:an ? Kommer jag klara mig med 6oz eller skall jag köra dubbla tankar iallafall ?
    Jag har 11 oz tank i min Twist 3D 40. Kör med OS LA 46 och en APC 12.25x3.75 propeller (bästa propellern för en funflyer och denna motor).
    Timern i min radio har jag inställd på 25 minuter - med inkörd motor borde du alltså kunna köra 12 minuter med 6 oz tank. (Jag kör givetvis inte fullgas i 25 minuter)

    Om jag kommer rätt ihåg är LA 46:an lättare än LA 40. Det är samma motor, bara mer uppborrad i 46-versionen (alltså mindre metall i den motorn).

    Räcker till att dra sig upp ur hovringar med Twisten så det torde bli ännu bättre prestanda i Dazzlern.

  5. #25
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tackar för ett bra svar!
    Mvh / Fredrik Glawe.

Liknande ämnen

  1. GPS tracker någon testat?
    Av Kenneth E i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 16:23
  2. Wrap 920 - någon som testat?
    Av LAN i forum FPV Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 08:29
  3. Aeolian motorer, någon som testat?
    Av Kaptenklister i forum Elektronik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 21:33
  4. Någon som testat att flyga med joystick från HK??
    Av kamelkungen i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 19:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •