Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    242
    Jobb
    Lärarkandidat
    Klubb
    EMFK, Engelholms ModellFlyg Klubb, MRFS Malmöradioflygsällskap

    Standard Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels

    Är på jakt efter en billig bensinare och har kollat lite på motorn som heter "crrc", en 45cc motor.

    Har hört att motorn som heter dl50 (kopia på DA50 kan jag tänka mig) är ett bättre köp. Efter att ha sett några videoklipp med motorn och läst lite om den på andra forums så verkar den vara ett bra köp.

    Airmedia ska ta hem den, har dock inte fått tag på honom. Ett annat alternativ är ju att beställa från peakmodels. Hur är dom att ha och göra med? Schyssta leveranstider? Hur mycket tror ni kan tillkomma i tullavgifter? Jag blir dessutom inte klok på om ljuddämpare och tändbox ingår. Gör det?

    Motorn ifråga, ni som har den, vad finns det att säga? Går den bra, några fallgropar man bör kolla upp?

    Tacksam för svar!

    Mvh,
    Magnus Göransson, Ängelholm

  2. #2
    Stuffs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    118
    Jobb
    Svarvare , Svetsare
    Klubb
    Södra Dalarnas Radioflygklubb

    Standard

    Ja köpte en combo med yak 54 / DL50 från peak å kan bara säga jätte bra servis om de är nått man undrar om...
    Ja har inte kört motorn än men ja vet en som har en och han är super nöjd med den

    Jag handlade för ungeför 6000 kr och ja fick betala 730 kr i tull och moms ja förstår inte hur de kunne bli så billig tull och moms men de är väl bara bra lika så för en i klubben som oxå beställde från peak

    Ljuddämpare och tändbox ingår

    De som finns och säga HANDLA direkt sluta fundera 8)

    MvH Andre´

  3. #3
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Det är ingen importtull på modellflygsprylar men nog moms + postens administrationsavgift.

    Momsen i Sverige är väl 25%? På 6000 Kr är det 1500 Kr, vilket antagligen måste betyda att firman skriver ner värdet på sina försändelser.

  4. #4

    Standard

    Jag köpte en Ultimate från Peakmodel, och värdet på kartongen var nedskrivet till $100. Detta gjorde firman utan att jag bett om det. Fick betala ett par hundralappar när jag hämtade ut lådan vill jag minnas.

    /Fredrik

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Fredrik,
    Visst är det skönt att vi har så billig hobby..
    Hälsningar från
    Roger i Västerås

  6. #6

    Standard

    Eller hur! Jättebilligt...

    /Fredrik

  7. #7


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard Re: Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels

    Citat Ursprungligen postat av Magoozi
    Är på jakt efter en billig bensinare och har kollat lite på motorn som heter "crrc", en 45cc motor.

    Har hört att motorn som heter dl50 (kopia på DA50 kan jag tänka mig) är ett bättre köp. Efter att ha sett några videoklipp med motorn och läst lite om den på andra forums så verkar den vara ett bra köp.

    Airmedia ska ta hem den, har dock inte fått tag på honom. Ett annat alternativ är ju att beställa från peakmodels. Hur är dom att ha och göra med? Schyssta leveranstider? Hur mycket tror ni kan tillkomma i tullavgifter? Jag blir dessutom inte klok på om ljuddämpare och tändbox ingår. Gör det?

    Motorn ifråga, ni som har den, vad finns det att säga? Går den bra, några fallgropar man bör kolla upp?

    Tacksam för svar!

    Mvh,
    Magnus Göransson, Ängelholm
    He Magnus.
    Jag köpte okså combo packen Yak 54 + DL 50 an, bara bra erfarenheter med servicen hos Pek, har handlat 2 ggr till, inga som helst problem, beställde en lite mindre Yak 54 (1780 mm spv) i Lördags, den är på väg nu skickades i Tisdags från Peak. Beträffande DL motorn så går den enligt min åsikt riktig bra. Jag köpte en "Pittsdämpar" som är avsedd för DA 50, passar perfekt på DL 50 an.
    Lycka till
    Janne

  8. #8

    Standard Re: Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels

    [quote="janne Jag köpte en "Pittsdämpar" som är avsedd för DA 50, passar perfekt på DL 50 an.
    Lycka till
    Janne[/quote]

    var köpte du pittsdämparen.. ?
    behöver oxo en på min dl50
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  9. #9

    Standard Re: Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels

    Citat Ursprungligen postat av janne
    Jag köpte en "Pittsdämpar" som är avsedd för DA 50, passar perfekt på DL 50 an.
    Lycka till
    Janne
    var köpte du pittsdämparen.. ?
    behöver oxo en på min dl50[/quote]
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  10. #10


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard Re: Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels

    Citat Ursprungligen postat av Ludde
    Citat Ursprungligen postat av janne
    Jag köpte en "Pittsdämpar" som är avsedd för DA 50, passar perfekt på DL 50 an.
    Lycka till
    Janne
    var köpte du pittsdämparen.. ?
    behöver oxo en på min dl50
    [/quote]

    Hej.
    Köpte min direkt från Bisson. http://www.bissonmufflers.com/en/index.html
    tog ca 3 veckor att få hem den, kolla även med Elltech, dom skall visst vara återförsäljare i Sverige.
    Janne

  11. #11

    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    242
    Jobb
    Lärarkandidat
    Klubb
    EMFK, Engelholms ModellFlyg Klubb, MRFS Malmöradioflygsällskap

    Standard

    Kanon att höra lite referenser! Hur har ni gjort med inkörningen? kört in enbart i modellen eller något i bänk?
    Kontakten till accen som driver tändningen, är det en vanlig standard kontakt på den?

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    226
    Jobb
    snart industritekniker
    Klubb
    Södertälje mfk

    Standard

    här finns annars en 45cc motor billigt.
    https://www.unitedhobbies.com/UNITED...idProduct=5460

    Nästan så man blir sugen på att beställa en...

  13. #13
    Tejps avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    133
    Jobb
    Lurendrejare
    Klubb
    MFK Jupiter Luleå

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magoozi
    Kanon att höra lite referenser! Hur har ni gjort med inkörningen? kört in enbart i modellen eller något i bänk?
    Kontakten till accen som driver tändningen, är det en vanlig standard kontakt på den?
    Saxat ur manualen på http://www.dlusa.net:

    ENGINE BREAK IN

    Break in running should be done with regular gas mixed with a high quality petroleum based 2 cycle oil at a ratio of 30:1. The engine should be run installed in the airframe with wings attached, on the ground for 2hrs at 2500rpm. Ground running should be done with a 22X8 prop and with the cowl off to promote good cooling. The engine should never be run in a test stand as they do not allow vibration energy to be properly dissipated.

    When the 2hrs of ground running is complete, the carburetor should be adjusted and the engine should be flown at light load and varying speed for enough time to have 3 gallons of gas mixed with high quality petroleum based 2 cycle oil run through it. The prop you use should allow the engine to run at between 6700 and 7200rpm.

    The oil should be switched to full synthetic 2 cycle mixed at a ratio of 45:1after that. Note that when you switch to synthetic 2 cycle oil, it is likely that the carburetor mixture and idle speed will need to be adjusted.

  14. #14

    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    242
    Jobb
    Lärarkandidat
    Klubb
    EMFK, Engelholms ModellFlyg Klubb, MRFS Malmöradioflygsällskap

    Standard

    Där ser man.

    Tror ni det är döden för motorn om man bara precis provstartar den i bänk, kör kanske en halv tank? måste ju få vet om den fungerar överhuvudtaget.

  15. #15
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Döden för motorn blir det nog inte, men sök lite på www.rcuniverse.com så kommer du att hitta en tråd där man bultat motorn i en troligen för stum bänk så standoffsarna och ett öra på motorn gått av.
    //Tobbe

Liknande ämnen

  1. Elcykel - nån som har erfarenheter ?
    Av McRegor i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 12:38
  2. Reptile erfarenheter?
    Av Peterps i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-09, 15:16
  3. HK EPP-FPV - Erfarenheter?
    Av Robbowich i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 00:13
  4. os 90 fs erfarenheter ?
    Av kenneth67 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 19:43
  5. Erfarenheter av Ultimate?
    Av 9,3x62 i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 11:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •