Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Blir snart tokig

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard Blir snart tokig

    har lyckats få loss en krona till ny motor men vad ska jag köp hjälp mig med förslag....
    har tittat på os och ys satio o laser i 91-120 klassen har någon ett råd....det är mycket pengar tyck ja o då vill en ju bli nöjder några år framöver...

    är supertacksam för utverkes påverkan i detta ärende..

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #2

    Standard

    Får den kosta lite är ju YS 110S el. 120fz väldigt intressant.
    Jag har aldrig haft YS fyrtaktare, men kör för tillfället en YS i min helikopter och det är en kanonfin motor.
    På fältet har vi flera större YS'ar fyrtaktare och de låter så in i nordens härligt. Det riktigt tjuter om dem och det gillar vi förstås

    YS'en har dessutom mer pulver än motsvarande "icke kompressormatad" motor, typ Saito,OS etc...

    Saito vs OS 120 är ju en smaksak och som budgetalternativ finns förstås Magnum/SC/ASP 91 - 120.

    1. YS: Mest pulver och kvalitet
    2. Saito/OS, kvalitetsmotorer
    3. SY/SC/ASP, Också bra, kostar minst.

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Får den kosta lite är ju YS 110fz el. 120fz väldigt intressant.
    Jag har aldrig haft YS fyrtaktare, men kör för tillfället en YS i min helikopter och det är en kanonfin motor.
    På fältet har vi flera större YS'ar fyrtaktare och de låter så in i nordens härligt. Det riktigt tjuter om dem och det gillar vi förstås

    YS'en har dessutom mer pulver än motsvarande "icke kompressormatad" motor, typ Saito,OS etc...

    Saito vs OS 120 är ju en smaksak och som budgetalternativ finns förstås Magnum/SC/ASP 91 - 120.

    1. YS: Mest pulver och kvalitet
    2. Saito/OS, kvalitetsmotorer
    3. SY/SC/ASP, Också bra, kostar minst.
    jo jag gillar nog ys men har ej hört någon i verkligheten vill dessutom snabbt få tag i delar om det krånglar får gärna kosta lite är inte dumsnål i detta läge...

    tack för ditt svar

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4

    Standard

    Det är inte dumsnålt att köpa Saito eller OS heller, de är ju toppkvalitet och ett säkert kort.
    Däremot så verkar ju YS fyrtaktarna vara lite av Ferrarin i modellflygvärlden och har fördelar som soppapump och trycksatt tank från vevhuset. (Läs: Råder dig att köpa en för att jag vill ha en ??!!!??? )

  5. #5

    Standard

    Och kanske det bästa och starkaste argumentet av alla: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=G4x4Ku_Y0Uc]Det behövs två kineser för att hålla fast en YS110'a[/ame]


    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=K0JWGvH1PgU]Här kan man höra ljudet ännu bättre[/ame]

  6. #6
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Det är inte dumsnålt att köpa Saito eller OS heller, de är ju toppkvalitet och ett säkert kort.
    Däremot så verkar ju YS fyrtaktarna vara lite av Ferrarin i modellflygvärlden och har fördelar som soppapump och trycksatt tank från vevhuset. (Läs: Råder dig att köpa en för att jag vill ha en ??!!!??? )
    det enda som avskräcker mig från ys är att den ska ha en annan bränsleblanding...os III 120 ser oxå cool ut ja ja ska fundera över helgen...

    Get high with hovering
    not drugs

  7. #7
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Tänk så här.. Sover du bättre om du köper en "dyring" dvs Os, Saito eller YS? Eller behöver du den extra effekten?

    Själv har jag både Saito och O.S motorer liggande helt nya i sina kartonger. Jag har kommit över dem billigt (annars hade jag inte köpt dem) men funderar på att sälja dem och köpa SY motorer för pengarna. Det är nämligen det enda jag flyger med.

    ASP/SY motorerna är billiga, går som klockor och det finns alla reservdelar att få tag på om man nu behöver det. Tex. kostar en ASP/SY 1.20 - 1960:- !

    MEN! Om du inte bryr dig om de extra tusenlapparna och om du vill ha mer effekt så köp en "dyring".

    Så hade jag resonerat.
    / Christian Olsson

  8. #8

    Standard

    Man kör den väl på 20/20? Dvs 20% nitro & 20% synthetolja... Borde inte vara några problem att köpa/blanda.

    Jag kör min helimotor på Byron 20/20 och den motorn är en riktig pärla. Iofs helt ny, men jag skulle kunna handstarta den om jag bara fick ned ett finger i starterkonan i helin, den verkligen hoppar igång av sig själv och bara trummar loss på låg tomgång. Tur att jag har en till YS50'a till nästa heli.

  9. #9

    Standard

    Colson: jag har haft en Magnum (SY) .52'a och den gick kanonfint. Skulle absolut inte dra mig för att köpa Kinesmotor igen.
    ...Meeeeen, en YS är en YS och jag skulle gärna ha en stor rackare att leka med.
    Jag gillar RCmotorer i allmänhet och YS'en är ju byggd på lite annan teknik som skulle vara kul att testa.

  10. #10
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard sy

    Citat Ursprungligen postat av colsson
    Tänk så här.. Sover du bättre om du köper en "dyring" dvs Os, Saito eller YS? Eller behöver du den extra effekten?

    Själv har jag både Saito och O.S motorer liggande helt nya i sina kartonger. Jag har kommit över dem billigt (annars hade jag inte köpt dem) men funderar på att sälja dem och köpa SY motorer för pengarna. Det är nämligen det enda jag flyger med.

    ASP/SY motorerna är billiga, går som klockor och det finns alla reservdelar att få tag på om man nu behöver det. Tex. kostar en ASP/SY 1.20 - 1960:- !

    MEN! Om du inte bryr dig om de extra tusenlapparna och om du vill ha mer effekt så köp en "dyring".

    Så hade jag resonerat.
    köpte en sy i början på sommaren skulle flytta gas armen drog kanske för hårt o gänghylsan i trottlen gick av har sedan dess försökt o få tag i en ny förgasare eller trottel nu har visst Hanke fått nys om något så det ska va på väg men om detta hade varit min enda motor hade jag varit motorlös hela sommare visst var det mitt fel det som hände men jag vill gärna få tag i delar inom en till två veckor.. min os52 beställde jag en ny förgasare till efter crash det tog två dagar innan jag fick hem den kanske fanns detta på lager vad vet jag...jag ska fundera vidare på dina kloka ord..

    tack för ditt svar

    Get high with hovering
    not drugs

  11. #11
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Colson: jag har haft en Magnum (SY) .52'a och den gick kanonfint. Skulle absolut inte dra mig för att köpa Kinesmotor igen.
    ...Meeeeen, en YS är en YS och jag skulle gärna ha en stor rackare att leka med.
    Jag gillar RCmotorer i allmänhet och YS'en är ju byggd på lite annan teknik som skulle vara kul att testa.
    Ja, jag har aldrig kört en YS så jag uttalar mig inte om dem men vad jag har hört så är det ju kraftiga doningar!

    Missförstå mig rätt nu! Jag älskar själv motorer men jag har ingen användning för en dyr och kraftig YS motor i mitt plan när min ASP tickar på som en klocka. Jag tycker att Wesse ska ställa sig samma fråga om han nu är i valet & kvalet. Som sagt, har man pengarna och det inte spelar nån roll så köp dig en YS!

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    Citat Ursprungligen postat av colsson
    Tänk så här.. Sover du bättre om du köper en "dyring" dvs Os, Saito eller YS? Eller behöver du den extra effekten?

    Själv har jag både Saito och O.S motorer liggande helt nya i sina kartonger. Jag har kommit över dem billigt (annars hade jag inte köpt dem) men funderar på att sälja dem och köpa SY motorer för pengarna. Det är nämligen det enda jag flyger med.

    ASP/SY motorerna är billiga, går som klockor och det finns alla reservdelar att få tag på om man nu behöver det. Tex. kostar en ASP/SY 1.20 - 1960:- !

    MEN! Om du inte bryr dig om de extra tusenlapparna och om du vill ha mer effekt så köp en "dyring".

    Så hade jag resonerat.
    köpte en sy i början på sommaren skulle flytta gas armen drog kanske för hårt o gänghylsan i trottlen gick av har sedan dess försökt o få tag i en ny förgasare eller trottel nu har visst Hanke fått nys om något så det ska va på väg men om detta hade varit min enda motor hade jag varit motorlös hela sommare visst var det mitt fel det som hände men jag vill gärna få tag i delar inom en till två veckor.. min os52 beställde jag en ny förgasare till efter crash det tog två dagar innan jag fick hem den kanske fanns detta på lager vad vet jag...jag ska fundera vidare på dina kloka ord..

    tack för ditt svar
    Och jag slog itu toppen på min ASP/SY 1.20 och beställde en ny från Just Engines i England. Det tog tre dagar sen hade min motor en ny topp. Du kanske inte kände till Just Engines? Om inte, så testa dem nästa gång! De är kända för sin service. http://www.justengines.unseen.org/

    Hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag bara haft Saito motorer enbart för att de är så snygga..
    / Christian Olsson

  12. #12

    Standard

    Yep jag förstår hur du menar och håller med. Det är bara prylfetishisten i mig som gapar och skriker YS, sen om den aldrig skulle hamna i ett plan utan bara bänktestas skulle jag vara nöjd

    = Behöver ingen, men vill ha och tycker Wesse ska ha också !!!???


  13. #13
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard suck

    oj nu är jag förbryllad

    Get high with hovering
    not drugs

  14. #14
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Vad är det för en "ryggsäck" bak på motorn och vad är det för en mojäng där fram?
    / Christian Olsson

  15. #15

    Standard

    LOL
    Jag vet hur du känner, det är fan beslutsångest att stå inför ett nytt storköp!
    Det som skulle bli ett roligt inköp av en pryl blir en stor deal och man ligger sömnlös och väger för och emot... Inge kul alls i slutänden.

    Fast jag tycker nog du skulle köpa Os,,,nej vänta Saito...Kanske bensin eller YS, hmm... fan!

  16. #16
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard suck

    kanske två cylindrar suck nu vatt det tungt i huvudet motorn ska i första hand sitta i super staren som är 1650 i spännet... fasen skulle inte frågat någon men nu är det som det är hade förväntat mig att alla forumedlemmar sagt samma sak

    Get high with hovering
    not drugs

  17. #17
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Men fråga oss om vilket märke på mottagare som är bäst då!!

    Jag har lärt mig att inte ställa frågan "Vilken XXXXXX är bäst??" Det blir bara en j***vla soppa av alla svar och det slutar ofta i slagsmål. Det är bättre att be alla om sin åsikt, så kan de som har provat prylen få säga vad de tycker. Utifrån det kan man sen fatta sitt eget beslut.
    Jag minns speciellt en tråd om mottagare på SMF som spårade ur fullständigt.... :roll:
    / Christian Olsson

  18. #18
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard mm

    en ys med ryggsäck o moj framtill ser otroligt go ut o så kanske detta gör att jag får prata med dom som är förmer ute på flygdagarna...
    fast det är nog skönast att va en svensson o då kör man volvo respektive saito...

    Get high with hovering
    not drugs

  19. #19
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Bränslepump är kanon. Jag har OS FS 120 Surpass III med pump. Härligt att kunna göra vad man vill med trotteln och när man vill utan att motorn stannar. Litet tyngre än motsvarande Saito, men jag är mycket nöjd men min OS. Så slipper man tryckslangen till tanken (har en "ventilslang" så att det slipper luft in i tanken när bränslet minskar).

  20. #20
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan
    Bränslepump är kanon. Jag har OS FS 120 Surpass III med pump. Härligt att kunna göra vad man vill med trotteln och när man vill utan att motorn stannar. Litet tyngre än motsvarande Saito, men jag är mycket nöjd men min OS. Så slipper man tryckslangen till tanken (har en "ventilslang" så att det slipper luft in i tanken när bränslet minskar).
    den verkar gudagod kan nog bli med överts på listan ska bestämma mig på måndag ska ta hela helgen åt att fundera o smöra för min hustru...

    Get high with hovering
    not drugs

Liknande ämnen

  1. blir galen på dom jävla mottagarna snart!
    Av LAMEandre i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 12:23
  2. Nu kommer hon snart
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 11:58
  3. Snart ger jag upp
    Av Lada008 i forum Metanolmodeller
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 15:09
  4. snart dags......
    Av wesse i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 10:21
  5. En tutt snart två
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •