Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Calmato sport JUNIOR :)

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard Calmato sport JUNIOR :)

    http://www.kyosho.de/?page=shop/flyp...ct&setlang=deu


    Lite lattjo runt motofästet men annars finfin 8)
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Inte så genomtänkt vad avser enkelt ack-byte - verkar vara skruvar som skall bort vilket är "pickligt" på fältet...
    F ö ser den väl proper ut. Dock finns det ju många konkurrenter på "El-arenan" även om de flesta är lite mindre. Skall dock bli kul att se den - storebror är ju en ovanligt okritisk kärra att flyga. Och denna storlek som är i trakterna av "gamla" .40-kärror är otvivelaktigt en intressant klass eftersom dom rimligen inte kräver så kraftigt drivsystem för att fungera hyggligt. Men uppgiften där det stod 3S2200 som acke ställer jag mig mycket tvivlande till - snarare 5S2200 i så fall...men gärna lite mera ack-kapacitet så att man slipper dra ur dom till sista droppen...
    Hälsningar
    Roger

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    .Men uppgiften där det stod 3S2200 som acke ställer jag mig mycket tvivlande till - snarare 5S2200 i så fall...men gärna lite mera ack-kapacitet så att man slipper dra ur dom till sista droppen...
    Hälsningar
    Roger

    Tyckte också det verka vara i minsta laget. En sån ack hade jag i min Sukhoi 102 cm, 850gram, och den varade inte särskilt länge (7-12 min)

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    Hittade lite skrivet om Kyosho Calmato 1400 EP (el-trainern) på annat ställe - där rekommenderades 3S3400 eller nåt liknande vilket verkar mera rimligt.
    Jag kör bl a min E-Flite Mini Ultra Stick på 3S2200 - men den väger ca: 750 g flygklar. Laddar in runt 250-300 W som max. Jag brukar flyga 2*8 minuter på en acke med den (då är den inte tom - laddar i ca: 1700 mAh) och de flygtiderna och marginalerna vill jag helst ha på en acke. Nu går det ju inte jämt men 3S2200 på en 1600 g "sport-kärra" verkar nog lite i underkant. Visserligen såg jag nånstans att den medföljande motorn var specad på ca: 350 W (och KV=960) så nån raket är det nog inte men ändå...
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Calmato Sport, roderlinkage
    Av Anders Jansson i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 09:11
  2. Calmato Sport
    Av LAB i forum Metanolmodeller
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 05:18
  3. pontoner och calmato sport???
    Av Daniel L i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 21:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •