Den här bilen hittade jag på Blocket.se för 1500:- Kan tilläggas att det är min första rc bil. Det är en Kyosho Inferno MP6 av -99 års modell. Efter en ordentlig rengöring och lite ny färg på karossen så ser den nu ut så här..









I går var jag klar för den första provturen och jag hade justerat in motorn ganska bra tyckte jag. Bilen gick ju som ett skott men efter ett tag nöp motorn och var stendöd. Kolven satt som berget...Väl tillbaka i verkstan fick jag loss kolven ganska lätt utan våld & jag kollade jag upp hur huvudnålen egentligen stod... 1 varv ut.. :roll: ops: Det är nästan så man skäms..
Nåväl, jag läste manualen och lite på nätet om bilmotorer och gjorde en ny injustering. Det är betydligt svårare att justera en bilmotor än en flygmotor tycker jag.

Idag gjorde jag ett nytt försök. Packade bilen och körde ut till flygfältet.
Startade motorn och den gick som en påse nötter.. Jag skruvade nålarna fram och tillbaka och tillslut startade den inte alls.. Efter 30 minuters skruvade så hände plötsligt något magiskt. Motorns tomgång sjönk, den svarade villigt på gaspådrag och den varvade ut fint utan att gå varm!

1 liter soppa gjorde jag av med och det var definitivt beroendeframkallande och SKITKUL!!! :!: