Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: www.modellhobby.de Staufenbiel

  1. #1
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard www.modellhobby.de Staufenbiel

    Beställde en Calmato Sport förra veckan från Staufenbiel. Idag stod paketet på bron då jag kom från jobbet, in och öppnade och såg då att kartongen var en trainermodell. Hmm...blev oroad och fortsatte öppna..japp en röd calmato trainer hade jag fått, precis en sån som jag en gång hade haft (2 år sen). På det medskickade kvittot stod det också calmato sport med rätt artikelnr.
    Smått irriterad mailade jag Staufenbiel och frågade varför jag fått en trainer istället för en sport, köpte faktiskt min trainer från dom för 2 år sen. Fick efter ca: 15 minuter svar att det hade begåtts ett misstag i paketeringen och att dom skulle be UPS att hämta upp paketet hos mig igen och sen ersätta med rätt modell. Det lät väl bra men började fundera på hur länge det nu skulle ta innan jag skulle vara i luften...hmm typ 14 dar

    Mailade snabbt iväg en förfrågan om dom kunde skicka sporten direkt innan dom fått trainern, fick då detta svar.

    "We will send the right model tomorrow , the other will be picked up by UPS"

    Betydligt gladare blev man då det innebär att man kanske flyger till helgen då iaf. Men hursomhelst så vill jag ge Staufenbiel en eloge för sin fina service , man sitter inte ens i samma land men man löser problemen direkt utan några konstigheter.


    //Matte

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Ja, "service minded" verkar de vara hos Staufenbiels.
    En fråga dock. Är det 40-storleken du köpt? I så fall verkar det vara billigare att köpa den hemma i Sverige. Staufenbiels tar 165 EUR = 1550 kr medan flera svenska handlare tar ca. 1350 kr för samma modell.

    /Michael

  3. #3
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Motorn ingår i 165€ , var väl inte direkt priset som avgjorde att jag handlade av dom utan tillgången


    //Matte

  4. #4
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    där kan man snacka om å lösa problemen!! härligt å ha med sånna handlare å göra !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Insåg inte att motor ingick i Staufenbiels erbjudande. Då har du fått ett väldigt bra pris. Återigen tycks tyskarna överglänsa vad svenska handlare erbjuder...

    /Michael

  6. #6

    Standard

    Jag beställde en Show Flyer från samma firma som reades ut. Paketet kom på fem arbetsdagar. När jag efter jobbet snabbt kollade igenom delarna så såg jag att det saknades höjdroder. Mailade och fick svar morgonen efter.

    - "Vi skickar"

    På kvällen kollade jag ännu nogrannare och upptäckte att skevrodren saknades också. Mailade, och fick svar på en gång.

    - "Vi packar ner det också"

    Två dagar senare låg grejjorna i brevlådan skickat med express. Köper ofta saker därifrån:-)

    /Håkan

  7. #7
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja dom verkar förstå det där med service, tyvärr så tycker jag att vissa av mina svenska favorit ÅF har sjunkit i servicen. Då man knappt kan få telefonkontakt eller snabbt mailsvar om man ens får nått svar, då blir det per automatik att man vänder sig utomlands.


    //Matte

  8. #8
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    ett stort bekymmer för handlarna är nog den stora del som nnät shopparna tagit ... det är glest mellan butikerna nu å många har bara öppet 1 eller2-3 dagar i vecka å då endast ett par timmar ..
    det är lite synd .. att det tagit den utvecklingen tycker jag att då sedan vissa inte är ett dugg service minded det är ju faktiskt deras förlust helt å hållet har själv ingen erfarenhet av å handla via utrikes butiker så kan inte uttala mig om hur det funkar ...helt klart är ju så att priset är en påverkande faktor då våran hobby inte direkt hör till dom billigaste...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  9. #9

    Standard

    ja du, det som jag inte kan säga om Andy Hobby shop. de den 26 är det en månad som jag väntar på att de skall skicka mitt material, trots att jag har gjort en banköverföring och mailat, faxat och allt som går att göra och visat att pengar finns på hans konto mitt och hans bank ....men NADA...han " hittar " inte överföringen...från 4-5 dagars lev.tid till 30 dar..inte dumt alls :-(...men soap- operan fortsätter, vi får se hur detta slutar..en sak är säkert...aldrig mer hos honom

  10. #10

    Standard

    kul att få liv i en gammal tråd....LOL


    5 år blir det väl om 4 månader

  11. #11

    Standard

    Kan meddela att jag fortfarande 5år senare shoppar loss hos Staufenbiel :-) Har även lagt till Lindinger till listan av välfrekventa inköpsställen.
    "Allting beror på allting"

  12. #12
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Lindinger, Staufenbiel och Der-Sweighofer är justa och snabba och har stort lager.
    fredrik

Liknande ämnen

  1. modellhobby.com - domänproblem
    Av Krille i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 01:03
  2. modellhobby.com - vad hände?
    Av LAN i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 18:57
  3. PJ:s modellhobby
    Av olahagberg i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:38
  4. Klaun EPP Acromaskin från Staufenbiel
    Av fredrikvikstrom i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 11:00
  5. Modellhobby.com
    Av Glawe i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 01:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •