Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Datorkrash !

  1. #1
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard Datorkrash !

    Hej hopp
    Idag var vi ute och flög med våra Cessnor igen. Vilket väder de var i eftermiddags ! 18 grader och helt vindstilla i Tingsryd.

    Vi flög 2 gånger var och körde slut på accarna helt innan vi landade med våra plan, känns som man börjar få lite mer kontroll på grejorna nu

    På hemväg hände dock något som inte borde hänt.. mitt plan råkade ut för en datorkrash ! i bokstavlig mening. Jag hade stuvat in en dator bak i bagagen och denna välte av någon outgrundlig anledning (kan inte berott på chauffören för de var jag ) rakt över stabben och stjärten..

    Här syns eländet ..



    En bättre närbild


    Men vad ska man göra... man kan ju inte gråta över spild mjölk.. så jag plockade fram min flaska PU-lim och satte igång med reparationen.

    Nu kanske denna bilde skulle legat i Byggdagboken haha...



    Och efter två timmar syns de inte mycket av skadan


    Så ett tips om ni kör runt med foam eller frigolit modeller i bagagen.... se till att hålla dem långt ifrån elaka datorlådor.

    /Martin

  2. #2
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard oj

    de va rackarns vilken stor dator du har själv använder jag bärbara för dom är så bra att ställa planen på...

    p.s snygg lagning du verkar vara som gjort att laga plan så välkommen till mönsterås här finns massor att laga.............

    Get high with hovering
    not drugs

  3. #3
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Hehe, påminner om när jag satte ihop min första E-starter...
    Allt var färdigt, hade precis limmat in servon och det andra i planet. Smart nog ställde jag planet på golvet bakom bordet eftersom det var en massa mat på bordet. Efter några minuter hör jag ett ljudligt "OJDÅ!"
    Frugan hade trampat rakt över kroppen på planet. Behöver jag tillägga att jag tvivlade starkt på om det verkligen var en olyckshändelse... :roll:
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  4. #4
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Haha.. de låter som om hon kan ha planerat detta anfall väl

    Har varit ute och flugit med planet ikväll och kan väl bara konstatera att de är som Wesse brukar säga "De flyger" & "De är helt".. så nu står accarna på laddning igen

  5. #5
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard chessna

    jo du undrade i någon tråd om vi skulle köra el snart för o slippa kladdet..svaret på den frågar är att vi/jag har nu vuxit ifrån elen nästan helt jag håller helt enkelt på o bli vuxen si du o den goa lukten av vrålande metanolmotorer får mig att känna sig som en stor man...kladdet som blir har jag nytta av när jag gosar med hustru serare på kvällen vilket resuterar i att jag får pluspoäng där o kan då beställa fler motorer... tyvärr är det några i klubben som kör med bensin vilket känns helt fel...bensin har man i skogen när man averkar timmer eller klipper gräs ...men elen är okey när jag craschar mycket o behöver få tillbaka självförtroendet ...bensin däremot är inte okey enligt mig..det jag säger här är helt sant o är sagt av en principfast,förståndig o vuxen man vill säga mig har någon annan en avikande åsikt så är denna helt fel....

    Get high with hovering
    not drugs

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag ser att datorn fick vad den förtjänade eftersom du använde hårddisken för att palla upp stabben med. PDT_Armataz_02_47

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av
    Jag ser att datorn fick vad den förtjänade eftersom du använde hårddisken för att palla upp stabben med. PDT_Armataz_02_47
    Stygga stygga dator

  8. #8
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Haha.. jo den får stå i skamvrån och frysa nu ett par veckor tills den kommer på bättre tankar.. den kommer aldrig mer få åka med mig till flygfältet och se när jag flyger.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •