Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Rcflyg i din ipod / iphone

  1. #1
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard Rcflyg i din ipod / iphone

    Se och lär:

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=fJmsGJktjPE"]YouTube - Rcflyg i din ipod eller iphone[/ame]
    Senast redigerat av administrator den 2008-07-26 klockan 14:17.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  2. #2
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    yehhhh äntligen fick vi se Glawe igen hurra hurra han har ju varit som bortblåst länge nu o mitt liv har inte känns som om det vore riktigt lönnt...men nu är det lönnt igen hurra glawe är tillbaka yehhhh..

    va en bra förklaring till det där iphone var har man den till mer eller vad är en iphone..var köper man den o o.s.v är det en hard mäns maskin

    Get high with hovering
    not drugs

  3. #3
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Här har du en länk till iphone
    http://www.apple.com/iphone/

    och här har du en till ipod touch:

    http://www.apple.com/se/ipodtouch/

    Tillbaka är jag inte riktigt, men kräksjukan gjorde att jag fick ta ledigt från jobb idag, och då tänkte jag såklart på er här på rcflyg och tänkte att jag skulle ta en titt på vad som hänt
    Mvh / Fredrik Glawe.

  4. #4
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Tillbaka är jag inte riktigt, men kräksjukan gjorde att jag fick ta ledigt från jobb idag, och då tänkte jag såklart på er här på rcflyg och tänkte att jag skulle ta en titt på vad som hänt
    Hurra Glawe har kräksjuka o måste vara hemma o pyssla om oss lite... det gillar jag yehhh hoppas din sjuka må vara med dig mycket länge..hurra nu kan vi alla i forum hjälpas åt o fylla glawes inkorg med pm så vi alla visar att vi tänker på honom i hanses svåra stund yehhh

    Get high with hovering
    not drugs

  5. #5

    Standard

    Dettta verkar ju helball. Var får man tag på en sån där pod? (En sån som inte är spegelvänd :-)) Och vems nätverk surfar man på?

    /Håkan

  6. #6

    Standard

    Aha. Första frågan redan besvarad. Återstår, surfar man på publica wifi nät när man är ute och promerar eller på 3G? Hemma kör man mot sitt eget?

    /Håkan

  7. #7
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Man surfar på wifi och inget annat

    Köpa dom kan mn göra på apple.se eller i någon annan elektronikbutik som säljer apples prylar

    IPhone går ännu inte att köpa i sverige och köper man den utomlands går den inte att ringa med i sverige om man inte hackar den.

    Ipoden som jag har tycker jag själv är helt underbar. Jag hade förvisso en gamal ipod som gick sönder och det var därför jag köpte touchen. Jag har alltid musik i öronen när jag är på jobb och för min del är det en bra inverstering

    Tyvärr i dagsläget tillåter apple inga 3e parts program i ipoden men den 26e denna månaden släpper dom en sdk som kommer öppna upp för andra att utveckla program till den, så vill man köra andra program än dom som följer med så får man hacka den med.

    Ett exempel på ett hackat program man kan köra är en mediaplayer som streamar musik från till itunes bibliotek hemma. Dvs, att du kommer åt all din musik på din hemmadator via wifi när du är på jobb. Riktigt superduper efterssom touchen har begränsat med minne

    Att man sen kan kolla enrio, busstider eller rcflyg.se när man är ute på stan är inte heller så dumt
    Mvh / Fredrik Glawe.

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Finns ju lite alternativ till Ipod Touch - främst om man är intresserad av att surfa via WLAN och köra lite olika applikationer - t ex VNC för fjärrstyrning av PC eller liknande.
    Nokia har ett par olika s k "surfplattor" - N800 resp N810 är väl de som är aktuella just nu.
    Skype på N800 - [ame="http://www.youtube.com/watch?v=0LiAzXIsCYY"]YouTube - NEWS: Skype on the Nokia N800![/ame]
    Youtube på N810 - [ame="http://www.youtube.com/watch?v=vENl3fpJXL4"]YouTube - Nokia N810 High-Action YouTube Performance[/ame]
    Demo av N810 - [ame="http://www.youtube.com/watch?v=l2TLIbaEBt8"]YouTube - Nokia N810[/ame]
    Båda modellerna har bl a inbyggd videokamera. N810 har också inbyggd GPS-mottagare samt "riktigt" tangentbord men samtidigt har den bl a sämre med minneskortsplatser.
    Fördelen med dessa framför Ipod är väl främst att det är ett öppet system - Linus-baserat - så det finns rätt hyfsat med 3:e-partsapplikationer.
    Sen är det lite bättre upplösning på bildskärmen men yttermåtten är ju också större. Men vill man pyssla lite själv så passar nog N800/N810 bättre - vill man främst ha en mediaspelare skulle jag rösta på Ipod:en.
    Hälsningar
    Roger

  9. #9
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Vill bara tillägga:

    Ipoden kör men en lite nerbantad version av os x, vilket i praktiken innebär att den faktiskt kör på ett fullfläskat unixsystem. Och det innebär att nästan allt som funkar i linux/*nix funkar i ipoden med.

    Sen är det ju apple som gjort den, och för alla er som äger lite andra appleprylar vet vilken ruskig kvalité och finish det är på deras produkter, inte bara hårdvaran utan mjukvaran med.

    youtube funkar "out of the box" i den via ett program som finns i den. google maps är inbyggt i den med och även om det inte är riktigt gps så triangulerar den ut din position väldigt exakt med hjälp av wifin

    http://www.apple.com/ipodtouch/guidedtour/
    Mvh / Fredrik Glawe.

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Glawe,
    Nu behöver vi ju inte börja en match om vilken som är bäst eller ej - alla är vi ju saliga i vår tro.
    Däremot kan det vara intressant att veta vad som finns för oss leklystna - utan värdering om inbördes rangordning mellan olika apparater.
    För det som är bra för den ena kanske är "skit" för den andra..
    Hälsningar
    Roger

  11. #11
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Nej för fasen, det va inte så jag menade. Jag ville bara säga det efterssom ipoden kommer vara lika "öppen" efter den 26:e om man inte väljer att hacka den just nu
    Mvh / Fredrik Glawe.

  12. #12
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Sen är det ju en fråga om pengar med. Jag vet inte vad nokian kostan, men ipoden kostar ju 2600:- för den lilla modellen, och det är ju inte direkt billigt heller.
    Mvh / Fredrik Glawe.

Liknande ämnen

  1. Balansera motor med iPhone
    Av TommyzT i forum Allmänt och Tips
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 07:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •