Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ombrodglödsystem

  1. #1

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard Ombrodglödsystem

    Någon som vet var man kan få tag på ett ombordglödsystem till en stjärnmotor med 7 cylindrar. Har problem med att 1 eller möjligen 2 st cylindrar slocknar emellanåt. Skulle tro att det är dom nedre som inte riktigt vill vara med.
    Har varit ute på nätet och letat. Har hittat ett ombordglödsystem ( https://www.sonictronics.com/xcart/c...me.php?cat=285 - 19k -) som är vad jag förstår är en typ av ”Glowdriver” och det här ligger också bara inkopplat under det intervall som du själv valt, fungerar alltså inte enl principen med att systemet känner av om stiftet glöder eller ej.
    Det finns också en JÄTTEVARNING om att kablarna måste ligga minst 6” från servon och mottagarkablar så att dom inte störs ut!
    Vet tex att när jag ansluter min egen glowdriver till min OS 91:a så fladdrar servona, vilket är välkänt med glowdrivers, och vad det kan få för konsekvenser i luften kan ju var och en förstå. Ingen bra lösning, altså.
    Någon som vet om det finns något system som finns att köpa, förutom dom för 1 eller 2 cylindrar, eller om det finns någon händig/kunnig person i elektronik och som kanske har någon ritning till ett sådant system för hemmabyggare.

    // Lelle

  2. #2
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jodå,jag har Microsens o det funkar ypperligt..
    http://www.microsens.at/shopping/ind...75508048cd90c3
    Har inte haft några som helst problem med störningar vare sig av Simprop eller GLOW,o har man många cylindrar så är GLOW eller McDaniels de enda som finns lätt tillgängliga o GLOW är betydligt modernare till sin konstruktion..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •