Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Erfarenheter av LM Loong max Lipo

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Zippy-R är Korea-ackarna.
    Zippy-K är samma celler som Loong Max enl HC - alltså Kina-ackar liksom de övriga i Zippy-serien.
    Tror f ö att det finns nån beskrivning i deras Forum.
    Hälsningar
    Roger

  2. #22
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Här är en beskrivning

    Zippy Range;
    Zippy-r: Korean (Premium quality, best performance)
    Zippy-h: Chinese (Excellent performance/quality/price ratio)
    Zippy: Chinese (Excellent value for money & solid performance)

    Hittade den här
    ZIPPY-H 2200 3S1P 20-30C Lipoly Pack

    Zippy-K är enligt forumet samma ackar som LM Long max görs på samma fabrik.

    /Martin

  3. #23

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    Ni verkar vara nöjda med era kinesackar Men hur många laddningar har ni gjort med dem om nån dokumenterat? Nån som har haft över 300?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  4. #24

    Standard

    Är det inte tomt hos HC på ackar just för tillfället? Var nyss där och spanade och det verkade helrensat på hyllorna. Om du inte hittar Zippy så kan jag rekommendera LoongMax.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DaEk
    Hej!

    Ni verkar vara nöjda med era kinesackar Men hur många laddningar har ni gjort med dem om nån dokumenterat? Nån som har haft över 300?
    Mina LoongMax är uppe in ca 40 cykler nu. Går som tåget. Fast jag håller på att gå över till A123 för större applikationer trots detta. Tror kanske på max 100..Men de är i så fall rekord för mina Lipos

    Fast jag undrar om det är nån skillnad på kinaackar och "kvalitetsackar" Min gode helikotervän på fältet köper svindyra ackar från US. Jag kollade strecken och räknade till 70. Och då var de snabbt på väg utför enl. honom själv.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    Så han hade dyra ackar som höll på att gå sönder redan vid 70? Jag har fått garanti på 300 laddningar på mina ackar, och hoppas verkligen han håller det i örebro.

    Lite skillnad är det väll dock på kvalitetsack och kinesack. En flightpower har väll över 50c medans Loong-max "bästa" har uppåt 35 va? Och antar att flightpower har svårare att hålla priset nere, de då måste punga ut för utvecklingskostnaderna. Har svårt och tro att kineserna står för den?

    Eller är jag helt ute och cyklar?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  7. #27

    Standard

    Det här var intressant! Har inte sett ngt annanstans att man ger garanti på antal cykler. Vad är det för fabrikat på ackarna du har?

    LoongMax är specade 25-35. Zippy-H 30-40C För mig känns det ändå som att det börjar bli ointressant över 30C då urladdningstiden blir så liten att det blir praktiskt omöjligt att utnyttja den. Kanske vid några sekunders fullt spett rakt upp då

    Ang. utvecklingskostnader så vet jag inte hurvida det går att kopiera lipotillverkning. Man får ta i beaktande att det kinesiska lönerna är låga och att det inte kostar så mycket för dom att utveckla själva.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  8. #28

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Jag kör above alls egna ackar. 2200 mah 3s. Cykler, har inte det att göra med belastningen? Eller har det nått med "överlevnadstiden" att göra?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  9. #29

    Standard

    En cykel = en urladdning/uppladdning alltså överlevnadstiden. Står det ngt på deras sida ang. garanti på 300 cykler? (såg inget om det när jag kollade nu)

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  10. #30
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    lol ?? nu förstår jag inte riktigt vad david pratar om .. cykler är de antal gånger man laddar sitt batteri inte vad belastningen är. Belastningen mäts i C dvs hur många Ampere man belastar batteriet med.

    Men som hakank sa så har jag heller aldrig sett några uppgifter om garanterat antal cykler. Men annars kan man ju tycka att ett märkes batteri som kostar 3-4 gånger mer än ett kina batteri borde klara 3-4 gånger mer laddnings cykler men tills dess att de finns någon sådan statistik så tror jag nog att kina batterier är det som jag kommer satsa mina småslantar på.

    /Martin

  11. #31
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    hehe... Jag storgillar ditt svar och håller fullt med dig

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Men annars kan man ju tycka att ett märkes batteri som kostar 3-4 gånger mer än ett kina batteri borde klara 3-4 gånger mer laddnings cykler men tills dess att de finns någon sådan statistik så tror jag nog att kina batterier är det som jag kommer satsa mina småslantar på.

    /Martin

  12. #32

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hum, så C står inte för cykler. Lär sig nått nytt varje dag. .

    Men man satsar sina slantar på vad man vill. Kan man köpa 3 stycken kinesackar för samma pris som ett kvalitetsack känns det ganska lockande.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  13. #33


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    300 cykler ur en LiPo är nog ovanligt mycket - tveksamt om någon LiPo pallar detta - i vart fall inte med de urladdningsströmmar som vi flygare har. Tvivlar verkligen på att någon tillverkare garanterar detta - dom brukar ju i princip inte garantera något alls när det gäller drivackar. Får man problem så hänvisar man oftast till att man utnyttjat den felaktigt. Jo, jag vet att det finns undantag men ofta är det svårt med användbara garantier på våra drivackar.
    Hälsningar
    Roger

  14. #34

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Okej. Ja det är ju ganska mycket med 300. Om jag skulle reklamera så kommer de väll säkert påstå nått sånt med laddning. Men får se vad de säger om det skulle hända nått.

    Hopps. Det handlar inte den här tråden om. :? Off topic, sorry :cry:

    Kvalitetsack mena jag typ flightpower, polyquest och andra dyra märken*
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  15. #35

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    EXAKT vad står en kvalitetsacc för?

    Jag har köpt både "dyra" accar, och lågbudget-accar (från Hobbycity) - men tro det om ni vill... jag har faktiskt inte märkt någon skillnad.

    Enligt min mening så är det folk som tar in pengar på att man betalar mer för prylar man tror är bättre än andra.

    Roger

  16. #36

    Standard

    Tror det är den allmäna upfatt ningen bland de som köper Kina ackar och faktiskt så det förhåller sig Roger. Skulle aldrig komma på tanken att betala 3-4ggr mer för en förbrukningsvara som gör samma jobb på samma sätt och förmodligen med samma livslängd. Ungefär som att betala 36-48 kronor litern för bensin Och i de tillämpningar man kan använda A123 tänker jag göra det. Efersom vi ändå är lite off topic så höll jag på att elda upp huset igår

    När jag kom hem från fältet kände jag mig lite jäktad eftersom, jag dragit superzoomen i backen, hade mycket ackar att sätta på laddnig osv och ville få iordning detta tills idag. Av misstag stoppade jag en 3 cells Lipo till min A123 laddningsutrustning. Tryckte i 10A under 5-10 minuter i ett 2200mAh ack Till slut gick laddutrustningen sönder som tur var. lipon hade blivit varm men inte svullnat upp. Undrar om de är lite mer sprängsäkra idag? Det var en kinaack från Ebay förresten.

    /Håkan (På väg till Clas Ohlson för att köpa ny laddutrustning)
    "Allting beror på allting"

Liknande ämnen

  1. Wellpower LIpo.Erfarenheter??
    Av lennart wiklund i forum Batterier och Laddare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-17, 22:27
  2. HK EPP-FPV - Erfarenheter?
    Av Robbowich i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 00:13
  3. Multiladdare Loong-Max E6 - Någon erfarenhet?
    Av gimbo i forum Batterier och Laddare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 20:38
  4. os 90 fs erfarenheter ?
    Av kenneth67 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 19:43
  5. Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels
    Av Magoozi i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 16:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •