Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Erfarenheter av LM Loong max Lipo

  1. #1

    Standard Erfarenheter av LM Loong max Lipo

    Hej.

    Undrar om ngn har erfarenhter av Hobbycity's LM Loong max Lipo? Provade två nyanlända 2200mAh 2 cell X 2 20C (två packar i serie) i ett plan där jag körde Hextronic 2200mAh 4 GEN1 cell innan. Efter liknande flygning som med HXT cellerna så var dessa nya knappt ljummna! Draget jämfört med nya Hxt var nästan likvärdigt. Har tröttnat på svullna Lipos och detta kanske är ett budget alternativ. Vore intressant att höra från ngn med ett antal laddningar gjorda..Appropå Hextronic cellerna, samma sak där. Nån som har erfarenheter av generation 2?

    /Håkan

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag har en 1600mah 20c och en 1800mah 15c Long Max. Jag har väl inte haft dom så länge men är väldigt nöjd. Det är nästan så jag misstänker att 1600 accen har mer Ah än angivet.

  3. #3

    Standard Fungerar kanon

    Hej!
    Kör med ett par Loong 800 2-cell och jag är mycket nöjd!
    /Micke

  4. #4

    Standard Re: Fungerar kanon

    Citat Ursprungligen postat av mickemicke
    Hej!
    Kör med ett par Loong 800 2-cell och jag är mycket nöjd!
    /Micke
    Hur många laddningar har du hunnit med?

    Körde min andra laddning igår. Eldade lite extra. Lika sval!

    /Håkan

  5. #5

    Standard

    Jag har säkert kört över 40 laddningar i år.
    Mvh Micke

  6. #6

    Standard

    Verkar onekligen vara ett gott val! Vore kul att höra hur Hextronic Gen 2 funkar också.
    /Håkan

  7. #7

    Standard

    Hej!

    Jag kör Hextronik 2200 3cell i min Formosa med 300+W.
    Funkar kanon! Accen knappt ljummen efter flygning.
    Ska köpa fler o ha i min nya Sebart Katana.

    Prisvärda är ordet...Kan inte riktigt förstå mig på denna "acc-hype"
    med dyra accar som finns...men nån tjänar stora pengar på den!


    /ZeroOne

  8. #8

    electric mikes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    23
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Luleå RC-klubb

    Standard Hextronic H9 20-30C LiPo

    Jag kör Hextronic H9 20-30C 3S LiPo 1300mAh från United Hobbies i en GP SE5A och Above All 2813-20 motor. Grymt bra celler! Enbart positiva erfarenheter!

    Efter 15 minuters flygtid har jag fortfarande dragkraft > 1:1 och Acken blir knappt ljummen

    /Micke H
    "Riktiga flygplan har en propeller i nosen"

  9. #9

    Standard

    Zero och Micke. Är era Hextronic packar Generation 2 ?
    /Håkan

  10. #10

    electric mikes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    23
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Luleå RC-klubb

    Standard Inköpta i våras - är generation 2

    Inköpta i våras - är generation 2 från United Hobbies - det som står på ackpacken är följande:

    D9 (med 25 mm stooor mörkblå text)
    Litium Polymer Battery
    Max Discharge 2,8v
    Max charge 4,2v
    Hextronik

    och på baksidan läsbart genom krympslangen - tryckt på själva cellerna:

    HexTronik 1300mAh
    20-30C 7A

    Finns på United Hobbies/HobbyCity website nu och heter där:

    HXT D9 G2 1300mAh 11.1v 20-30C Lipo

    kostar $21,50

    /Hälsningar Micke
    "Riktiga flygplan har en propeller i nosen"

  11. #11

    Standard

    Ok!

    Fick två ersättnings Hextronic Gen 2 2200mAh 4 cells hem häromdan. De ersätter två gen 1 som svullnade i stort sätt med en gång. Skall bli intressant att se hur dom beter sig.

    /Håkan

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Micke,
    Om dina ackar är köpta i våras så är det nog inte Gen 2.
    Om jag inte minns fel så kom dom i början/mitten av september eller nåt sådant. Den allra senaste jag fick - 1/10 - är en Gen 2 vilket också står tryckt på dom. De jag fick ca: 2 w tidigare är generation 1, tyvärr (?). De tidigare har klarblå färg på krympslangen, Gen 2 är mörkare med lite dragning åt lila vill jag minnas.
    Hälsningar
    Roger

  13. #13

    Standard Gen 2 hex lipos

    Jag har nu laddat mina 2300 3 cell minst 25 ggr hextronik gen 2, och dom är lika bra fortfarande, dom blir inte varma, jämför man med betydligt dyrarare ackar som jag har tex Flight Power så är skillnaden till hex ackarna bara positiva.

    Jag var väldigt skeptisk till hex ackarna innan jag testade dom men dom håller måttet med råge, som sagt firmorna som tillverkar dessa lipos tjänar grymt om man sätter ett fint märke på dom.

    Lika med fartreglagen OEMRC dessa funkar helt klockrent, och säljs av andra firmor i tex sverige med eget namn på till 3 dubbla priset....

    Men jag har även testat riktigt billiga fartreglage från United Hobbies och dom har inte varit något vidare men det förstår man med den prislappen så går det nog inte att få höjdar kvalité.

  14. #14

    Standard

    Vad är skillnaden mellan gen1 och gen2 accar egentligen??

  15. #15

    Standard

    Gen 1 accarna hade den otrevliga egenheten att de svullnade upp. Ibland vid första cykeln (första ur-iladdningen) ibland efter några få stycken. När det hände så fösvann kapaciteten på dom tämligen snabbt. Ibland så pajjade dom med en gång.

    Gen 2 skall inte vara behäftade med detta problem (fast har sett antydningar till motsatsen i RCgroups)

    Har inte driftsatt mina Gen 2 accar som jag fick i utbyte ännu. Därimot har jag kört ett tag på accarna i subjectet och de verkar verkligen lovande!

    /Håkan

  16. #16


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Jag gissar att de som tillverkades sent i Gen 1 lär vara rätt lika Gen 2 - har svårt att tro att dom plötsligt gjort nån avgörande förändring. Gissar att man "bytt namn" för att folk inte skall associera de nya med de gamla problemcellerna.
    Jag har 3 sådana paket (sent levererade Gen 1) som jag börjat använda och hittills ser det bra ut - men tiden får ju utvisa hur dom är.
    Hälsningar
    Roger

  17. #17

    Standard

    Nu när du nämner det Roger. har ett utbyte i sen G1 serie. har kört ca 5 cykler. Ingen antydning till svullnad.....ännu...:-)
    /Håkan

  18. #18
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Väcker tråden till liv igen eftersom jag känner att jag med var tvungen att berömma LM Loong Max. Har ett 2250mzh 3S till min Katana. Och nu har jag flugit ca 10-15 laddningar med det batteriet. Är rejält nöjd. Och till ett riktigt bra pris genom www.rcflight.se 379:- Så jag beställde ett till idag.

  19. #19

    Standard

    Kan bara hålla med ang. LoongMax.
    Flyger min SebArt Katana med dessa accar.
    De är suveräna! 40 Amp+ o inte ens fesljumna efter en flygning!
    De håller vad de lovar!



    MVH

    Fredrik

  20. #20
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej på er..
    Har HXT 3S1300 G2 ackar som vi köpte precis när de kom ut i oktober i fjol, har kört dem i våra Art-tech cessnor och nu kör vi dem i våra Diffluxum vingar. Vi har faktiskt börjat få lite svällningar tror vi.. svårt att avgöra men några mm större har de nog blivit. Vi har väl laddat dem ca 100ggr hitills men än så länge har vi inte märkt någon mattning i effekt på dem. De funkar lika bra som när vi köpte dem.

    Har haft funderingar på att köpa Zippy och testa dessa med. Men de verkar finnas lite olika varianter att välja mellan

    ZIPPY 1500mAh 3S1P 20C

    ZIPPY 1600mAh 3S1P 15-25C

    ZIPPY-H 1450mAh 3S1P 30-40C Lipoly Pack

    Zippy-K 3000mAh 3S1P 20-30C

    ZIPPY-R 1800mAh 21-32C 3S1P

    Bry er inte så mycket om att de är olika kapacitet på dem. De jag undrar är vad Zippy,Zippy-H, Zippy-K och Zippy-R är ? Har för mig att jag läst att Zippy-K är celler tillverkade i Korea ?. Någon som vet vad de är som skiljer mellan resterande varianter och vilka som är vettigast ? Zippy-H verkar ju vara väldigt kraftiga med 30-40C tålighet.

    /Martin

Liknande ämnen

  1. Wellpower LIpo.Erfarenheter??
    Av lennart wiklund i forum Batterier och Laddare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-17, 21:27
  2. HK EPP-FPV - Erfarenheter?
    Av Robbowich i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 23:13
  3. Multiladdare Loong-Max E6 - Någon erfarenhet?
    Av gimbo i forum Batterier och Laddare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 19:38
  4. os 90 fs erfarenheter ?
    Av kenneth67 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 18:43
  5. Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels
    Av Magoozi i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 15:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •