Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: En sån ska det va....

  1. #1
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard En sån ska det va....

    Va oppe o flög Calmato i dag o det gick bra tyvärr ingen som filmade mig...blev ändå film på en annan riktig modellflygare som dök upp ur tomma intet...en sån tror jag jag skulle behöva...smidigt sätt att komma ut till fältet på...
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=4gBHj9szSKM"]YouTube - Hängflyg[/ame]

    blev bara några flygningar med Calmaton sen slutade gasen åter att fungera o gick bara på tomgång medan resten fungerade...tur man är så skicklig på att landa numera...börjar undra om den där failsafe träder in o ställer till för mig? har bytt acc i dag men det var ej felet...någon som vet hur en failsafe ställer till o när går denna in? allt fungerar perfekt när jag landat varje gång...kan YS motorns ruskiga kraft ställa till något? eller är det motagare? ja jag lägger calmaton på hyllan ett tag o tar fram nästa modell med nya prylar i så nu väntar nya äventyr inför helgen...tjohopp för livet ...

    lev väl o var rädda om varandra

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #2

    Standard

    Köp ingen sån du är för tung :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    med en ys drar jag opp en parkbänk med oss båda i :badgrin: :badgrin:

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Vad synd att ingen filmade när du flög.. Helmut var ju där lät de som, kan han inte med videokameran ?..

    Glöm inte att skriva en stor röd lapp på calmaton innan du stoppar undan den så att du inte råkar ut för haveri eller motorbortfall när du plockar fram den ingen

    Att flyga en sån där långsam skärm är väl ingeting för dig. Bygg en Zagi winge som passar ditt format och så sätter du på en elmotor, sen kan du flyga ner till glawe med tutan i munnen och tuta ner alla hans elplan hahaha..

  5. #5

    Standard

    Törs inte åka parkbänk med dig de stutsar för mycket när du landar....

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Wesse,
    Kör du PCM-mottagaren till Futaban ? Bara den som har failsafe. Låter lite långsökt att du skall ha såna störningar i en vanlig Calmato Sports - en heli kan ju dock vara giftigare i det fallet. Men yttre störningar kan du ju få i o f s- ingen annan som upplevt samma sak på fältet ? Vid kortvarig störning skall ju failsafen släppa när störningen slutat. Inga problem med trottel-servot ?
    Hälsningar
    Roger

  7. #7
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Kortvariga störningar FINNS på vårt fält... jag märker dem när jag kör PPM-mottagare (ibland), men de försvinner helt när jag kör PCM, så PCM hjälper helt klart! :!:

    Wesse, har du inte aktiverat FailSafe i radion så är den INTE aktiv...
    FailSafe fungerar ju som så att OM signalen från sändaren försvinner så ställer sig servona i modellen i ett förprogrammerat läge (du programmerar själv hur de ska ställa sig) med att det skulle vara BARA på gasen förstår jag inte hur :dontknow:
    Våga vägra Powerbox!

  8. #8
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tror allt kommer lösa sig med Wesses calmato bara han konverterar den till EL

    Han har helt enkelt blåst fel toner.. det är ELEKTRONIKEN som slås ut inte ELMOTORER.. hihi.. dags att stämma om tutan nu wesse

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •