Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 47

Ämne: Men kom igen nu alla handlare!

  1. #21
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    kan ju hålla med om att har man en telefontid dag si å så tid si å så ... så ska man ju fasemej svara i telefonen å inte mötas av en telefon svarare ! det samma gäller ju även mail kontakter ... skicka man ett mail å fråger om nått eller vad det nu kan var a så förväntar man ju sig ett svar inom rimlig tid dvs max en-2 dagar å inte veckor som har hänt ibland efter vad man hört . personligen så skulle jag ju aldrig handla mer av en handlare som bemöter mig på det viset ... det finns många som slåss om våra pengar
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #22

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Som ett ex så har jag en order liggandes hos en av Sveriges största hobbyhandlare på lite reservdelar till en bensin motor.

    Där kommer den ordern om ett par dagar fira 2 månaders jubileum :roll:

    Vad kan vara rimlig tid att vänta? Butiken i fråga har inte lagersaldo , svårt att svara i telefon , vet antagligen inte hur mail funkar då man inte har mage att svara på mail.


    Hur svårt kan det vara att åtminstone dra iväg ett mail där man förklarar att varan inte finns hemma och att det dröjer X antal veckor innan den kommer in i butik?

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Som ett ex så har jag en order liggandes hos en av Sveriges största hobbyhandlare på lite reservdelar till en bensin motor.

    Där kommer den ordern om ett par dagar fira 2 månaders jubileum :roll:

    Vad kan vara rimlig tid att vänta? Butiken i fråga har inte lagersaldo , svårt att svara i telefon , vet antagligen inte hur mail funkar då man inte har mage att svara på mail.


    Hur svårt kan det vara att åtminstone dra iväg ett mail där man förklarar att varan inte finns hemma och att det dröjer X antal veckor innan den kommer in i butik?
    Lite av detta jag försökt framföra....

    En Firma/försäljare som beter sig som du beskriver o som jag själv
    indikerat i inlägg ovan gräver mer eller mindre långsamt o försiktigt ett hål där han/hon försvinner mer eller mindre långsamt i glömskan.

    En trist sak är att ett av argumenten man hör/ser av många handlare är "gråten för deras sjuka mor" alltså den uppoffrande o tidsödande gärning man gör för sina kunders skull utan att tjäna en spänn.
    Torka tårarna o lär av utlandet.
    Mvh Kent

  4. #24
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Det hela är egentligen hemskt enkel, vill man vara en handlare med lite kunder och bara sälja för att kuna sponsra sin egen hobby forsätt då att ha relativt dålig service att inte svara på mail, medela inte kunden om att det är långe levernas tid och o.s.v
    Men vill du överleva och förörja dig som hobbyhandlare i Sverige så MÅSTE man svar snabb på mail man skall ha relativt snabba leveranse ej mer än 1 vecka, hålla kunden uppdaterad vad som händer med hans order SAMNT man måste ha priser som kan konkurera med utlandet, man kan inte både ha sämre servic och högre priser.
    Jag betalar gärna för bra och snabb service så det vore jättekul om det fans många sådana hobby internet butiker i Sverige.

  5. #25
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    å det är ju just detta som är det fina tydligen så verkar det som handlare som varit med ett tag och har bundit till sig en kundkrets ,, tror att dom sitter säkert och kan behandla kunder lite hur som helst och det är jätte tråkigt när det blir så tyvärr så är det ofta även så att man slentrian mässigt "alltid" handlar där man handlat å finner sig i att det ballar ur ....
    samtidigt är man "rädd" att prova nya handlare .. för att man inte vet hur det funkar där ! så istället för och göra det som vi svenskar är världs mästare på sitta å bara gnälla å inte göra nått åt saken prova nått nytt!! slå näven i bordet å säg ifrån tala om att du inte är nöjd med servicen och tala om att du tänker låta hela världen veta hur usla dom är och att du nu byter till en annan handlkare som har vett på att ta hand om dig som kund ! inte för att klanka på någon men "gnälla" här löser inte problemet vi tillsammans kan skapa en förändring om vi aktivt visar vårat missnöje!!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  6. #26
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    å det är ju just detta som är det fina tydligen så verkar det som handlare som varit med ett tag och har bundit till sig en kundkrets ,, tror att dom sitter säkert och kan behandla kunder lite hur som helst och det är jätte tråkigt när det blir så tyvärr så är det ofta även så att man slentrian mässigt "alltid" handlar där man handlat å finner sig i att det ballar ur ....
    samtidigt är man "rädd" att prova nya handlare .. för att man inte vet hur det funkar där ! så istället för och göra det som vi svenskar är världs mästare på sitta å bara gnälla å inte göra nått åt saken prova nått nytt!! slå näven i bordet å säg ifrån tala om att du inte är nöjd med servicen och tala om att du tänker låta hela världen veta hur usla dom är och att du nu byter till en annan handlkare som har vett på att ta hand om dig som kund ! inte för att klanka på någon men "gnälla" här löser inte problemet vi tillsammans kan skapa en förändring om vi aktivt visar vårat missnöje!!

    Bra talat

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Eller så handlar man av Fullkontroll
    Trevliga och har lagersaldo på hemsidan

    Ska man handla i en "riktig" besöksbar butik så är det ju inte värre än att man ringer innan man åker dit.

  8. #28
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Jag det är alltid trevlig när handlare förgår med gott exempel

  9. #29

    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    91
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    www.ripamfk.com

    Standard

    Ja, då måste jag ju nämna Aircpro's förnäma webshop också
    (I all ödmjukhet undertecknad som utvecklat den )

    De har inte lagersaldo, men endast de produkter som finns i lager kan beställas
    //Linus[/url]

  10. #30

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Om det är reklam eller inte skiter jag i men Aircpro är väl en av dom webbbutiker som verkligen har visat hur man på ett mycket bra vis driver en hobbybutik på sin fritid. Jag anser att Aircpro långväga överträffar betydligt större handlare när det gäller service , vänlighet och kontaktbarhet.


    Bara en sån enkel sak att inte kunna beställa saker som inte finns hemma. Är det några frågor man mailar om kan man lugnt vänta sig ett svar inom ett dygn. Snabb service så det liknar inget annat.

    Att sen inte lagret på artiklar är så stort än får man ha överseende med men det växer fort och alla är små från början.

    Tänk om alla andra handlare kunde hålla samma höga ambitioner som Aircpro gör.

  11. #31
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Om det är reklam eller inte skiter jag i men Aircpro är väl en av dom webbbutiker som verkligen har visat hur man på ett mycket bra vis driver en hobbybutik på sin fritid. Jag anser att Aircpro långväga överträffar betydligt större handlare när det gäller service , vänlighet och kontaktbarhet.


    Bara en sån enkel sak att inte kunna beställa saker som inte finns hemma. Är det några frågor man mailar om kan man lugnt vänta sig ett svar inom ett dygn. Snabb service så det liknar inget annat.

    Att sen inte lagret på artiklar är så stort än får man ha överseende med men det växer fort och alla är små från början.

    Tänk om alla andra handlare kunde hålla samma höga ambitioner som Aircpro gör.
    har inte handlat av dom/han men iaf så vet jag att han bokat 6 bord !!! till bytesmarknaden i falköping 27 okt !! det kallar jag att presentera sig !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  12. #32
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Hur lång tid är det ok att vänta?
    Jag beställer kanske RC-prylar två gånger om året så jag har ingen erfarenhet av mer än MFT plus en till. Den sistnämda (som jag inte nämner vid namn) fick en order via nätet på en E-Starter. Efter en vecka kunde jag konstatera via deras hemsida att statusen var "order mottagen" eller liknande. Inget om att den var packad eller skickad. Jag e-postade och avbröt beställningen eftersom jag tog för givet att det skulle ta 2-3 dagar innan jag kunde hämta paketet. Eller tar det alltid minst en vecka att få hem grejor från svenska handlare?
    (AM undantaget eftersom jag vet att Ove är bortrest mycket. Jag köper förklaringen och väljer att inte handla där.)
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  13. #33
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    jag tycker inte att man ska behöva vänta mer än max en vecka , tar det längre tid utan att man hört nått så då får man väl bara ta å avbeställa och hitta nån annan å handla av .... när kunderna försvinner så kanske dom vaknar !?? men då är det ju redan försent!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  14. #34

    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    91
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    www.ripamfk.com

    Standard

    Jag tycker det är värre att vänta förgäves än att helt enkelt bara vänta.

    Alltså, om jag beställer en pryl och direkt (helst före order) får veta att det kommer ta 16 dagar innan de kan leverera, så kan det vara ok.

    Däremot, om jag får veta att leverans sker "om 4 dagar", eller "nästa vecka", och det sedan visar sig att de efter 2 veckor fortfarande inte levererat, då blir jag sur.

    Alltså, dåliga nyheter är inte alls så dåligt som FELAKTIGA nyheter, om man bara får de dåliga nyheterna direkt när de är tillgängliga.

    Exempel:
    Jag beställer en kärra. Får veta att leverans sker inom 1 vecka
    När 2 veckor gått får jag veta "leverans nästa vecka"
    Ytterligare en vecka "Vi har lite mycket nu, kommer nästa vecka"

    Jag får kärran efter 4 veckor och är lite sur, för jag har gått och väntat på den i 3 veckor
    Till saken hör att jag egentligen inte hade bråttom, och kunde tänka mig att vänta, men eftersom förväntad leverans var passerat...
    Hade jag direkt fått veta "Du har den om senast 4 veckor".. då hade jag inte eftersökt den tidigare



    Lets face it, varför vill konsumenten alltid ha ett kollinummer?
    Jo, konsumenten litar inte på att leverans skett när leverantören säger det.


    Så, en handlare som säger "Jag kan inte leverera just nu" är i mina ögon bättre än en som säger "jag kan nog leverera snart"

    ..typ

  15. #35

    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    1
    Jobb
    Fastighetsekonom
    Klubb
    Vallentuna Modellflygklubb

    Standard Återkoppling och kundnöjdhet

    Hej alla käcka debattörer!

    Håller fullständigt med initiativtagaren till den här debatten. Jag driver själv en liten rörelse, som säljer kamerautrustning och annat smått & gott till bl a modellflygare, (flyger själv sedan ett antal år tillbaka). Har som ledstjärna att alltid försöka svara upp mot mina kunders förväntningar och krav vid beställningar och frågor, trots att rörelsen är liten och sköts på "ledig" tid.
    Modellflyget i Sverige är litet, sett ur ett internationellt perspektiv, men därmed inte sagt outvecklat - tvärtom. Att en debatt i detta ämne väcks ser jag som mycket positivt, då det finns mycket kvar att göra för att främja hobbyn.

    Titta gärna in på www.tavs.se

    mvh Mikael Palm

  16. #36

    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    12
    Jobb
    Systemutvecklare/Frigolitskärare

    Standard

    Jag har lagersaldo på min webshop.

    Men då har jag ändå lagt ner veckovis med arbete för att bygga databas, programlogik och sånt. Jag kan såna grejer eftersom jag är systemutvecklare, likförbannat var det extremt mycket jobb med det.

    Hur ska då alla hobbyhandlare som inte kan programmering sköta sånt där automatiskt? Anlita någon att bygga en webshop i ett par veckor för hundratals kr i timmen?
    Förmodligen (vad vet jag) finns färdiga webshopps-program att köpa, men med tanke på jobbet som ligger bakom dem är de nog inte billiga. Plus att det krävs en massa specialkunskaper för att installer och sätta upp allt rätt, och det krävs att ens webbhotell stödjer den teknik som webshoppen är byggd för.

    Nej, alternativet som kvarstår för de flesta är att ha en statisk html-site, som de får uppdatera manuellt varje gång lagersaldo ändras. Extremt tidskrävande, och jag förstår varför alla inte har tid med sådant.

    Men jag håller med, självklart vill man se lagersaldo när man handlar! Det var därför jag la ner en massa jobb på det. Det här var bara en förklaring till varför många inte har det.

  17. #37

    Standard

    Det här tycker jag var väldigt intressant att läsa.
    Jag skulle hemskt gärna vilja ha era åsikter....

    Vi har skrivit på vår hemsida att vi lagerför de produkter som finns på sidan. OM vi inte har en specifik produkt hemma så står det klart och tydligt överst på den produktsidan.

    Min fundering blev nu... är vi otydliga? :?
    Framgår det inte tillräckligt bra att vi har produkterna hemma?
    Ska jag ändra på sidan och lägga till den här funktionen som ni pratar om?

    Tar tacksamt emot era åsikter!!!

    www.rcmaffian.se

    Mvh
    Jessica

    RC Maffian

  18. #38
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Det kanske inte vore så dumt om de stog att varen finns i lager eller ej på produktsidan så blir det riktigt tydligt. Tydlighet om leverans status kan aldrig vara för tydlig.

    PS Fin sida DS

  19. #39
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    håller helt med föregående ... aktuellt saldo är den absolut bästa servicen som finns ! ett script som löser den biten direkt vid beställning å avräknar från aktuellt så det inte missas av mänskligfaktor! har ingen aning om hur detta fungerar men data "nördar" finns det gott om som vet hur!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  20. #40
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Lagerstatus direkt på produktsidan är det bästa. Specuellt eftersom man ofta får tips om produkter av andra. Och de länkarna de skickar går direkt till produkten på sajten.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 21:16
  2. Med risk att bli bojkottat av alla handlare...
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •