Hej!
Det verkar som din ritning har några år på nacken. Det var ju väldigt vanligt förr (20-34 år sedan)att använda på tok för stora motorer i flygplanen.
Att använda 10cc tvåtaktare till en så pass "liten" kärra (240cm spv) är något jag själv inte rekommenderar då jag har den uppfattningen att ett skalaflygplan ska "flyga på vingen" och inte så mycket på ren motorkraft.

Nu flyger jag ocskå pylonracing sedan 27 år tillbaka och där får jag mitt lystmäte vad gäller snabba modeller, men när det gäller mitt skalamodellbyggande och flygande , så är jag av den uppfattningen att flygplan ska byggas lätt och flygas med "lagom" motorstyrka för att man just ska erhålla så gynnsamma flygegenskaper som möjligt och få planet att röra sig som originalet i luften.

I min Marutaka DC-3 som du kanske har sett på nätet (hur f.. laddar man upp bilder här) med spännvidd på 211cm så väger den 3,6kg och är försedd med 2stycken OS FS.26r.
De här motorerna svingar 3-bladiga 10x5 kolfiberpropellrar med ca 9700v/m och prestandan är precis lagom. Fullgas används bara i starten och då lättar planet från gräsbana på ca 10-15m. I luften flyger DC-3:an bra på strax över tomgång.
Lågfartsegenskaperna är ungefär som en på en Blue Phönix 2m segelflygplan.

Så jag vidhåller... .40 fyrtakt och flygvikt på ca 4kg och wash-out i vingspetsarna och din Comet kommer att bli hur trevlig som helst att flyga. OS .70 låter för stort i mina öron.
Har du nära till oss i Väsby modellflygare så kan du få provflyga min
DC-3:a.