Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: FMA Cellpro4 laddare

  1. #1

    Standard FMA Cellpro4 laddare

    Jag har kollat efter en balancerare eller laddare/balancerare till mina 3S 2200mah ackar för MiniTitan helikoptern.
    Som nybörjare på el är det verkligen en djungel att hugga sig igenom för att få grepp på elutrustningen.

    För tillfället har jag en Graupner charger4 som är enklast möjliga, men då den inte balancerar mina ackar är jag lite orolig att de ska brinna upp eller förstöras för snabbt om cellerna hamnar i obalans.

    Nu har jag beställt en sån här laddare med balanseringskontakt för Hextronicackarna jag kör med. Någon som testat laddaren och vad tror ni om den?
    Laddaren har tydligen en batterimätare som visar hur mycket juice som finns kvar i acken så man kan plugga in en ack man inte har koll på och se om den är laddad eller inte (bra om man inte riktigt minns vilka man laddat )


    http://www.fmadirect.com/Detail.htm?...218&section=45




  2. #2

    Standard

    Tja!
    Köpte denna laddare tidigt i våras och använt den flitigt under sommaren!
    Kan bara säga att det är en kanonladdare! Plug and Play funktionen funkar kalasbra och den laddar verkligen accarna fullt ut! Den har även en repairmode för svullna överbelastade accar som gör dem 99% friska igen som funkar kalasbra! Sedan har den även en funktion som laddar accen i 1,4C bara accarna tillåter det! Detta möjliggör snabbladdning ute på fältet! Att sedan beräkna flygtid e en baggis med hjälp av bränslemätaren i %! Den laddar även de nya A123 accarna!
    Så det är ett lyckat köp! Väntar bara på att de ska göra en för upp till 6 celler snart!

  3. #3

    Standard

    Roger that, låter bra.
    Beställde du från FMA direkt eller nån annanstans?

  4. #4

    Standard

    beställde från dem direkt, väntetiden va ca 2 veckor!

  5. #5

    Standard

    Fått orderbekräftelsen att laddare +adapter finns i lager och skickas inom 48h.
    Tot. $105.-

  6. #6

  7. #7

    Standard

    För att återkoppla:

    Nu har jag laddat flera ggr med laddaren, laddat mina 3s 2200mah till elhelin.
    Det här är en kanonladdare.... Rekommenderas starkt för sin användarvänlighet och enkla handhavande.
    Oh yes, me like!

    Nu när man gått å' blivit elflygare (jeezzus trodde aldrig jag någonsin skulle säga det!) så känns det stabilt med en bra LiPo laddare

Liknande ämnen

  1. Bra laddare?
    Av slaffe i forum Batterier och Laddare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-01, 00:39
  2. Val a laddare
    Av Silverfisk i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 09:59
  3. Max E6 laddare
    Av hakank i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 00:51
  4. Min Nya Laddare !!
    Av Nexus i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 22:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •