Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Corsairen provflugen!

  1. #41
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Ber att få beklaga Lowflyer. Det var mycket ledsamt att läsa PDT_Armataz_02_06
    Men det verkar som om du iallafall inte har tappat modet helt utan inset att saker kan hända. Som min gammla mentor sa, "Det är inte frågan om OM man störtar, utan NÄR"
    Synd bara att det är en modell man lagt ner mycket tid på.
    Har samma känsla jag inför provstarten av min P-47a. Alla vet vi ju hur det gick för Christer, har även läst på RCU att vissa KMP modeller har fel angiven TP med resultatet att modellen blir baktung och svårflugen.
    Men det är bara att testa.
    Hoppas du kommer igång med ett nytt läckert projekt snart PDT_Armataz_02_43
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  2. #42

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hej Janne.

    Fy sjutton vad tråkigt att den Corsairen förstörd, med allt jobb du lagt ner på den. Men jag vet att du kommer igen med något nytt projekt. Du har ju fått en ny och fin bygglokal i ditt nya hus, men att krascha ett flygplan på början av säsongen är aldrig roligt. Jag har själv satt en Extra i skogen för några år sedan när jag "glömde" att dra ut antennen. Köpte en beg på nätet och sommaren var räddad.

    Visste faktiskt inte att du hade en Stearman också. Kan man få se den i Eskilstuna den 6 Juni tro?
    Jag har tyvärr fått problem med en fälg till min Sterman som delat på sig. Dubros fälgar verkar för klena för 13 kg flygplan. Det är nu andra gången på 15 starter som den delar på sig. Ska beställa nya och hoppas få dom i tid. eller svarva nya i aluminium.

    Vi ses de 6:e
    /Lelle

  3. #43

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Hallå Janne,

    Aj aj aj, det var väldigt trist att Din snygga Corsair gick i backen! Den var oerhört läcker, ditt jobb med färg och skuggor gjorde att man inte gissade på att det var en Kyosho-modell från början.

    Håller med de andra att det är skönt att höra att Du inte är alltför nedstämd för detta ändå, full fart med nästa projekt bara!

    Att flyga Warbirds är ju lite speciellt, på både gott och ont. Min KMP-Spitfire flyger helt OK men är inte den bäst flygande modellen jag har, långt därifrån. Jag har fortfarande inte orkat byta motor, mycket p.g.a att mitt custom-avgas inte passar till den tilltänkta Saito 180:an men jag skall ta tag i det i höst. Det är alldeles för lite mos i proppen, för att citera Bokis.. 8)

    Vi ses den 6/7, hoppas Du har något annat att flyga med då.
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  4. #44

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Vill bara framföra mina kondoleanser. Jag vet hur det känns, I've been there! PDT_Armataz_02_21

    Som du säger, man lär sig alltid nåt nytt med varje projekt. Nästa blir ÄNNU bättre. Kunde man inte leva med en och annan krasch fick man hålla sig till plastmodeller!!

Liknande ämnen

  1. ATG 700 hexa provflugen
    Av searay i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 23:41
  2. JAS 39 Gripen provflugen
    Av Brauer i forum Elmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 21:46
  3. DC-3an provflugen !
    Av ivve i forum Skalamodeller
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 21:45
  4. Butcherbird provflugen!
    Av warben i forum Skalamodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 11:29
  5. Giant UCD 3D Provflugen!!
    Av Magnus i forum Metanolmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 15:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •