Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: FlightPower på besök i Påldalen

  1. #1

    Standard FlightPower på besök i Påldalen

    Under lördagen 20 oktober var representanter på besök från Flighpower, LiPo batterier var i var mans mun och det demonstrerades en hel del skoj. Här kommer lite film på dessa demo flygningar.

    Speed kärror, först en lite pylon aktig sak som flög så jädrans fort att den var svår att få å fastna på filmen än mindre lyckas ta en skysst bild i luften, sen en lite större inte heller så lätt å filma men fastnade dessbättre bättre på filmen mest pga storleken.


    Align Trex 600, ni har sett denna lille man flyga förut i Arvika 2007 filmen, han knep där pris... Se filmen så förstår ni nog varför...




    Ytterligare en Trex 600, fin flygning men lite mer övning innan resultat enl ovan kan erhållas... Men med dessa Curtis blad så är man ju iaf på g bling mässigt




    Över till saker med vingar... Sebart Katana 50 framförd av en duktig pilot. Märk att det var en helt perfekt dag utan vind, strålande solsken!




    Jockes övermotoriserade projekt nr XX, OMP giles framförs av en Engelsk 3d kung... Eller hur var det nu, kolla filmen så förstår ni varför... Knäsvaga som inte tål en krasch bör inte kolla....




    Jockes 11kw projekt... eller en kall dag som denna med 6grader i luften så var batterierna för kalla så att "endast" runt 10kw kunde pressas ur....

    Senast redigerat av DrHanke den 2013-04-13 klockan 15:27.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Fina filmer. Jag och min son hade släpat oss till Påldalen ända från Finland. Att få se Joacim Göranssons 36% KatanaS flyga IRL och konstatera att drhanke finns i verkligheten var nog bättre än Skärholmen där fru och dotter tillbringade dagen

  3. #3

    Standard

    Men vad hände med Gilesen .... Motorfel eller..?? såg då iaf dumt ut...

    mvh

  4. #4

    Standard

    tack sundqvist alltid kul å träffa forum folket på "riktigt" å att jag finns på riktigt... haha
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5
    Slamsugarens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    286
    Jobb
    slamsugare
    Klubb
    Stranda mfk

    Standard

    Kenare Hanke!
    Den stora Speed kärran gick fan fortare än min Wonder.
    Förstår att det inte va lätt att hänga mä med kameran

    P.S får titta vidare senare ,ska till Wesse och bygga Harmony!

    MVH Steffe P
    Stefan SLAMMIS Nilsson
    Det får inte gå för lätt,sa Gusta!

  6. #6

    Standard

    det som troligen hände var att efter hovringen så vart reglaget för varmt och klippte. Reglaget sitter monterat bakom fw vilket gav lite för dålig kylning vid hård belastning som ex hovring.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    pust! nu har jag sett alla filmerna oj vilken fin kvalitet. men blir ändå inte imponerad av elflyg vill ju det ska låta o lukta...flyga kunde dom o tusen tack för finfin film så här på kvällskvisten...nu måste jag gå lägga mig säger doktorn men lev väl hanke så ska jag snart söka opp dig o berätta om när jag fick en ny hörapparat för dig igen

    Get high with hovering
    not drugs

Liknande ämnen

  1. Påldalen
    Av Perka76 i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 22:46
  2. Flightpower EON
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 07:22
  3. Balanseringskontakten på FlightPower-accar
    Av drjoshua i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 22:49
  4. FlightPower i Påldalen
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 20:01
  5. FlightPower electric event 08
    Av Joacim i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 08:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •