Reklam

 
Sidan 22 av 35 FörstaFörsta ... 12171819202122232425262732 ... SistaSista
Resultat 421 till 440 av 688

Ämne: I dag kom en stoor kartong med Yak!*Äntligen premiärad*

  1. #421
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
    Tackar tackar, jo nu känns det skönt

    I Åsele så kommer du väl bara att vara i husvagnen med Pizza bruden
    hur känner du till henne ops:

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #422

    Standard

    Herre... 7430 gram e ju väldigt lätt med tanka på allt Bling bling o lull lull som sitter i kärran...

    det var bra.. trodde faktist närmare 8 strecket..

    Ja bugar Torbjörn...
    Mvh.

    Åke "HarmOn" Olofsson.

  3. #423

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av harmon
    Herre... 7430 gram e ju väldigt lätt med tanka på allt Bling bling o lull lull som sitter i kärran...

    det var bra.. trodde faktist närmare 8 strecket..

    Ja bugar Torbjörn...
    Vad är det för bling bling och lull lull i kärran ???
    Tobbe har inte skruvat i en onödig eller överdriven pryl!
    Han har handplockat bra prylar som funkar,vad är det för konstigt med det? Ska man flyga en kärra i den kalibern så är det rent av farligt att snåla på kvalitet och funktion!
    /R

  4. #424

    Standard

    hahaha... ja just det

    ja jäklar ja lär mig alldrig......
    Mvh.

    Åke "HarmOn" Olofsson.

  5. #425
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
    Tackar tackar, jo nu känns det skönt

    I Åsele så kommer du väl bara att vara i husvagnen med Pizza bruden
    hur känner du till henne ops:
    Hur jag känner henne? Du skulle bara veta PDT_Armataz_02_15
    //Tobbe

  6. #426

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråben
    Citat Ursprungligen postat av harmon
    Herre... 7430 gram e ju väldigt lätt med tanka på allt Bling bling o lull lull som sitter i kärran...

    det var bra.. trodde faktist närmare 8 strecket..

    Ja bugar Torbjörn...
    Vad är det för bling bling och lull lull i kärran ???
    Tobbe har inte skruvat i en onödig eller överdriven pryl!
    Han har handplockat bra prylar som funkar,vad är det för konstigt med det? Ska man flyga en kärra i den kalibern så är det rent av farligt att snåla på kvalitet och funktion!
    /R

    Tjenare...

    så du menar att detta e en Farlig installation då .. 88":are Edge 223cm



    Bara för att modellen överstiger 2 meter skall man väl inte behöva så mkt. mera saker i .... *om man nu inte vill det så klart*

    Har men en 160cm modell med 5 servon å ett Ack. tex bör ju en 2 meters modell med 5 servon oxå klara sig på samma ack. Men det e bra att vara säker o stoppa i mera saker som tex Tobbe nu gör.. å snyggt e det med.. Men nu om jag skall bygga en 2 meters så blir det samma setup som i en mindre kärra.. å jag vill då inte bli kallad farlig för det ....
    Mvh.

    Åke "HarmOn" Olofsson.

  7. #427

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av harmon


    Bara för att modellen överstiger 2 meter skall man väl inte behöva så mkt. mera saker i .... *om man nu inte vill det så klart*

    Har men en 160cm modell med 5 servon å ett Ack. tex bör ju en 2 meters modell med 5 servon oxå klara sig på samma ack. Men det e bra att vara säker o stoppa i mera saker som tex Tobbe nu gör.. å snyggt e det med.. Men nu om jag skall bygga en 2 meters så blir det samma setup som i en mindre kärra.. å jag vill då inte bli kallad farlig för det ....

    Hej,
    Det är viktigt att man förstår att en kärra kan utrustas väldigt olika och beroende på pilotens flygstil varierar begreppet nödvändig utrustning.

    För att ta två ytterligheter,
    Min första storskala var en Auster a’la Cub med 2.4 meters spännvidd samt en Tartan 22cc motor och 5 stycken standard Sanwa 631 servon, den flög, jag bombade kola som attan med den, och den vägde runt 10 kg.

    Tobbe har en QQ Yak som är kapabel till det mesta som är känt inom Freestyle manövrar idag, han vill inte att utslagen skall vara limiterande för modellens förmåga att vrida sig runt alla axlar, oavsett hastighet. Ger han 48 grader dyk på spaken, så vill han ha 48 grader dykutslag på modellen. Han har valt JR 8711 ett servo som fixar det jobbet. Nu har han satt ribban, dessa servon behöver ström för att leverera kraft till rodren, nu duger inte de vanliga 1500mah ackarna som kommer med radion, väljer du en gamal Ni-Cd acke så kan det funka men räkna inte med mer än 3 flygningar innan det är ladd dags.
    Och så här fortsätter det med motor, avgas system, kablar, servo ok, brytare, mm.

    För att flyga denna Yak så som Tobbe vill, med fullgas Blenders, popp-up’s och vatten fall som är riktigt tajta, samt kunna flyga hyfsat fort utan att riskera roder fladder. Vill man även kunna flyga sin kärra med precision för en IMAC runda utan att ge avkall på 3D utslagen, då finns det inte så mycket man kan utelämna i Tobbes set’up.
    Skulle möjligen vara den dubbla acken, men det är i mitt tycke en bra säkerhets detalj med dubbla ackar.

    Inte är du farlig för att du flyger en 2 meters kärra med samma set-up som en mindre kärra. Men flyger du den till sin fulla kapacitet med icke för ändamålet konstruerade del system (så som servon, ackar, kablar, linkage) så är du indirekt farlig.

    // Nyroth

  8. #428
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Men om man nöjer sig med att "flyga" planet och inte hålla på med massa 3D manövrar duger harmons setup då ?

    /Martin

  9. #429

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Men om man nöjer sig med att "flyga" planet och inte hålla på med massa 3D manövrar duger harmons setup då ?

    /Martin
    Hej Martin,

    Om man installerar servon så att de ger lämpliga utslag för manöver flygning (10-25grader) så kan man klara sig bra med enklare grejer.

    Installerar man underdimensionerade grejer och justerar för 3D utslag (40-50grader) föreligger stor risk för bland annat roder fladder.

    Sen kan man fråga sig varför man skaffar en fullblods aerobatic maskin för att sedan bestycka den med sport flyg pryttlar..... :?

    Men det är klart det finns Mercedes med 1.6 liters fyror med

    // Nyroth

  10. #430
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyroth
    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Men om man nöjer sig med att "flyga" planet och inte hålla på med massa 3D manövrar duger harmons setup då ?

    /Martin
    Hej Martin,

    Om man installerar servon så att de ger lämpliga utslag för manöver flygning (10-25grader) så kan man klara sig bra med enklare grejer.

    Installerar man underdimensionerade grejer och justerar för 3D utslag (40-50grader) föreligger stor risk för bland annat roder fladder.

    Sen kan man fråga sig varför man skaffar en fullblods aerobatic maskin för att sedan bestycka den med sport flyg pryttlar..... :?

    Men det är klart det finns Mercedes med 1.6 liters fyror med

    // Nyroth
    min kära mor har en 1,6 liters mercedes :cry: men hon kör ju mest rakt fram

    Get high with hovering
    not drugs

  11. #431

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    Citat Ursprungligen postat av Nyroth
    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Men om man nöjer sig med att "flyga" planet och inte hålla på med massa 3D manövrar duger harmons setup då ?

    /Martin
    Hej Martin,

    Om man installerar servon så att de ger lämpliga utslag för manöver flygning (10-25grader) så kan man klara sig bra med enklare grejer.

    Installerar man underdimensionerade grejer och justerar för 3D utslag (40-50grader) föreligger stor risk för bland annat roder fladder.

    Sen kan man fråga sig varför man skaffar en fullblods aerobatic maskin för att sedan bestycka den med sport flyg pryttlar..... :?

    Men det är klart det finns Mercedes med 1.6 liters fyror med

    // Nyroth
    min kära mor har en 1,6 liters mercedes :cry: men hon kör ju mest rakt fram
    Så du säger att en Yak med Sport set-up är för gamla tanter



    Kan inte vänta på att träffa din mor med sin nya Yak.

    Nyroth

  12. #432

    Standard

    Hallå grabbar ja ligger på en rastplats i gävle å tänkt sova lite. Men va ju bara tvungen o kolla "tråden" först med mobilen.. Å ja detta måste ju vara den mest besökta forumstråden i sverige men inte undra på vi e ju ett glatt munkäftande gäng... Värsta RC såpan ja jag hoppas min kines yak ligger i lådan då ja kommer hem på fredag ha d gott. natti.
    Mvh.

    Åke "HarmOn" Olofsson.

  13. #433
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    min kära mor har en 1,6 liters mercedes :cry: men hon kör ju mest rakt fram
    HAHAHA det var det vi ville komma fram till. Härligt med alla gamla gubbar i hatt som kör mercedes i 80km/h på motorväg.

    Frågan är vad Tobbe är då när han superutrustat sin YAK.. värsta Ronnie Peterson som kör skiten ur sin YAK. Wesse tror du får se upp med den mannen

    /Martin

  14. #434

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Måste fråga, vad är sateliten till för?

    Hitta planet efter flygning?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  15. #435
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Citat Ursprungligen postat av wesse
    min kära mor har en 1,6 liters mercedes :cry: men hon kör ju mest rakt fram
    HAHAHA det var det vi ville komma fram till. Härligt med alla gamla gubbar i hatt som kör mercedes i 80km/h på motorväg.

    Frågan är vad Tobbe är då när han superutrustat sin YAK.. värsta Ronnie Peterson som kör skiten ur sin YAK. Wesse tror du får se upp med den mannen

    /Martin
    Jag är nog en ganska vanlig Lapplänning som tar det ganska lugnt, men som tycker att det är kul att veta att det bara är piloten som sätter begrännsningen
    //Tobbe

  16. #436
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DaEk
    Måste fråga, vad är sateliten till för?

    Hitta planet efter flygning?
    Nej, den är för att Wesse ska se att jag är och flyger och inte bara "äter" Pizza när jag är i Åsele ops:
    //Tobbe

  17. #437

    Standard

    dags att starta tråden igen..

    Du Tobbe va tätade du Roder skarven på skeva med ... skall man använda vanlig tejp eller vad..???
    Mvh.

    Åke "HarmOn" Olofsson.

  18. #438
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av harmon
    dags att starta tråden igen..

    Du Tobbe va tätade du Roder skarven på skeva med ... skall man använda vanlig tejp eller vad..???
    står ju i början av tråden hur han gjorde bara blädra igenom alla sidor igen yehhh

    Get high with hovering
    not drugs

  19. #439

    Standard

    Så många... Lycksele pojken har ju skapat sveriges längsta tråd..
    Mvh.

    Åke "HarmOn" Olofsson.

  20. #440


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av harmon
    Så många... Lycksele pojken har ju skapat sveriges längsta tråd..

    Nja lite grann kvar innan detta, 64180 visningar, 455 svar:

    KMP SPIT.. Part II
    Författare: Daemon
    [ Gå till sida: 1 ... 14, 15, 16 ] Ompa
    2007-12-27 - 19:28:20 455 64180

    Mvh Kent

Liknande ämnen

  1. GWS Pico Cub - premiärad på lunchen..:)
    Av McRegor i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-29, 09:57
  2. malibun premiärad
    Av Dick i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 23:17
  3. C130 - Premiärad!
    Av Fot i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 20:03
  4. stoor motor
    Av Tejp i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •