Reklam

 
Sidan 9 av 35 FörstaFörsta ... 456789101112131419 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 688

Ämne: I dag kom en stoor kartong med Yak!*Äntligen premiärad*

  1. #161

    Standard

    skulle gissa att JR8711 är det servot som är rekomenderat i manualen och alla tillbehör passar utan minsta "tjafs" på de servona å då brukar man vilja ha samma. Visst 25kg är nog lite i översta laget för denna maskin men som sagt JR8711 är ett nedrans bra servo och för att få ut max av denna maskin kräver ett servo som alltid kan leverera 100% exakthet alltid.

    Rätt eller fel Tobbe?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #162
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Wesse är ledsen för att han inte har en YAK..

    http://www.wesse.se/film/wesses_yak.wmv

  3. #163
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    JR 8711 28,8 kg/6v overkill? Förmodligen! Men när jag nu efter många om och men och funderingar köpte en QQ Yak så bestämmde jag mig för att inte snåla på någonting.

    Från början så tänkte jag köra 8711 bara på sidan och 8411 på övriga men när det bara blev en hundring dyrare totalt med 8711 "allaround" så slog jag till.

    Det blev också billigare än med Hitec 5955 som också drar ca: 25 kilo.

    På storhetsvansinne så svarar jag NEEEJ, men det känns skönt att veta att det inte sitter i servona

    Jag vet att din grabb inte kan hänga i mina roder utan att dom går sönder, men det är helt omöjligt att rodren ska få så bra "fäste" i luften att dom går sönder under flygning med en 7,5kilos kärra.

    Om du också vill ha 8711r så fixar jag dem till mycket bra pris, till dig PDT_Armataz_02_43

    Edit: jag tog sån tid på mig att skriva så ni var flera som svarade före mig.
    Jag hoppas för allt i världen att ni inte sitter och tänker, den där Tobbe han lider nog av storhetsvansinne han.

    Ni får läsa vad jag skrev och sen får ni fråga Wesse om resten, han kan nog rädda mig ur storhets träsket tror jag.

    Ps. Varje Yak är en sällsam gåva
    //Tobbe

  4. #164
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Enkel ? Ja , men inte förklarande på nått vis.
    fölåt mig men jag fullkomligt älskar o lägga mig i andras trådar där jag svarar på sånt som jag inte har en blekandes aningen om hoppas du inte får krupp på mig...
    god jul på dig

    Get high with hovering
    not drugs

  5. #165

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Enkel ? Ja , men inte förklarande på nått vis.
    fölåt mig men jag fullkomligt älskar o lägga mig i andras trådar där jag svarar på sånt som jag inte har en blekandes aningen om hoppas du inte får krupp på mig...
    god jul på dig
    Ingen fara så länge jag blir klokare av svaren (vilken ibland kan vara svårt från dig men man får ett leénde på sina läppar iaf ).

    TobbeO: Klarnade lite iaf , följd frågan blir således: Dom är ju ganska glada vid ström dom där 8711rna , hur klarar mottagare mm sig eller du kommer köra nån form av powerbox?

  6. #166
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke
    skulle gissa att JR8711 är det servot som är rekomenderat i manualen och alla tillbehör passar utan minsta "tjafs" på de servona å då brukar man vilja ha samma. Visst 25kg är nog lite i översta laget för denna maskin men som sagt JR8711 är ett nedrans bra servo och för att få ut max av denna maskin kräver ett servo som alltid kan leverera 100% exakthet alltid.

    Rätt eller fel Tobbe?
    QQ rekomenderar 8611A allaround men den gode Mr Hiroshi hade dem inte men sålde 8711 till ett kalaspris så var valet enkelt, speciellt när den kunnige Nyroth säger att dom är perfekt till Yaken.

    Sen håller dom ju fast en Dumper med sin hållkraft, så tillsammans med de kraftiga kullinkarna och titan stötstängerna så borde roderfladder hålla sig borta.
    //Tobbe

  7. #167
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Citat Ursprungligen postat av wesse
    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Enkel ? Ja , men inte förklarande på nått vis.
    fölåt mig men jag fullkomligt älskar o lägga mig i andras trådar där jag svarar på sånt som jag inte har en blekandes aningen om hoppas du inte får krupp på mig...
    god jul på dig
    Ingen fara så länge jag blir klokare av svaren (vilken ibland kan vara svårt från dig men man får ett leénde på sina läppar iaf ).

    TobbeO: Klarnade lite iaf , följd frågan blir således: Dom är ju ganska glada vid ström dom där 8711rna , hur klarar mottagare mm sig eller du kommer köra nån form av powerbox?
    Deras strömförbrukning tycker jag verkar vara en liten överdrift men hursom så kommer dom ju bara att gå på "tomgång" i min Yak.

    Jag kommer att ha 2 Fromeco 2600 mah li-Ion ackar och 2 regulatorer, ingen powerbox för att en RS10DS klarar 15 ah och 30 ah intermittent.
    //Tobbe

  8. #168

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Ok då har man lite mer insikt i det 8) tror jag :roll:

  9. #169
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    En sak som jag i all välmening funderar över , JR8711 ... 25kilo´s dragkraft eller har jag fel..? är där egentligen någon nytta med så stora servo??

    Jag menar , håller allt annat runtom? Roderhorns infästning , roderna i sig mm mm?
    Som jag tänker så ska alltså min grabb kunna hänga i roderna utan att dom ger vika :roll: eller går sönder

    Storhetsvansinne eller bara aningen överdrivet för att vara säker på att servona räcker till??? Dom "stora grabbarna" brukar säga aningen större dragkraft än vikt på flyget...

    Hur står det till egentligen?? Förklara för en som inte vet :cry:
    Tobbe är en man av största vikt så det är en enkel förklaring tyck då jag
    Wesse om du int säj he åt nån , så ska ja egentligen ha servona för o dra lös Yamahan när ja kört fast te lössnön, shjyyy
    //Tobbe

  10. #170
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag ringde och önskade Wesse en God Jul.

    Vet ni vad han sa, ja han sa ju god jul förstås, men han sa också, "jag har grubblat så förbaskat på en Yak efter att jag såg din så jag ska köpa en ja me, men en dubbelt så stor som din".

    O dom snackar om att jag har storhetsvansinne :?

    Ha en God Jul på er allihopa och ät o var glader.
    //Tobbe

  11. #171

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    36
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Skellefteå radioflygklubb

    Standard

    Tjenare Tobbe!
    Detta är en kul tråd, synd bara att den är så lång att batteriet i min dator tar slut innan man hunnit till slutet... Därför skippade jag letandet och går direkt på frågan! Vilken regulator har du? Har du länk?

    Jag fick 5 Futaba servon av Hiroshi före julen, din modell och min är sjukt likt varandra, fast min är något mindre. Jag ska ha 26Kg på sida och 15Kg på skeven och 2x10Kg på höjden. Borde fungera.

    Jag direktmatar skev och sida med 0,5mm2 tråd från regulatorn och sedan 0,33mm2 tvinnad i vingarna, anväder Futabas HD brytare, den är bra till såna som mig som aldrig är nöjd, utan skall bygga om lite för att det skall bli bra.

    Jag har 1st 2200 Lipo, fast jag vet inte om det kommer att räcka till, om inte så får den sättas i F3A planet.

    Stefan Andersson
    Skellefteå

  12. #172
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Hej Stefan!

    Jag har inte köpt några regulatorer än, men det blir nog så att jag köper 2st Fromeco reg med 1st Deans in och 2st JR ut ur varje reg = 2x6amp, 2st strömbrytare med Deans och 2st Fromeco 2600 li-Ion.

    http://www.aeroprotect.com/shopexd.asp?id=89

    http://www.aeroprotect.com/shopexd.asp?id=91



    Till tändningen ska jag köra 4,8v 2000-2700mah NiMh.

    Detta är vad som känns rätt att köpa för dagen, men jag kan nog hinna ändra mig om jag hittar eller att någon tipsar mig om bättre grejor.

    Edit: http://www.fromeco.org/awolverine.htm
    //Tobbe

  13. #173

    Standard

    fromeco känns bra, läst lite om de olika och fromeco är de enda som har dubbla eller trippla utgångar vilket verkar vara de andras ackilleshälar... Läste om en som hade duralite reg och den gav inte rätt spänning ut till servon mott pga för klena kablar och kontakt förlusterna. Jag skall ifs ha den till en heli och tror det var på runryder jag lästa om detta.

    Så fromecon verkar vara lite mer genomtänkt i avseendet förluster i kablar och kontakter iom att de ha dubbla utgångar samt möjligheter till bättre kontakter på "in" porten.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #174
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Efter vad man läst så verkar Fromeco vara mumma.

    Hanke du ska väl ha en Arizona regulator ?
    http://www.realraptors.co.uk/zen-car...oducts_id=1029

    Flygplans regulatorn går att få med en massa kombinationer av kablar bla Deans in och 1-3 JR ut, kontakten är svagaste länken 3ah per kontakt säger man.
    //Tobbe

  15. #175

    Standard

    jo det är korrekt jag har tittat på arizona varianten... dock har den fortfarande bara en 5v ut å en till mott så jag är tveksam.... kör hellre en 5.1V med dubbla utgångar.

    Meningen är ju att gyrot skall ha egen 5V men fattar egentligen inte varför när man kan köra 5.1 varianten... säkert för de som vill gasa på med 6v varianten då...?

    Ett annat bra alternativ för plan är Emcotecs BIC, dubbla ackar in mpx ut å så får man göra kablarna själv. Loggar max/min V och A, visar medel förbrukning, drivs av två 2S lipo. Väldans trevlig å jag har den i två maskiner...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #176
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag skulle tro att Nik har pejl och en bra förklaring om Arizona reg.

    Jag måste ta och kolla på Emcotecs BIC.
    //Tobbe

  17. #177

  18. #178
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Tackar!
    //Tobbe

  19. #179

    Standard

    finns säker på fler ställen men han har faktiskt bra pris på den å snabb lev... Man köper den med fördel med kabel kitet om man e lat

    Klart underskattad produkt men väldigt trevlig om man vill ha stenkoll på mah under flygningen
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #180
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Klart intressant! Jag ser att det finns lite olika kablar mm, typ mpx till två JR och jag såg att det fanns en extern strömbrytare också.

    Hur stora är dem? Monterar du dem i kroppsidan eller inne i kroppen och en extern brytare på utsidan?
    //Tobbe

Liknande ämnen

  1. GWS Pico Cub - premiärad på lunchen..:)
    Av McRegor i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-29, 09:57
  2. malibun premiärad
    Av Dick i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 23:17
  3. C130 - Premiärad!
    Av Fot i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 20:03
  4. stoor motor
    Av Tejp i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •