Tjenare och god fortsättning.
Man får tacka för alla olika tips om regulatorer man fått, just nu lutar det åt en Aircraft regulator från Fromeco eller en B6T 2in 1 från Align.

Jag är egentligen i behov av en regulator som matas från ett batteri och klarar 6A och det verkar då betyda att man måste ha 2 kontakter till mottagaren, nu drar jag iof aldrig in stora förbrukare in i mottagaren utan dom får separatmatas istället, det sparar man många sköna mV på...

Tycker Fromecos verkar vara lite i överkant för mig, men man kanske ska köpa en med överkapacitet när man väl handlar. Man vet ju aldrig Tobbe kanske lurar in mig i Bensinträsket i sommar... (kan man vara i 2 träsk samtidigt? Såg i tidigare inlägg att jag tydligen kvalat in i Futabaträsket, som jag jobbat på det...)

Aligns verkar lovande också, den klarar 6A och det räcker nog till mig. Tyvärr så är jag inte så imonerad över totallösningen på Aligns. Verkar vara gjord för helikopter, den finns iof i en annan variant med glöd etc. Men då får man med Batteri etc som man inte vill ha...

Ni som har erfarenhet av regulatorer, kan man montera dessa hur som helst? Ska det vara maximerat avstånd till mottagaren, eller kan man montera den vid mottagaren? Eller har ni andra tips?

Stefan Andersson
Skellefteå