Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: besluts ångest !

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard besluts ångest !

    har bekymmer ! med motor val ! till min ultimate 60" köpte jag en super tiger 2300... men den är lite stor .. då jag köpte en os fs 90 i helgen så funderar jag på att sätta i den istället .. alt sätta den i min extra 300 där sitter en ys 63 idag å ys i dazzlern ... men då står jag ju över med 2300 som då blir för stor i p40 jag köpte ---- os är för stor med till den .. hmmmm rörigt ... får se hur det blir ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Hej!

    Super Tigre G2300 är en hyfsat lätt (runt 1 kg) motor med mycket kraft.
    Vilken Ultimate har du? Märke? Spännvidd 60 tum? eller för .60-motor.

    Super Tigrens 23cc = 1.41 kubiktum.

    Själv har jag ST G2300-motorn i en Black Horse Sukhoi SU 31 med 1,78m spännvidd och i det planet passar den alldeles utmärkt. Med 18x8 propeller (som rekommenderas i manualen) orkar den inte riktigt i vertikalerna men med en 16x8 kör jag rätt upp utan problem.

    Några tips, så du inte behöver pröva dig fram så som jag gjorde.
    Motorn går bäst helt utan nitro, jag kämpade med inställningarna länge och väl innan jag testade nitrofritt bränsle, och då började det fungera bra.

    Tomgångsnålen skruvade jag försiktigt på (1/8 varv åt gången) men jag fick inte motorn att gå på låga varv. Började tänka på att skaffa ombordglöd för att få motorn att gå på låga varv. Sedan fick jag hjälp av en erfaren flygare som genast hörde att den fick för mycket bränsle. Han tog in tomgångsnålen drygt 1 varv och sedan gick motorn hur bra som helst också på låga varv.

    Enda problemet jag har för tillfället är att motorn inte får bränsle när nosen är riktad uppåt och jag drar av gasen. Då räcker inte trycket i tanken till för att pumpa bränsle till motorn, så det har hänt att motorn stannat t.ex. vid en "stall turn", inte så roligt att segla ner det planet.

    Kanske det skulle fungera med Uni flow-principen, har inte testat med två klunkar i tanken.

    Lycka till med din G2300, ett riktigt kraftpaket.

  3. #3
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    extran är en black horse spännvid 150 rekomenderad 46-60 2 takt står inget om fyrtakt till den ! ultimaten är en goldberg 60" spännvidd.. å dazzler är en bus bus 3d kärra inga data på den för den köptes tom färdigbyggd..
    hur som så blir det super tigern 2300 i ultimaten ... å de e masssssssor med övermotor till den ... har satt en 16x8 tror jag det var iaf en 16 x nått .. går inte med större då tar de i backen ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •