Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Raptor 90 samt Augusta 109

  1. #1

    Standard Raptor 90 samt Augusta 109

    Det är tänkt att denna hög av delar så småning om skall bli en skala heli, hur detta nu skall gå till men jag gör så gott ja kan!

    Börjar med att sätta ihop helin å tänkte flyga den en stund så man bekantar sig med motor mm innan jag kränger på skalakroppen.

    Day One the arrival och start bygge...

    Jag utgår från en Raptor 90 3D, motor YS-91 med pipa för skalakroppen, futaba servon å gyro.















    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Detta ser ut att bli en trevlig bygglogg, kommer helt klart att följa den

    Vad kommer du köra för gyro och servon?

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Såg fin ut!...Tappa nu inga skruvar på golvet

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4

    Standard

    dag två mera skruvandes å fler små påsar med saker som mer än gärna hamnar på golvet å e skitsvåra å hitta























    Ah kolla alla små påsar kommer sedan att passa in i denna snygga skapelse!



    puh blir ett par bilder
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Standard

    dag tre.. mer skruvandes, fler små saker som rammlat ner på golvet... hur i hela ska man få dessa små saker att inte rasner på golvet?





























    Oj några bilder vart omkastade i monteringsodning... Jaha hur gick det till då? jag monterade först å sen öppnade jag påsarna *ler*
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Standard

    Futaba 611 gyro med servo, till resten blir det nog Futabas nya brushless men jag har inte bestämt mig ännu, måste kolla pluskan först bara denna, kroppen å motorn grävde djupa hål
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Nice!

    Om det blir nya brushless så får du komma med rapport sen, de ser intressanta ut

    Att skruvar ramlar ner på golvet kommer nog aldrig ifrån.
    Jag brukar ha en tunn frotéhandduk som underlägg när jag mekar, det gör att skruvarna inte rullar så långt iaf

  8. #8
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Läckert Hanke, ser fram emot fortsättningen. Skruvar på golvet? Tja vad säger man... Men ide´n med frote´handduken är inte att förkasta har personligen en liten mattbit (Heltäckningsmatta) på mitt bord när jag pular heli, inte lika sladdrigt som en handduk.
    Tänker själv "klä på" minRaptor 50 Titan en skala kropp. Men det får nog bli en Hughes 530 Defender. Fast inte från TT. Har hittat en på Century-RC.com som är riktigt läcker. Mycket mer skala detaljer på.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  9. #9

    Standard

    Åsså har man skaffat sig en låda att ha skruven i efter att ett par små saker åkte ner på golvet och tydligen gick upp i rök...



    Jag har byggt klart så långt ja kan på rappyn, det sista var att få på bommen.














    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  10. #10

    Standard

    Dags att anfalla kroppen å pilla ihop lite av den... Kommer ju dröja en vecka nu innan man har tid å mecka vidare...













































    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #11
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard

    Ser fint och dyrt ut! Ska bli kul att följa ditt bygge. Inte så ofta man ser skalahelisar tyvärr.
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  12. #12
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    ..skulle du kunna lägga ut lite bilder på monteringen? skulle vara trevligt..
    HEJA HANKE!!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  13. #13
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Kommer du att behålla original målningen på kroppen eller blir det något annat???
    US Coast guard är ju annars ett läckert tema för 109an.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  14. #14
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Kan inte jag få måla kroppen så som jag tycker? gör detta gratis om jag får fria händer o jag lovar dig att du blir helt ensam om den.....

    Get high with hovering
    not drugs

  15. #15
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Wesse du som vet allt om hellisar kan väl åka och hjälpa Hanke och tracka in pitchen åt honom .. hihi..

  16. #16

    Standard

    jag fick faktiskt den dumma iden om att måla om den i lite roligare färger... skulle kunna tänka mig den som nya svenska polis helin eller möjligvis swiss medical... men om ja gör det finns risken att den inte kommer i luften förens 2009... bokis käner mig denna blir nog som den är bara den kommer luften innan nyår... funtar däremot på skala belysning, vad tror ni om lite lampor å sånt istället för ommålning?

    Ska ta ett par bra biler på kroppen så ni har å leka med i photoshop eller så...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #17
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Skala belysning räcker gott det. Kanske även kan gå att få till någon enklare cockpit om man vill ta det ett steg längre? Det kan man ju bygga på tills 2009 men ändå flyga emellanåt
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  18. #18

    Standard

    Positionsljus och blinkljus skulle höja skalaintrycket en hel del....Tror det skulle bli mucho coolt!

  19. #19

    Standard

    Dags för lite nya bilder, servon har kommit på plats å linkar å sånt e på väg att monteras...

    Pitch Futaba 9351
    Skev, Höjd Futaba 9255
    Sida GY-611 - 9256
    Trottel Futaba 3152

    Varvhållare funtar ja på att beställa en Curtis Younblood gouvenor, nån som vet om de är bra? Det är iaf bra pris på den mot futabas GV-1.








    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #20
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Antar att det är ATG du tänker på hanke. Har läst mycket om den på www.runryder.com och www.helifreak.com
    Den ska vara bra. Hyfsat enkel att ställa in etc. Men kolla gärna också på www.rcheli.se där kan du nog också få svar på frågorna om denna governor.
    Har även läst i den engelska tidningen Model Helicopter World att den används flitigt, bla av engelsmän och amerikaner.
    Hittade det här på www.curtisyoungblood.com

    Active Throttle Governor - YEI-YE-ATG2


    We are proud to introduce a new throttle governor developed and flown by Multi-time World Champion Curtis Youngblood. This Dual Mode Governor features simply push button setup, rpm indication lights, and a small slim case. Compatible with G-view display

    Modes of Operation
    Basic mode- a simple, quick start option for setting up the ATG. Set the rpm range via push button and indication lights and go fly. Nothing but basic curves needed.

    Active Throttle Mode- Much more than just a limiter. In Active Mode ATG allows you to run your throttle curves and mixes to optimize engine performance, while still governing to to a set RPM. ATG passes through all your throttle curves and mixes and simply modifies that signal as needed to keep your set RPM.

    Note! When going through initial setup please do Quick setup (steps 1- 12) first. See product info below for instruction corrections. See Tech specs for setting ATG V1 with G-view.
    Note!! ATG is rated up to 12V

    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


Liknande ämnen

  1. FPV Raptor
    Av Boopidoo i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 13:48
  2. F-22 Raptor
    Av jeppe i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 23:12
  3. Raptor 50 titan
    Av Casimir_rc i forum Byggdagboken
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 08:17
  4. F-22 Raptor
    Av tomhe i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 05:50
  5. F22 Raptor
    Av ojonod i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •