Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 67

Ämne: Extra, Edge, Yak, Cap, Katana, Ultimate...

  1. #41
    js_s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Krille
    Jag har en sådan och den flyger fantastiskt. Har bar hunnit flyga den ett fåtal gånger men flyger som en dröm de jag testat.

    Roto 35 skulle jag gissa på blir för stor, men jag har en os 140rx med pipa. Och med den motorn får jag gott om vertikalprestanda men en motor som väger 2-300 gram mer är nog inga större problem då jag har acken längst fram samt 100g bly längst fram.

    Möjligtvis att en roto 25 skulle passa bättre. Kärran är lätt så behövs ingen enorm motor, min väger ca 4700g om jag inte minns fel flygklar.

    Skall du ha en bensinare måste du förstärka nos/motorfäste annars kommer det aldrig att hålla. Men det är ganska lätt gjort.
    Det är bara det att jag redan har motorn o söker ett flyg till den skulle ju ha haft en yak men det skulle ta flera månader innan den skulle komma i lager.

  2. #42
    js_s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    De beror på om du ska flyga in i stolpen på fältet eller inte
    Det där med o flyga in stolpar överlåter jag åt mickem

  3. #43
    Brauers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mds
    jag har inte monterat min färdigt än..
    men kolla dena länk..
    http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=3279
    vad har du för motor i din och servon mm?
    en saito 82:a väger 460g

    mvh mathias
    Jag kör med en TT Pro46, 11x6 master airscrew och Futaba 3152 på skev/höjd/sida, en vanlig 1600mA 6V ger ström åt allt.
    Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
    Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
    Funtana - Axi 2808/20
    Trex 450XL
    + en del hyllvärmare

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    De beror på om du ska flyga in i stolpen på fältet eller inte
    Hörrudu! Stolpen är min, det är bordet som ligger i JS intresse (efter
    Bernt då).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #45
    loops avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    [/quote]
    Det är bara det att jag redan har motorn o söker ett flyg till den skulle ju ha haft en yak men det skulle ta flera månader innan den skulle komma i lager.[/quote]

    Detta kanske är något för den motorn
    http://www.peakmodel.com/index.php?m...roducts_id=366

  6. #46

    Standard

    E de bara hos mig peakmodels hemsida inte fungerar?

  7. #47
    loops avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Hos mig fungerar den.

  8. #48
    js_s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Den fungerade för mig med.

  9. #49
    js_s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    nu hittade jag helt plöstligt en till
    SU-31 3D ARF 1950mm spv
    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=5330
    men jag vet ju inget om den här heller.

    kan den jämföras med en yak

    eller den här OMP, Giles 202 3D, spv 1900mm
    http://www.modellhobby.com/product_i...roducts_id=543

  10. #50

    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    128
    Jobb
    Chaufför
    Klubb
    SRFK Skellefteå/MFK Bunten

    Standard

    Min lilla 1/4 CAP232. 43cc Avio Mac Bensin. (Robertsson/Olsson)
    kolla datorn gjorde som jag ville! man ä ju en flat abbar skall! tur man inte jobbar som data prog! :roll:
    Jocke Sandström
    Skelleftehamn.

  11. #51
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 097
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Hej Monch!

    Om du vill ha bilder i inläggen måste du öppna upp bilden i ett nytt fönster i albumet och ta adressen där ifrån, det funkar inte att ta den från de små "thumbnail" bilderna som du har gjort.

    Lycka till!
    /\/\vh // /\/\r J.

  12. #52

    Standard

    Så några andra frågor angående dessa flyg...

    1. Vilken är lämpligast som "första storflyg" av dessa nämnda ovan?

    2. Innan man tar steget in i storflyg... vilket flyg / vilken flygtyp är
    bäst flyga före? Jag började med simulator, sen högvingad trainer 60,
    nu semisymetrisk högvingad trainer 40, snart elkärra med dubbla
    bortslösa ducted fan, sen mustang i 46-size, sen sukhoi 1,4m och sen
    ultimate .50. Kan jag flyga dem, ska man väl kunna flyga en 2,5m+?
    Kanske blir en bensinare först.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #53
    loops avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Nej stor kärra är inte svårare att flyga än en liten, den går bara ner i backen mycket håradar om det blit något fel.
    Man måste vara nogrannare vad man väljer att sätta i den och planera landingarna lite nogrannare då det kan ehövas lite längre landningsstränka.
    Själv flyger jag för tillfället en GP Tak-54 och den är hur snäll som helst. Håller nu på med en Edge från pek som skall flygas till sommaren.

  14. #54

    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    128
    Jobb
    Chaufför
    Klubb
    SRFK Skellefteå/MFK Bunten

    Standard

    En bild på motor installation,Pipan ligger inuti kroppen. tycker att det ska bli för varmt men det bättre vetande har sakt att det ska vara så!upplever att större plan flyger snällare,mindre känslig mot vind!
    Jocke Sandström
    Skelleftehamn.

  15. #55

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Några års flygvana med lågvingade .40 modell är att föredra.Gärna i form av Q-500 pylonmodeller så man är van att hantera en ganska snabb och manövrerbar kärra.
    Ännu hellre att du tävlat i pylon, de är först då du blir en BRA flygare .

  16. #56
    Nyroths avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    704
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka
    Hej!
    Några års flygvana med lågvingade .40 modell är att föredra.Gärna i form av Q-500 pylonmodeller så man är van att hantera en ganska snabb och manövrerbar kärra.
    Ännu hellre att du tävlat i pylon, de är först då du blir en BRA flygare .
    Med risk att låta stöddig....Gäsp!!

    Jaka, känner dig egentligen inte, men första gången jag hörde din stämma var på SM i Norrköping 1995(tror det var -95) du satt och skrävlade över halva lunch salen om hur Pylon är den enda RC sporten som föder flyg skicklighet !!??

    De sista 10 åren har jag följt dina fåniga kommentarer om hur man måste tävla i Pylon för at bli en ''riktig'' pilot. Kanske är det så att jag inte ser ironin i dina inlägg, i så fall ber jag om ursäkt för det.

    Men att hålla på och glappa som du gör om hur pylon är det enda riktiga det blir så ledsamt i längden.

    ALLA tävlings klasser har något att lära ALLA piloter.
    Segel, Heli, Konstflyg, Pylon, Aircombat & Skala alla har något att lära även den som tror sig veta allt.

    Janne, satsa du på att vara med i en eller ett par IMAC tävlingar nästa år, så skall jag ställa upp i ett par Q-500 race. Vem vet vi kanske båda två senare slår följe till någon Helikopter tävling??

    Med varmaste hälsningar och endast i all välvilja, samt inget ont menat mot alla sveriges duktiga Pylon piloter.

    Niklas

  17. #57
    loops avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Klokt talat Nyroth

  18. #58
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    jaha då får jag inte äran att bli en bra flygare för pylon intresserar mig inte ett dugg ej hellre tävlingar av något slag då det alltid finns en förlorare o mitt måtto är alla människor är lika mycket värda..hm svårt att tro i bland ...håller på torgnys kloka ord...var o en ska ha roligt efter sin förmåga..
    nä jag ollar vidare med mina inermans o skrattar gott.. När jag sparat ihop till en flygbiljet ska jag åka te Nyroth o olla runt med min calmato så hela texas häpnar

    Get high with hovering
    not drugs

  19. #59

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Wow vilket svar!
    Har en Yak -50 på gång till nästa år så det kanske blir lite sävligt konstflygande nästa år ... Nyroth är du välkommen att pröva pylon ...om du vågar (kan).

  20. #60
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Kaxig rackare den där Jakan
    //Tobbe

Liknande ämnen

  1. 50% Bill Hempel edge v2 og EF-edge 88''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 14:55
  2. Edge 540 och Extra 300 av Kyosho
    Av Heda i forum Metanolmodeller
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 08:26
  3. Cap 232, Extra 300 eller katana?
    Av georgios-g i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 18:15
  4. CMP KATANA 140...
    Av swe34 i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 14:21
  5. kmp katana 50?
    Av Richar3D i forum Metanolmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 20:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •