Reklam

 
Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

mne: r detta en bra nybrjar krra ?

  1. #21

    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Haha! Knde p mej att den frgan skulle komma. Jag har tyvrr ingen kamera men jag ska se om jag kan ordna fram en.

  2. #22

    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    64
    Jobb
    Driftledare/processoptimering
    Klubb
    Hkaklubben

    Standard

    Jag sger bara UT OCH FLYG Det r skit kul!

    Visst har min "vinge" blivit lite tyngre(epoxy+glasfibervv ops: ) efter 9 flygningar, men roligt har jag haft!

    *jag r sugen p ngot nytt*
    RealFlight G5.5
    Typhoon 430 (deltavinge, har 2st) FPV krra, Aito v2.
    Radio: Futaba 6EX24, samt Walkera 2801
    Align T-Rex 450S och 250SE, LAMA v3, Walkera 4#3b + 4#3b borstls(BL), Walkera 4G3 BL

  3. #23
    manson_swes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlgg
    43
    Jobb
    Systemkonsult Atea
    Klubb
    rnskldsviks Modellflygklubb

    Standard Skidor

    monterade ett par skidor frn dubro till min estarter
    busenkelt att starta p sn, det glider ltt och har man bara utrymme s
    kan man tokkra fram o tillbaka o ltta lite grann fr att f en uppfattning om vad som kommer att hnda nr man tar mod till sig o drar lite hjd

    kolla alltid vindriktningen starta alltid i motvind
    skulle du stta p konstigheter s dra bara av gasen och landa RAKT fram
    frsk inte att gra nn vndning, har du TP rtt o rtta roderutslag
    torde det g bra

    Lycka till
    Ronnie S
    *Make it Fly or die trying*

  4. #24
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard Re: r detta en bra nybrjar krra ?

    Citat Ursprungligen postat av Strmquist
    Eller har jag kpt fel?



    Vingbredd: 1130mm
    Lngd: 780mm
    Vingyta: 23,5dm3
    Flygvikt : 700g.

    Komplett modell frn Merit RC med en vingbredd p 113cm och en kropp av plast s den tl lite stryk.
    Denna modell har en borstls motor
    1500mah 11,1V LiPo batteri
    LiPo laddare som krver 12V och allt av radioutrustning fljer med.

    Radion r en 35Mhz FM 4-kanals radio och planet har 4 servo samt stegls gas. Monteringsanvisningen er p Svensk och det r en monterings beskrivning av modellen och hantering samt ladding av batteriet.
    Montering av planet tar ca 30 minuter.

    (fritt versatt ifrn norska)

    elefun.no
    Detta r inte en lmplig maskin att brja med, brja flyga ngra r med en Q500 pylon racing maskin frst, tvla grna ett par r ocks

    Men glm inte att anvnda uniflowsetup i tanken och att MA propellrar r bara skrot. PDT_Armataz_02_07

    Jag kunde bara inte hlla mig!!! :up:
    //Tobbe

  5. #25
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 639
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Men Tobbebubben d..Fyy dig! Man kan nstan ana Ironi dr..
    Q500 mannen menar vl men kan kanske uppfattas som en smula cementerad o kategorisk ibland..
    Men han menar vl!
    O jag vntar faktiskt p en flygrapport frn sderhamn p en slik cessna som en viss Warbirdfanatikers fru har ftt som present av sin glada gubbe! Hon har gett sig f-n p o lra sig flyga o det dr verkade lmpligt tyckte vi!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

  6. #26
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Holy Smoke!!!!
    G frn ingenting direkt till en stor elare...???
    r han nte rdd om sin fru eller....
    Nej! Brja med en vanlig .40 modell som Calmato sport eller ett "Ryggskott" s fr hon se vad det handlar om...!
    //Tobbe

  7. #27
    LIPs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 291
    Jobb
    Numera statsanstlld med lderns rtt.
    Klubb
    rnskldsviks modellflygklubb

    Standard

    Skidor!

    Jag bruka tillverka skidor sjlv enligt samma princip som Mcgregor.
    Har inte anvnt depron men det gr bra med balsa och ply. ocks.
    Ett tips p skidornas utfrande som fungerar mycket bra men som knappast kan kallas skalalika r fljande.

    Lnga skidor som brjar strax fre propellern och slutar strax bakom tyngdpunkten. Skidorna monteras stumma s du fr utnyttja noshjulsfstet plus huvudstllet. Anfallsvinkeln p skidorna har du samma som vingen.

    Jag har flugit mycket med sdana skidor och dom fungerar mycket bra.

    Spelar ingen roll hur mycket lssn du har, krran kommer naturligtvis att sjunka ner i snn men nr du drar p gas s kommer skidorna att efterstrva att komma upp p snytan tack vare att skidorna slutar strax bakom tyngdpunkten.
    Dessutom s svnger den vldigt bra med bara sidoroder vid snkrning tack vare skidornas placering.

    Har fr mig att jag skrev om detta i Modellflygnytt fr mnga r sedan.

    Skidorna brukar jag lacka med Pastc Padding spraylack fr att f ett bra glid

    /Lasse
    /Lasse

    Modellflygare sedan 1952

    Fullskalaflygare ren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

  8. #28

    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 852
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

    Standard

    Hej Lasse,
    Precis vad jag avsg med min korta beskrivning !
    P den tiden jag bodde i Sundsvall flg vi nstan uteslutande med den typen av skidor.
    Och vi anvnde ofta vanliga WP-rr - 16--19 mm dia - som skidor till vra metanolkrror.
    Hlsningar
    Roger

  9. #29
    LIPs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 291
    Jobb
    Numera statsanstlld med lderns rtt.
    Klubb
    rnskldsviks modellflygklubb

    Standard

    McRegor

    Kommer ihg att sdana skidor frekom, jag tror det var i slutet p 70-talet d Tommy Julander (Sundsvall) hade skidor av VP-rr.

    Flg med Tommys maskin d jag avlade prov fr att bli certifikatutfrdare.

    Frresten, har vi trffats tidigare?

    /Lasse
    /Lasse

    Modellflygare sedan 1952

    Fullskalaflygare ren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

  10. #30

    Standard

    Ni kan lsa om den frsta gng jag var ute med detta plan i denna trd
    http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?p=36520#36520
    - "Jag r inte rdd, jag kan flyga"
    Hr bor jag

Liknande mnen

  1. Nybrjar frga
    Av sebban i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlgg: 2010-01-11, 10:57
  2. En nybrjar guide till FPV
    Av dadde i forum FPV Allmnt
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2009-09-13, 16:07
  3. roligt nybrjar plan
    Av lolle.lizard3 i forum Allmnt och Tips
    Svar: 20
    Senaste inlgg: 2009-06-14, 14:28
  4. Nybrjar Depron?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlgg: 2008-01-04, 20:31
  5. Nybrjar tips
    Av CeyBee i forum Allmnt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2007-05-28, 17:09

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •