Reklam

 
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 82 av 82

Ämne: Har Ove någon kommentar?

  1. #81

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heliuffe
    Hej igen
    Jo Michael det jag skriver är korrekt,
    LOK-stödet är riktat till idrottssverige genom RF och betalas av bland annat Bingolotto , och det är även riktat till ungdommar mellan 7- 20 år.

    Det är helt sant som du skriver att det finns många bidrag att söka, men i de flesta kommuner är ungdomsverksamhet prioriterat.
    Så en modellflygklubb utan ungdomsverksamhet får nog i de flesta fall klara sig själva. Tyvärr för jag vill ha mer pengar till klubben jag med.

    Mvh Heliuffe
    Läs vad jag skriver. Jag har inte ifrågasatt att man måste vara ansluten till RF för att få LOK-stöd. Tvärtom!
    Däremot hävdar jag att du har fel i att man i "de flesta fall" måste vara ansluten till RF för att kunna söka kommunala bidrag.
    Jag tycker att det är ganska naturligt att kommunerna satsar sina knappa medel på i första hand föreningar med ungdomsverksamhet. Så vill jag ha det! Att betala ut stöd till en modellflygklubb som saknar juniorer tycker jag är slöseri med skattemedel. Vill jag som vuxen hålla på med modellflyg så betalar jag själv kostnaden för det. Jag förväntar mig inte att andra ska betala åt mig!

    /Michael

  2. #82
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Om man skulle släppa 37:an helt så hamnar klubbarna i ett mycket svårt läge, man måste nämligen bestämma vilka proportioner som skall gälla .
    Räcker det till exempel att bara en medlem är ansluten till respektive förbund för att få ta del av eventuella fördelar.
    Eller ska man som klubbstyrelse dela ut eventuella bidrag till endast den som är medlem i respektive organisation.

    Skall man som klubb till exempel få arrangera en tävling i SMFF:s regi om man bara har en medlem ansluten.
    Eller skall man få hålla ett RCFF meting om en medlem är ansluten dit.
    Om så är fallet så räcker det ju med att klubben ansluter en medlem till varje organisation för att få allt till en väldigt låg kostnad.
    Jag kan ju bara tala för hur RCFF ser på det hela.

    Varje medlem som har betalt medlemsavgift till RCFF är därmed försäkrad och kan ta del av RCFF:s service. Samma sak gäller ju SMFF. Har du inte betalt medlemsavgiften har du inget att hämta där. Vad gäller bidragen till klubbarna så ser jag inget hinder att en klubb med både SMFF- och RCFF-medlemmar ska kunna få bidrag att arrangera exempelvis ett meeting, eller få annan ekonomisk hjälp eller stöd från RCFF. RCFF:s mål är ju att arbeta FÖR modellflyget i Sverige - inte FÖR den egna organisationen. Styrelsen i RCFF har ju till uppgift att försöka tillgodose så många som möjligt av sina medlemmar. Revirtänkandet lämnar vi åt andra organisationer. Det är också därför vi mer och mer blir övertygade om att INTE tillsluta RCFF till ett "högre" förbund. På så sätt kan RCFF bibehålla sin mycket enkla och raka ideologi - "Hälften tillbaka". Det finns många förbund i landet som inte är underorganisationer till ett "högre" förbund, och de lever i högsta välmåga. Tänk vilka möjligheter det hade kunnat öppnas för modellflyget om SMFF och RCFF kunde arbeta sida vid sida. För RCFF:s del finns det inget hinder. Vi ser till den enskilde modellflygaren och hans/hennes klubb och på vilket sätt vi bäst kan hjälpa dem på gräsrotsnivå.

    Mvh
    Ove

Liknande ämnen

  1. Någon som hört om någon som åkt dit? :)
    Av magnusvr i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 11:28
  2. någon som vet?
    Av Joha i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 05:27
  3. Är det någon som vet?
    Av Pete i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 22:13
  4. F3P någon?
    Av Husse i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 10:00
  5. J20 kit någon?
    Av Admiral Piett14 i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 14:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •