Reklam

 
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 82

Ämne: Har Ove någon kommentar?

  1. #1
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard Har Ove någon kommentar?

    Hej
    Jag undrar om Ove har några kommentar till det som stod om honom i MFN om händelsen i Lund?

  2. #2
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Vi (i alla fall jag) som inte har MFN är nyfikna på vad det stod om Ove...
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Lite jobbigt att skriva in allt men det var inte positivt...försiktigt uttryckt. Gällde enl SMFF nån form av "kupp" för att på ett extra Klubbmöte i Lunds Radioflygklubb "försöka kapa en SMFF-klubb" till RCFF via nyanmälda medlemmar och fullmakter för dessa. Hoppas bara att det som står i blaskan inte är sant...
    Hälsningar
    Roger

  4. #4
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Enl. sedvanligt tillförlitliga källor så är det nog en smula sockrat..

    Klubbordföranden hade tillkallat SMFF:s hjärntrust bestående av 2 framstående medlemmar av deras styrelse för att rätta till ev. misstag som var på väg att i deras ögon,begås.. Ja jisses,vad kommer härnäst..finns det någon som kan scanna in artikeln,skulle vara intressant o se vad som skrevs o av vem..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #5
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Det som oroade mig var att både SMFF och Lmfk hade skrivit en var sin artikel om det hela.´.
    Ps det går att köpa MFN om du inte är SMFF medlem DS

  6. #6
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Enl. sedvanligt tillförlitliga källor så är det nog en smula sockrat..

    Klubbordföranden hade tillkallat SMFF:s hjärntrust bestående av 2 framstående medlemmar av deras styrelse för att rätta till ev. misstag som var på väg att i deras ögon,begås.. Ja jisses,vad kommer härnäst..finns det någon som kan scanna in artikeln,skulle vara intressant o se vad som skrevs o av vem..
    Att scanna in det och lägga ut vore förmodligen brott mot upprätslagen eller ngt, så strunt i det
    Mvh / Fredrik Glawe.

  7. #7
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Yes Glawe,rätt som alltid..O jag hade fel,det var tre vise män som var där från SMFF..Miss av mig,ursäkt!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #8
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Haha, ingen fara. Men när det gäller att lägga upp saker från smff här om man kankse inte får, det är nog inget vi skall göra
    Mvh / Fredrik Glawe.

  9. #9
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Bokis det låter ju som du var där så du kanske kan säga något om händelsen.
    Jag är intresserad av fakta och inte någon pajkastning mellan förbunden.

  10. #10
    loddes avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    54
    Jobb
    Modellflygare & Pensionär :-)

    Standard

    :? Ja huga hur det verkar vara, ser ut som det inte är någon större ide att fortsätta att vara med i RCFF. Verkar vara för mycket bråkande för min del.

    Mvh / Lodde i hudiksvall :?
    Modellflyger hellre än bra ;-)

  11. #11
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jag var inte där men har fått lite info från ett par personer jag litar på o jag tror att vi får se något inlägg så småningom från nån av dem..
    Dock så tycker jag att det måste vad som än har sagts o inte sagt vara överdrivet o skicka folk med tillhörande hotellvistelse m.m för en sådan sak..Till saken hör att det är flera klubbar som vill låta ALLA flyga hos sig
    o ska det faras land o rike runt för o täta hålen så blir det jobbigt..
    Lösningen för klubbarna som vill är simpel..
    A;skaffa en egen försäkring(som då gäller alla som flyger där)
    B Låt de som vill vara med i RCFF vara det eller SMFF (gå med i SMFF Direkt)
    C behåll eller minska årsavgiften till klubben o utöka kassan där den i min mening behövs..
    Dock så verkar det som om en del inte gillar den tanken..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #12
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Nej, det är en fantastisk historia. RCFF har verkligen inget intresse av att ta över en klubb. Däremot värnar vi demokratin, friheten och rättvisan till sista blodsdroppen.

    SMFF erbjuder däremot sina tjänster till landets klubbar att komma till deras möten och se till att medlemmarna inte skulle kunna få valfriheten att själv välja vilket förbund de vill tillhöra. Ganska intressant, men mest förfärande, då det handlar om att SMFF kör över ideella föreningar och deras medlemmars önskemål om demokrati och frihet. För det är exakt vad de skriver i sin ledare i MFN.

    SMFF:S styrelse påstår att de är experter på föreningar och stadgar. Det som hände i Lund är en skandal för SMFF och föreningslivet. Klubbens ordförande kallade in SMFF i ett enda syfte - att själv få sitta kvar som ordförande i klubben - MOT flertalet medlemmarnas vilja. Detta är av största vikt för klubbens ordförande för om han blev avsatt skulle han förlora sin post i Skånes Flygsportsförbund och SMFF. Dvs, hela hans liv. Nej, då kallar man in SMFF att leda klubbmötet och friskt blanda klubbens lokala stadgar med SMFF:s stadgar för att uppnå sina syften - att hindra klubbmedlemmarna att i demokratisk ordning fullfölja det årsmötesbeslut som redan fattats i våras om att tillåta medlemskap i valfritt förbund. Klubben har fortfarande det alternativet på sin hemsida: http://www.lrfk.nu där man kan betala 395 kr för "annat förbund".

    Men för att få ett riktigt svar på vad som gäller i landets klubbar angående stadgar skickade jag frågan till Christer Pallin som är Riksidrottsförbundets jurist och expert på föreningsjuridik. Detta är vår skriftsväxling:


    Hej Christer,

    Jag har en fråga som gäller en lokal klubbstadga som jag hoppas du kan hjälpa mig att reda ut:

    Vilka stadgar gäller för en ideell förening som är ansluten till SMFF och vidare till FSF och slutligen RF? Är det så att SMFF:s och FSF:s stadgar i alla lägen ”overrider” den lokala klubbens stadgar?

    Hej Ove,
    För föreningen gäller alltid de av föreningens egna medlemmar antagna stadgarna. Medlemmarna bestämmer själva över innehållet i stadgarna, men får också ta konsekvensen av sina beslut härom. Skulle medlemmarna anta stadgar som strider mot tex grunderna för medlemskap inom RF och Sv Flygsportförbundet, kan konsekvensen av sådant beslut bli att föreningen nekas medlemskap alternativt läggas till grund för en uteslutning. Men – valet är medlemmarnas och ingen annans.

    Med vänliga hälsningar
    /Christer Pallin
    RF-Juridik
    Solklart är det alltid den lokala klubben stadgar som gäller. SMFF eller RCFF har inget som helst med dem att göra. Så egentligen är de möten i Lunds modellflygklubb där SMFF intevenerade ogiltiga då man blandade stadgar från klubben med SMFF:s stadgar där det passade deras syften.

    Min rekommendation är att Ni ute i landet helt enkelt ändrar era stadgar så att det passar ERA medlemmar och de syften och mål NI vill uppnå i ER förening. Se till att först ta bort passusen att ERA stadgar ska skickas till SMFF för godkännande. Står det inte i ERA stadgar finns det inte längre på kartan.

    Om SMFF har problem med att Ni i Era klubbar tillåter medlemmarna att ansluta sig till valfritt förbund är det SMFF:s problem - inte Ert.

    Jag tycker SMFF ska presentera ett bra program för vad de vill erbjuda sina alla nöjesflygare och medlemmar istället för att med alla medel försöka framhäva att det pågår et krig mellan RCFF och SMFF och att RCFF vill ta över landets klubbar. Vi från RCFF:s sida försöker ta fram och erbjuda en modern tidsenlig produkt till landets nöjesflygare och deras klubbar. Det borde SMFF ägna sig åt också.

    Mvh
    Ove

  13. #13
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Och hur var det med det som stod att du Ove hade betalt medlemsavgifterna för de 3 nya medlemarna som kom till mötet?

  14. #14
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    å varför i himmelens namn skulle ove betala ngn annans medlems avgift !???? så vida han inte fått pengar av denne att göra så ??
    gud finns det nån ände på detta ruttna smff!!?? visst låt dom gräva sin egen grav för det är dom iaf bra på
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  15. #15
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Jag tycker vi skall hålla oss till fakta och inte angrep åt något håll i denna diskussion TACK. Jag är bara ute efter fakta för att kunna skapa mig en egan uppfatning av situationen.

  16. #16
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loop
    Det som oroade mig var att både SMFF och Lmfk hade skrivit en var sin artikel om det hela.´.
    Ps det går att köpa MFN om du inte är SMFF medlem DS
    Vart kan man köpa den ? kiosken ? eller vart ? kostar ?

  17. #17
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Citat Ursprungligen postat av loop
    Det som oroade mig var att både SMFF och Lmfk hade skrivit en var sin artikel om det hela.´.
    Ps det går att köpa MFN om du inte är SMFF medlem DS
    Vart kan man köpa den ? kiosken ? eller vart ? kostar ?
    du kan få min

    Get high with hovering
    not drugs

  18. #18
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Kan du maila den ?

  19. #19
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Kan du maila den ?
    hmm får inte ner den i utkorgen... Nu ska jag drömma o glada vänner på vår jord o vi flyger som få allihopa o skrattar gott..

    gonatt Forum vi ses i mön

    Get high with hovering
    not drugs

  20. #20
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Citat Ursprungligen postat av loop
    Det som oroade mig var att både SMFF och Lmfk hade skrivit en var sin artikel om det hela.´.
    Ps det går att köpa MFN om du inte är SMFF medlem DS
    Vart kan man köpa den ? kiosken ? eller vart ? kostar ?
    Den brukar finns hos pressbyrån i Avesta så den finns nog på fler plattser än där.

Liknande ämnen

  1. Någon som hört om någon som åkt dit? :)
    Av magnusvr i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 11:28
  2. någon som vet?
    Av Joha i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 05:27
  3. Är det någon som vet?
    Av Pete i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 22:13
  4. F3P någon?
    Av Husse i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 10:00
  5. J20 kit någon?
    Av Admiral Piett14 i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 14:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •