Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44

Ämne: United Hobbies.

  1. #1
    pilotkalle
    Guest

    Standard United Hobbies.

    Hallå på er. Nån av er som har erfarenhet an UH? Hur lång tid brukar en leverans ta? Jag beställde ett par plan och lite blandat som avsändes den 2 november från Hong Kong. Leveransen skulle ta 6-21 dagar och jag har inte hört ett smack.

    Hur lång tid brukar det ta?

  2. #2
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hoppas du kollade att det du beställde fanns i lager !?? annars så kan du få vänta lääääääänge!
    har du fått kolli nr ?? kan ju va så att paketet ligger för tullgranskning ! då vissa skrytit med att värdet skrivs ner...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #3
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Jag har handlat där och det tog max 1,5 veckor att få hem det

  4. #4
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    Jodå, allt fanns i lager när jag beställde det och det är skickat. Kollinumret är väl det som det står på deras hemsida,
    "itemnumber xxxxxxxxxxxxxxxx". :cry:

  5. #5
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pilotkalle
    Jodå, allt fanns i lager när jag beställde det och det är skickat. Kollinumret är väl det som det står på deras hemsida,
    "itemnumber xxxxxxxxxxxxxxxx". :cry:
    när du då söker detta på posten i sverige o det inte finns med där så kanske du helt enkelt har haft otur o ditt paket är borta..skulle det va på detta vis kan du komma till mig o äta bakelser som tröst...

    Get high with hovering
    not drugs

  6. #6
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Du kan tracka nummret på hongkong post. nr paketet lämnat landat tar det ca 2 dagar för planet innan det landar och paketet blir skannat i sverige, då dyker det upp på posten.se. Finns allt i lager har det sällan tagit mig mer än 2 veckor innan det kommit fram efter beställning.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  7. #7

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Mr J och jag beställde en omgång från UH före förra helgen (ca 10:e nov) och fick hem det igår, den 16:e. Allt kom med, utan att ha passerat Tullias nålsöga... Häpp!

    Glawe:
    Du beställde ju en Imax B6-laddare, funkar den på balanseringsladdningen? Är väl bara att plugga in balanseringskabeln i avsett uttag???
    Det funkar inte på min, använder UH:s Loong-Max 500 ackar. Står på displayen att förbindelsen är bruten. "Vanlig" laddning utan balansering funkar dock perfekt!
    Retroholic!

  8. #8
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Har inte testat ännu efterssom jag inte har en kärra till den accen
    Mvh / Fredrik Glawe.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas
    Mr J och jag beställde en omgång från UH före förra helgen (ca 10:e nov) och fick hem det igår, den 16:e. Allt kom med, utan att ha passerat Tullias nålsöga... Häpp!

    Glawe:
    Du beställde ju en Imax B6-laddare, funkar den på balanseringsladdningen? Är väl bara att plugga in balanseringskabeln i avsett uttag???
    Det funkar inte på min, använder UH:s Loong-Max 500 ackar. Står på displayen att förbindelsen är bruten. "Vanlig" laddning utan balansering funkar dock perfekt!
    Nu chansar jag bara lite men har du "huvudkablarna" från accet ikopplat också, har för mig jag läst (i manualen till en sådan) att de skall också sitta i under balansladdning.

  10. #10
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av knas
    Nu chansar jag bara lite men har du "huvudkablarna" från accet ikopplat också, har för mig jag läst (i manualen till en sådan) att de skall också sitta i under balansladdning.
    Hur skulle den då kunna balansera?
    Då matar men ju alla 3 cellerna tillsammans...
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #11
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Om du har en lös balanserare så skall man ha både inkopplade och vad jag har uppfattat an det jag läst om laddare med balanserare så skall både balanserkontaktern och "huvud" kontakten vara inkopplad.

  12. #12
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det verkar inte logiskt, balanseringen sker väl genom att avbryta laddningen till en cell som har "skenat iväg" och ligger före de andra cellerna? När sen de andra cellerna kommit ifatt och balans är uppnådd så startar laddningen av den cellen igen.

    Om man matar alla cellerna tillsammans begriper jag inte hur balanseraren skall kunna göra sitt jobb?
    /\/\vh // /\/\r J.

  13. #13
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Som jag har uppfattat det så att när man balanseraran så tar man ström från en acc och ger till en annan. Det är väll därför som man kan balansera utan att lada.
    :idea: Man kan säga att balanseraren är Robin Hood tar från den med mäst ström och ger till den som har minst. :idea:

  14. #14

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    ska genast prova!
    Retroholic!

  15. #15

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Funkar tydligen sk-t-bra med att ha "alla" kablarna inkopplade! Såväl huvudkablarna som balanseringskablarna.....
    Retroholic!

  16. #16
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Kul då är det bara att gå lite balansgång

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag har en B6 och loong max accar, inga problem. Både balanskontakten och laddningskabeln ska vara ikopplad.

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J
    Citat Ursprungligen postat av knas
    Nu chansar jag bara lite men har du "huvudkablarna" från accet ikopplat också, har för mig jag läst (i manualen till en sådan) att de skall också sitta i under balansladdning.
    Hur skulle den då kunna balansera?
    Då matar men ju alla 3 cellerna tillsammans...
    Varför skulle den inte kunna det bara för att huvudkablarna sitter i? Jag vet inte exakt hur det fungerar, jag läste bara manualen!

  19. #19
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av knas
    Varför skulle den inte kunna det bara för att huvudkablarna sitter i? Jag vet inte exakt hur det fungerar, jag läste bara manualen!
    Jag är kanske korkad, men jag kan inte begripa hur balanseraren ska kunna "särbehandla" en av cellerna när alla cellerna bildar en krets.
    /\/\vh // /\/\r J.

  20. #20
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Balanserkontakten är uppdelad så att balanseraren kan känna av stömmen i varje acc ,den kan i och med det ta ström från accen med mest stöm och skicka till accen med minst stöm.

    Vi laddar inte med balanser kontakten vi flyttar stömmen mellan batterierna med hjälp av balanserkontakten och vi laddar med huvudkontakten.

    Som jag sade tidigare Robon Hood principen, Robbin Hood tar från de rika och ger till de fattiga men han gör inga egna pengar.

Liknande ämnen

  1. Kontakt med United Hobbies?
    Av fredrikr i forum Allmänt och Tips
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 15:59
  2. har du handlat från Tower Hobbies?
    Av colsson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •