Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: nya "rubriker"

  1. #1

    Standard nya "rubriker"

    halloj glawe mfl

    Vad tror ni om att skapa nya forum delar med

    "Handla i kina"
    "Handla i USA"
    "Handla i Europa"
    "Handla i sverige"

    Eller nått i den stilen, bara för att sortera upp och få "Allmänt" lite städat, dels för att snabb kunna läsa om att handla i kina ex... Eller hjälp att hitta rätt butik/produkt osv...

    Jag är lite trött på att hitta bra allmänna saker blandade med köp hjälp, men också att städa hjälper till att kunna förkovra sig lättare genom att söka under rätt rubrik.

    Likaså skull jag vilja dela upp Reklam delen:
    "Reklam Företag"
    "Reklam Privat"
    "Produktnyheter"

    Rc-Doktor lägga till:
    "Hjälp med setup"
    "Ska handla - vad tror ni?"

    Vad tror ni? Är jag fel ute?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2

    Standard

    Tycker det låter som en god idé. Borde reducera antalet frågor om samma sak, t.ex. var? Hur? Är dom bra? etc. En liten kunskapsbank att återvända till för oss med dåligt minne....
    --- Scuse me while I kiss the sky ---

    Kawasaki VN1600 - The best way to convert fuel into NOISE...

  3. #3
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tycker det låter som en utmärkt idé. Fippla ni ihop en lista så gör jag grovjobbet sen
    Mvh / Fredrik Glawe.

  4. #4

    Standard

    Generellt sett är det bra att ha så få rubriker som möjligt i ett forum för att det skall bli lättöverskådligt och för att det skall bli liv i forumet.
    Givetvis kan man ibland behöva "städa upp" i allmäntdelen och dela upp den lite.

    Ett tips är då att kanske göra en rubrik med "köptips" där man kan prata om allt som har med att köpa prylar att göra.

    Flera reklamrubriker tycker jag känns som överkurs men det är bara mina två ören... Jag är ju ganska ny på det här forumet men har varit medlem i allsköns massa hobbyforum då jag pysslar med allt möjligt...

    MVH Peter Z

  5. #5
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tycker med det låter som en bra idé med fler underforum för de olika delarna.

  6. #6
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    gillar inte uppdelningen..tycker det ska va en fråga wesse kolumm där folk kan kasta av sig all skit dom är uppröda på o så får dom riktig proffs hjälp om dom verkligen vill veta hur saker o ting står till egentligen....


    he he gillar alla förslag bara det är nytt o inte gammalt.....


    när en klok talar ska man lyssna men vem säger att klok är klok....

    Get high with hovering
    not drugs

  7. #7
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag tycker ärligt talat inte att det nån bra idé.
    Jag tycker faktiskt att det är en smula rörigt redan som det är.
    Visst, man kan hålla på att kategorisera i all oändlighet, men någonstans får man ju dra gränsen.
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    180
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Generellt sett är det bra att ha så få rubriker som möjligt i ett forum för att det skall bli lättöverskådligt och för att det skall bli liv i forumet.
    Håller med om att så få rubriker som möjligt är bäst, men en samlad köp tråd borde väl vara okej. Precis som citerad talare säger är det nog det bästa för at hålla liv i forumet samt att vi behåller den fina personliga prägel det har idag.

  9. #9
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hmmm tanken är god ... men som sagt inte fler rubriker i start sidan då hellre "nya" rubriker som under rubrik exempel
    huvudrubrik EL
    under rubriker setup tekniska frågor etc etc
    åsså det samma i alla dom andra rubrikerna ... om allt ligger på start sidan ger det ett ganska rörigt intryck som kanske kan få "nya" användare /medlemmar att skrämmas bort
    sidan är ju rcffs ansikte utåt och bör ha/ge ett cleant intryck som ser "proffsigt" ut
    ett alternativ för att inte göra databasen gigantisk är att under varje rubrik lägga ett "nytt" forum med alla under rubriker i ämnet borde gå att lösa utan några jätte bekymmer och då blir det väl även "lite" lättare att underhålla varje avdelning både e forums mässigt samt databasen !??
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Hmm, det är ju svårt det där. Jag personligen läser allt jag hinner och då blir det ju ett jävla bläddrande till slut bland olika ämnen. Å andra sidan är det ju mycket frågor om lämpligt första plan och liknande, så det kanske skulle va bra att samla sånna frågor i en kategori för lättsammare sökning.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Jag tycker det redan är lite för många underforum, det tar lite lång tid att få en bra översikt över alla trådar.

    Det kanske vore en bra idé att skaffa en sida där man kan se de fem (?) senaste trådarna i varje forumsdel? Så får snabbt en översikt över vad som har skrivits.

  12. #12
    Brauers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK

    Standard

    Det finns ju faktiskt en sökfunktion som plockar fram det man vill, när man vill.
    Så jag är nog också lite skeptisk till fler underrubriker.
    Jag vet inte hur många som använder länken Nya inlägg sedan ditt senaste besök som finns ute till höger precis ovanför /Senaste inlägget/Ämnen/Inlägg/ på startsidan (högst upp på sidan under evenemangskalendern). Mycket användbar länk om man vill skumma igenom allt som skrivits.
    Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
    Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
    Funtana - Axi 2808/20
    Trex 450XL
    + en del hyllvärmare

  13. #13

    Standard

    Det är ju inte sååå många nya trådar/inlägg per dag att man måste kategorisera upp det ännu mer.
    Jag tycker inte det ska vara fler avdelningar eller rubriker.

  14. #14


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Håller nog med de som tycker att det räcker med de underavdelningar som finns. Möjligen skulle man kunna plocka bort någon av de befintliga som har mycket låg aktivitet - vi har ju redan 29 (!) olika underavdelningar + Ajabajaburken... Kanske samla sånt under en Övrigt-rubrik istället...eller vad det nu skall heta.
    Sen kanske vi skulle propagera lite för Sök-funktionen. Det känns som många frågor av framförallt nybörjarart redan besvarats många gånger. Det är ju bra att kolla via Sök första - är det sen något man är osäker på så är det bara att fråga.. Men ju flera som ställer samma fråga, desto färre och sämre svar blir det säkert.
    Hälsningar
    Roger

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Mmmm jag tycker nog oxå där är "avdelningar" så det räcker till. Kanske det bara räcker med att se till att inlägg ligger där dom bäst hör hemma?
    Blir lätt rörigt och väldigt svåröverskådligt om inlägg ligger i "fel" kategori.

    Är det tex en El setup men efterfrågan så ligger ju den bäst i "Flygplan EL" delen anser jag. Jag tror det blir lättast/enklast ifall man försöker hålla respektive fråga , fundering under rätt forumsdel.

    Söka ........ klart man kan men jag upplever det som om sökfunktionen inte funkar/eller är bättre då man får upp i stort sett alla trådar i forumet i söksvaren. Kanske det är jag som inte kan eller förstår mig på den men inte är det lätt att hitta det man söker många gånger.

    I övrigt tycker jag att forumet ser ganska komplett ut.

  16. #16

    Standard

    Säger också - så få ämnen som möjligt. Jag tycker att uppdelningen är bra nu.

  17. #17

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Håller med dem som tycker att det är tillräckligt men tycker också att man skulle kunna sammanställa en del kunskaper i Ämnet artiklar som jag tycker verkar lite styvmoderligt behandlat med en enda lång sida där allt följer på vartannat - och är dåligt uppdaterat. Det saknas en massa bilder om oldtimer lämnkade till Malmös hemsida tror jag.
    Jag tycker att det skulle vara bättre att artiklarna länkade till egna sidor som någon hade ansvar för att uppdatera.

    Erfarenheter från att handla lokalt eller i asien är färskvara.
    Där är det nog inte lätt att ge tips annat än länkar till butiker och kanske betygsättning med "stjärnor".

  18. #18

    Standard

    Ett tips i all välmening är att moderatorerna går in och ändrar trådrubriker eller slår folk på fingrarna som skriver otydliga rubriker.
    Målet bör vara att man förstår vad en tråd handlar om utan att man ska behöva klicka sig in.
    Tex: "Kolla!", "hjälp!", ""visste ni att...?"

    Om man skapar en beskrivande rubrik så är hälften vunnet tycker jag (Som säkert har ett par dåliga i garderoben om ni gräver)

  19. #19

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    (Som säkert har ett par dåliga i garderoben om ni gräver)
    Det har säkert 99% av alla användare här men inget/ingen är så bra att det inte går att förbättra. Bara med hjälp av tydligare topicar skulle allt säkert funka mycket bättre.

    Del nummer 2 måste vara att rätt fråga är i rätt forumsdel , att söka efter en el setup som kan duga i el forumet när den i verkligeheten ligger under allmänt är ganska långsökt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 108
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 21:28
  2. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  3. "upplösning" på "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 09:22
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •