Tjena..

Trotsade vädret i helgen som var (24/11) och gick ut och flög.
Testade ett nytt fält att flyga på som används bland annat för baseball och AM fotboll, fin kortklippt gräsmatta och en fin parkering precis brevid.

Var ensam bil på parkeringen och inte en människa i synhåll, startade fint ifrån parkeringen, upp och flög i ca. 13 minuter.

På dessa 13 minuter hade det tillkommit en ca. 6 bilar på parkeringen så min tänkta landningsbana var nu upptagen, ok, jag landar på gräsmattan istället. Men det jag inte tänkte på var att gräsmattan var nu en ganska hård ojämn yta av fruset gräs och is och landningen skulle bli jobbig.

Jag började min inflygning ganska bra, lite vinglig, bra höjd och bra fart. Lyckades landa med det bakre hjulparet på min cessna och satte ner noshjulet, PANG sa det och noshjulet krockade med nån isklump och planet gjorde en frivolt och la sig på rygg.

Tydligen så slog det i ganska hårt, för nu så är servot till sidorodret och noshjulet helt sönder, finns inget motstånd kvar (kugghjulen?), man hör hur servot jobbar, men inget händer. Så nu blir det till att köpa ett nytt servo, hoppas bara att de har nåt som inte kostar skjortan. Resten av planet är fortfarande helt.

Men men, man lär sig av sina misstag.