Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: fartreglaget bran upp...

  1. #1

    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard fartreglaget bran upp...

    Hej!
    Jag köpte dessa grejer

    http://aircpro.com/airc/homepage.nsf...t&CartID=10323

    http://aircpro.com/airc/homepage.nsf...t&CartID=10323

    http://aircpro.com/airc/homepage.nsf...t&CartID=10323

    http://aircpro.com/airc/homepage.nsf...t&CartID=10323

    Men när jag hade kopplat ihop allt så blev fartreglaget jätte varmt och smällte plasten runt om det, batteriet blev oxå jättevarmt
    Vad har jag gjort för fel!? är fartreglaget och batteriet bara att kasta nu? :?
    Jag lödade först fast uttag på fartreglget och sedan en på batteriet, Jag använde tejp så att det inte skulle bli kortslutning. sedan kopplade jag ihop de tre sladdarna med fartreglaget och tejpa runt, jag hade den gula kopplad med mitten sladden som någon här på forumet sa, sedan den svarta och den röda på de andra två sladdarna. Där använde jag oxå tejp som isolater.

  2. #2
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hmmm det är möjligtvis inte så att du har förväxlat + å - på kontakterna från accen till reglaget !?? ta å kolla det har du en jäkla tur så kan accen klarat sig .... med tanke på att allt blev jätte varmt så låter det som kortis !
    det finns bara ett sätt å det är kolla dina anslutningar igen om allt är rätt så skulle jag inte testa om det funkar ! utan då reklamera grejjerna hos håkan ! är det fel så gör rätt å ptova men inte troligt att reglaget överlevt ! sedan en sak jag reagerade över TEJP!! glöm det för all framtid krympslang å bara krympslang när du isolerar kablar ! tejpen kan lossna å fixa en "trevlig" kortis om du har otur !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #3
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    lägg gärna upp en bild på din koppling !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #4

    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    hmmm det är möjligtvis inte så att du har förväxlat + å - på kontakterna från accen till reglaget !?? ta å kolla det har du en jäkla tur så kan accen klarat sig .... med tanke på att allt blev jätte varmt så låter det som kortis !
    det finns bara ett sätt å det är kolla dina anslutningar igen om allt är rätt så skulle jag inte testa om det funkar ! utan då reklamera grejjerna hos håkan ! är det fel så gör rätt å ptova men inte troligt att reglaget överlevt ! sedan en sak jag reagerade över TEJP!! glöm det för all framtid krympslang å bara krympslang när du isolerar kablar ! tejpen kan lossna å fixa en "trevlig" kortis om du har otur !
    nej nej, förväxlat + och - har jag inte gjort. okeej ska köpa krympslang nästa gång jag ska int till hobby affären.

  5. #5
    Anders Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    164
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Charlie!

    Har du sett Arnes acke på klubbens hemsida? Var riktigt försiktig med ackar som varit övervarma. Tyvärr är nog risken stor att både acke och fartreglage har lämnat in. Been there, done that ops:
    Du kan väl kontakta Arne eller mig nästa gång du skall koppla, vi hjälper gärna till.

    Picko Stik gubben

  6. #6

    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anders J
    Charlie!

    Har du sett Arnes acke på klubbens hemsida? Var riktigt försiktig med ackar som varit övervarma. Tyvärr är nog risken stor att både acke och fartreglage har lämnat in. Been there, done that ops:
    Du kan väl kontakta Arne eller mig nästa gång du skall koppla, vi hjälper gärna till.

    Picko Stik gubben
    nee asså både fartreglget och batteriet höll men det är ett problem, motorn stannar när jag drar upp trotteln till lite mer än halvgas. Det var någon här på forumet som sa att det berodde på att jag hade fel ack.
    Arne Ask sa att jag skulle ringa honom så skulle han hjälpa mig . ja, jag kontaktar nog er nästa gång

  7. #7

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chulie
    nee asså både fartreglget och batteriet höll men det är ett problem, motorn stannar när jag drar upp trotteln till lite mer än halvgas. Det var någon här på forumet som sa att det berodde på att jag hade fel ack.
    Arne Ask sa att jag skulle ringa honom så skulle han hjälpa mig . ja, jag kontaktar nog er nästa gång
    Om du läser båda dina trådar som du startat upp om detta ämne så har du svaret där - om du verkligen läser svaren !
    /Roger

Liknande ämnen

  1. fartreglaget bran upp...
    Av chulie i forum Elmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 22:40
  2. När stänger fartreglaget strömmen?
    Av Ville i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 13:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •