Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: graupner funny

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard graupner funny

    Hej!
    jag har ett gammalt graupner funny hemma men tvärr så är batteriet kasst...
    Någon som vet var man kan få tag på ett nytt? det ska vara ett 6v 600mah NiMh batteri. Men jag kan inte hitta någon affär som säljer det...

  2. #2
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    finns gott om batterier med 6v, men nu för tiden är de oftast mycket bättre och du nog lätt hitta ett batteri som håller mellan 1500-2500mAh istället , vilket borde ge betylidligt längre flygtid än du hade innan.

    vet inte hur stort de batteri du hade var men storlek och vikt hade varit lite intressant att veta. Jag tror du borde kunna uppgradera till en 2S LiPo cell istället och på så vi spara en massa vikt. Men utan att vet mer så är de mer en gissning.

    /Martin


    /Martin

  3. #3

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Går det inte att få liv i ditt gamla batteri?
    De brukar gå att cykla med en bra laddare.
    Jag vet ingen som har så små NiMh men om du har måttet så kanske du kan hitta ett motsvarande LiPo - fast då måste du ha en laddare till LiPo.
    Det borde passa med samma batteri som till de NETTO-elseglare som sålts massor av de senaste somrarna - är det ingen som har sådana batterier över från "utslitna" leksaker?
    /Patrik

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    finns gott om batterier med 6v, men nu för tiden är de oftast mycket bättre och du nog lätt hitta ett batteri som håller mellan 1500-2500mAh istället , vilket borde ge betylidligt längre flygtid än du hade innan.

    vet inte hur stort de batteri du hade var men storlek och vikt hade varit lite intressant att veta. Jag tror du borde kunna uppgradera till en 2S LiPo cell istället och på så vi spara en massa vikt. Men utan att vet mer så är de mer en gissning.

    /Martin


    /Martin
    ja okeej, men det går att koppla int en lipo alltså? då måste jag väll löda om koplingarna? det är bara ett två kannals plan.
    http://www.nicoshop.it/6275_0000.jpg

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts
    Går det inte att få liv i ditt gamla batteri?
    De brukar gå att cykla med en bra laddare.
    Jag vet ingen som har så små NiMh men om du har måttet så kanske du kan hitta ett motsvarande LiPo - fast då måste du ha en laddare till LiPo.
    Det borde passa med samma batteri som till de NETTO-elseglare som sålts massor av de senaste somrarna - är det ingen som har sådana batterier över från "utslitna" leksaker?
    /Patrik
    ahaa, det skulle ju vara perfekt!! med netto-plans batterier jag har nämligen runt fem sådana batteri

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Jag satt in ett sånt batteri från netto planet men då drog motorn igång som satan och man kunde int styra med kontrollen, det börja ryka o lukta brännt. kanske beror det på att jag hade för mycket volt?
    Mvh charlie

Liknande ämnen

  1. nån som testat gws funny park?
    Av alex.e i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 19:21
  2. Funny japanese
    Av Marcus72 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 22:06
  3. Fråga om Graupner MX-16
    Av Hitec i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 23:32
  4. Graupner MX-16 vs JR XP7202
    Av Borg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:24
  5. Graupner ultramat 14
    Av tronic2000 i forum Batterier och Laddare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •