Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: GWS Pico Cub - premiärad på lunchen..:)

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard GWS Pico Cub - premiärad på lunchen..:)

    Hej,
    Hittade för någon vecka sedan en kartong i verkstan som innehöll en obyggd GWS Cub. Eftersom jag saknat min kära gamla GWS Moth - som tyvärr sönderföll successivt efter ommålning - så var det ju ett utmärkt tillfälle att täppa till den luckan. Tanken är att ha denna lilla Cub som "vinterglidare" så att man kan rita lite spår i snön med skidorna - touch & go på nysnö är inte fy skam kan jag säga... PDT_Armataz_02_11
    Hursomhelst - om bygget kan ni läsa lite här - http://www.mcregor.se/GWSPicoCub.htm



    Provflygningen då ? Ja, idag var det första gången på flera veckor som vi fått se SOL. När det dessutom var närapå vindstilla, -2 grader och allmänt behagligt så vad var bättre än att premiära Lill-Cubbe.
    Och det var nog en av de minst dramatiska premiärer jag varit med om. Inga hyss på backen, inga hyss i luften, närapå promenadtakt när det fläktade lite lätt motvind, oproblematisk att landa....Det enda som behöves var att dyktrimma några "klick".
    Flög två flygningar - totalt ca: 20 min - innan det var dags att vända åter till jobbet. Det enda jag skall ta mig en liten fundering runt är att jag gärna hade haft tillgång till liiite mera drag. Kan åtgärdas med 3S-acke i st f 2S som idag men å andra sidan är ju inte en Cub nåt som skall flygas som en 3D-kärra.
    Summa summarum en utmärkt och välflygande liten glidare. När händerna blev kalla var det bara att släppa sändaren en liten stund och värma dom...helt oproblematiskt. Mycket lättflugen även för en nybörjare gissar jag men sen är det tveksamt hur hållbar den är...
    Hälsningar
    Roger - äntligen framgångsrik Cub-pilot...
    PDT_Armataz_02_44

  2. #2
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hehe har me stått å kikat på en sån i butiken men inte kommit till skott! men ja blev ju me sor metanol cub förra veckan ...
    så välkommen i klubb de cub :badgrin: :badgrin:
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Jo, medlem i Klubben har jag varit länge men min "biljett" - en The World Models .26 Cub - är ingen jag rekommenderar ens till min värste fiende..
    Det är den kärra som med råge givit mig absolut minst flygtid...om vi säger så.. Ja, den finns fortfarande kvar men behöver en aning "uppsnyggning" vilket är tveksamt om den är värd...
    Men det är redan en ny Cubbe på ingång till verkstan - denna gång en E-flite - http://www.e-fliterc.com/Products/De...ProdID=EFL4000
    Hoppas den inte är lika elak som TWM-Cubbe...
    Hälsningar
    Roger

  4. #4

    Standard

    Gammal tråd, men vissa vaknar sent och dammar av lådor efter lång tid - fick premiärad min cub till slut...

    http://www.youtube.com/watch?v=U-QMGoFjWv4


    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Gammal tråd, men vissa vaknar sent och dammar av lådor efter lång tid - fick premiärad min cub till slut...

    http://www.youtube.com/watch?v=U-QMGoFjWv4


    Fint
    Hade en Parkzone microcub och den behövde också mer nosvikt för att flyga bra i vind annars blev det som för dig.

Liknande ämnen

  1. Svar: 687
    Senaste inlägg: 2020-12-26, 07:43
  2. Min Steve Shumate JAS-39 Gripen premiärad.
    Av Ankan i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 15:55
  3. malibun premiärad
    Av Dick i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 23:17
  4. C130 - Premiärad!
    Av Fot i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 20:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •