Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: The World Models Mustang P-51 60 storlek

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    27
    Klubb
    Anderstorps Modellflygklubb

    Standard The World Models Mustang P-51 60 storlek

    Är det någon som har erfarenheter om den?

    Jag går i tankarna att införskaffa mig en sådan. Den har lite roliga prylar som infällbart landställ och klaff.

    Är det någon som har en? Vad har ni för motor? Hur är landstället håller det för att starta och landa på gräs?

    Mvh Pelle

  2. #2
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Nu blev jag brydd..60 Size? Har flugit 40:an o visste inte att det fanns en 60:a.. Var hittade du den? Generellt sett så flyger de kärror jag har provat från TWM mycket bra,dock så ska du skaffa Warbird,fundera gärna på en med klaff,det är hala tingestar,det kanske den här har?
    Det där med ställ hänger mer på hur duktig du är på o landa,det är mycket snack om dåliga ställ men en taskig landning avlivar effektivt de flesta ställen på lite större kärror..Jag flyger mina från gräs o det har funkat bra men det är lite annan teknik o få ner en slik än en Cap-katana eller Ugglycandoooa så det hänger lite på det om ställena ska hålla ihop..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    27
    Klubb
    Anderstorps Modellflygklubb

    Standard

    Här finns det lite mer info.

    http://ecsvr.com/twm/shopexd.asp?id=1107

    Det jag funderar på mest är vad jag ska ha för motor. Jag tycker många kastar på väldigt stora motorer och skriver att dom går fint och är snabba. Klart man måste flyga snabbt med dom för att dom sak hålla sig i luften med den vikten det ofta medför. Ett lätt plan flyger ofta bättre i min ening.

    Den har klaff och det är ju lite hela poängen med planet tycker jag med. Anledningen att jag har tittat på detta planet är att det har infällbara landställ och klaff och är inte allt för stort.

    Men finns det något annat plan i den storleken som har det så tar jag gärna emot tips på det med.

    Detta blir min första Warbird jag tänker införskaffa.

    Mvh Pelle

  4. #4
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Här har du en tråd som handlar om den. Hoppas den kan ge dig lite svar

    http://www.rcuniverse.com/forum/m_15..._1/key_/tm.htm
    Mvh / Fredrik Glawe.

  5. #5

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Jag har flugit denna Mustang i några säsonger nu och den flyger mycket bra och ser bra ut i luften. Jag har en OS91FS i nosen och det ger helt OK prestanda. Vill man flyga fortare är säkert en Saito 125:a ett bra val, mer drag och i stort sett samma vikt och storlek. Alternativt en YS110FZ för den som vill ha kompressor också!! :badgrin:

    Modellen flyger rent och snyggt och är trevlig att landa med hjälp av klaffarna, originalställen fungerade väldigt länge, byttes ut denna säsong efter kraschlandning i samband med motorbortfall. Missbedömde avståndet lite och rensade ställen när jag hakade i den höga gräskant som finns runt vårt fält. (Var lite längre bort än jag trodde.. :roll: )

    Denna modell har blivit min "arbetshäst" i flygplansflottan, har flugit väldigt mycket med den.


    Första starten tidigt på våren 2006

    På finalen med ställ och klaff ute, TMFK flygdag hösten 2006
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  6. #6

    Standard

    Otroligt vackert plan.
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  7. #7
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    En liten fråga till er som kör med klaff. Har ni bara ett fast läge på klaffen eller har ni klaffen på en brytare med två eller tre lägen på ? Kan vara lite intressant att veta hur man löser detta.

    /Martin

  8. #8

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Jag använder en av de analoga rattarna på radion för att manöverera klaffarna. På så sätt kan jag fälla ut ca. halv klaff om det blåser väldig motvind. Har märkt att hård motvind + full klaff kan bli lite väl bra.. 8)

    Men det beror nog lite på vilken modell man har hur man vill göra. Jag har en KMP Spitfire också med splitklaff och eftersom den verkar må bra av så mycket broms det går under inflygning skulle jag gärna ha den på en brytare. Nu spakar jag fortfarande med Hitec Eclipse 7 så det blir ingenting med det..
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

Liknande ämnen

  1. World models cap 232 EP
    Av Thor i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 07:47
  2. World Models CUB26
    Av MrJet i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 05:43
  3. World Models Groovy 50 3D
    Av odysseas i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 17:26
  4. The World Models Cap 232 - 46S
    Av Michael i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 18:43
  5. World Models Cap 232
    Av Brauer i forum Metanolmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 16:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •