Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 43

Ämne: Vad har ni önskat för rc prylar i julklapp

  1. #21
    flygaren_93s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    427
    Jobb
    utbytesstudent i Nya Zeeland i ett år
    Klubb
    vallentunamodellflygklubb

    Standard

    Jag önskar mig en t rex 450s byggsats. men jag får se om jag kan få någon.
    Jag har varit snäll så kanske?

    skulle vara kul att börja med heli.

    Alexander
    __________________________

    Modellflygare sedan 2003

  2. #22

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flygaren_93
    Jag önskar mig en t rex 450s byggsats. men jag får se om jag kan få någon.
    Jag har varit snäll så kanske?

    skulle vara kul att börja med heli.

    Alexander
    om du har varit snäll så passa på och önska dig en lite större heli på engång.
    mycket mer förlåtande att lära sig flyga.
    lärde mig flyga på en 50 strl heli och testade en trex 450 sen....mycket,mycket vingligare...
    kanske en Rjx-xtreme 50? ser ut att va en väldigt fin heli,till rätt pris dessutom el kanske en Trex600N.

    metanol kan nog va en bra investering i början då ackar är så fruktansvärt dyrt...annars finns ju el också,tex Trex600

    jaja,ska inte babbla på... :roll:
    önska på! det ska iaf jag göra

    God Jul!!

    (lite tidigt kanske...men,men...)
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  3. #23

    Standard

    Ibland tar det tid för klapparna att komma fram...Speciellt i Sverige :roll:
    Hoppas bara det kommer innan jul. Tamiya Hummer 1/12 till lillebror.

    Datum Meddelande
    19 dec kl 15:35 Malmö, Försändelsen har sorterats
    16 dec kl 18:32 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
    16 dec kl 17:56 Malmö, Försändelsen har sorterats
    16 dec kl 17:55 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen
    5 dec kl 13:25 Posten, Försändelsen har sorterats
    4 dec kl 14:23 Posten, Försändelsen har sorterats

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flygaren_93
    Jag önskar mig en t rex 450s byggsats. men jag får se om jag kan få någon.
    Jag har varit snäll så kanske?

    skulle vara kul att börja med heli.

    Alexander
    http://cgi.ebay.com/Esky-Belt-CP-6-C...QQcmdZViewItem

    Flyger ungefär som en 5 kg heli i simulatorn(aerofly pro). Är min första helikopter, och har flugit ca 15 ggr utan större missöden.
    Så allt gnäll på små el-helisar gäller nog inte denna.

  5. #25
    Zekees avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    604
    Klubb
    Ånge modellklubb

    Standard

    Skicka gärna ett cert! eller två om jag skulle mista ett av dom... Slå gärna in det! Jag kan starta, men landa har jag aldrig gjort! Har jag fyllt kraven för certet då? Jag ska öva landningar med h9 extran i sommar, lovar!
    --------------------------------------------------
    Proud Member of Ånge modellklubb...

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 1984:an

    http://cgi.ebay.com/Esky-Belt-CP-6-C...QQcmdZViewItem

    Flyger ungefär som en 5 kg heli i simulatorn(aerofly pro). Är min första helikopter, och har flugit ca 15 ggr utan större missöden.
    Så allt gnäll på små el-helisar gäller nog inte denna.
    kanske i sim men IRL?
    vad menar du med inga missöden på 15 ggr? att helin har hållit ihop?
    vilket gnäll på mindre el-helis?
    och e-sky belt...nja...(om du kollar in rcheli forumet kan du nog hitta massvis om inlägg om belt cp,kan du ju bilda dig en egen uppfattning om den,kanske du tycker den är värd att satsa på...vad vet jag?)då skulle jag hellre gå på trex 450 el en minititan.
    men jag vidhåller fortfarande att det är mycket lättare att lära sig på en
    större heli,som inte påverkas så mycket om det blåser lite och som är mycket stabilare.

    flygare 93 => har du kollat in rchelis forum?
    där kan du få många matnyttiga tips.
    här är en länk som är väldigt bra om du ska börja med heli
    http://www.lmfk.nu/article_read.php?id_article=32

    Det här är MIN personliga åsikt.
    om du ska börja med heli,köp inte något RTF paket.
    köp hellre en heli som du kan växa och utvecklas med,helst en heli modell större och då är 50 strl att föredra. reservdelar som har ett hyfsat pris och som du kan flyga med ute än om det blåser lite och som du ser än om du skulle flyga en liten bit längre bort. jag tror personligen att en heli i strl klass 50 är mest ekonomiskt försvarbart när du vill börja flyga,samtidigt som det är en heli som du kan flyga med länge utan att du vill byta till något större(och större blir 60-90 klass och då pratar vi genast mycket mera pengar)...så satsa på en heli 50 strl.
    det är mitt tips.

    men läs artikeln,det är mitt tips. där får du många tips.

    lycka till!

    Mvh// Daniel
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  7. #27
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    måste nog hålla med lite där. känner man att mam har råd med en t.rex ska man nog satsa på den men om man inte vill lägga ut så mycket pengar tycker jag att belt cp är ett bra alternativ.

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eraiser
    Citat Ursprungligen postat av 1984:an

    http://cgi.ebay.com/Esky-Belt-CP-6-C...QQcmdZViewItem

    Flyger ungefär som en 5 kg heli i simulatorn(aerofly pro). Är min första helikopter, och har flugit ca 15 ggr utan större missöden.
    Så allt gnäll på små el-helisar gäller nog inte denna.
    kanske i sim men IRL?
    vad menar du med inga missöden på 15 ggr? att helin har hållit ihop?
    vilket gnäll på mindre el-helis?
    och e-sky belt...nja...(om du kollar in rcheli forumet kan du nog hitta massvis om inlägg om belt cp,kan du ju bilda dig en egen uppfattning om den,kanske du tycker den är värd att satsa på...vad vet jag?)då skulle jag hellre gå på trex 450 el en minititan.
    men jag vidhåller fortfarande att det är mycket lättare att lära sig på en
    större heli,som inte påverkas så mycket om det blåser lite och som är mycket stabilare.
    Oj! lugna ner dej lite. Nej jag menar inte att du gnäller, men det finns väl en uppsjö av trådar på rc forum där en som är lite sugen på att prova på en heli, helt enkelt föreslår en lite mindre och billigare maskin, men strax därefter blir totalsågad av "erfarna", som säger "den helin+det gyrot+den mottagaren ska du ha, allt annat är skit" (= 10000spänn).
    Kommer det då en kina heli, för 1500:- som faktiskt även duger till nybörjare, är det väl bara att gratulera. Det är min åsikt.

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 1984:an
    Citat Ursprungligen postat av Eraiser
    Citat Ursprungligen postat av 1984:an

    http://cgi.ebay.com/Esky-Belt-CP-6-C...QQcmdZViewItem

    Flyger ungefär som en 5 kg heli i simulatorn(aerofly pro). Är min första helikopter, och har flugit ca 15 ggr utan större missöden.
    Så allt gnäll på små el-helisar gäller nog inte denna.
    kanske i sim men IRL?
    vad menar du med inga missöden på 15 ggr? att helin har hållit ihop?
    vilket gnäll på mindre el-helis?
    och e-sky belt...nja...(om du kollar in rcheli forumet kan du nog hitta massvis om inlägg om belt cp,kan du ju bilda dig en egen uppfattning om den,kanske du tycker den är värd att satsa på...vad vet jag?)då skulle jag hellre gå på trex 450 el en minititan.
    men jag vidhåller fortfarande att det är mycket lättare att lära sig på en
    större heli,som inte påverkas så mycket om det blåser lite och som är mycket stabilare.
    Oj! lugna ner dej lite. Nej jag menar inte att du gnäller, men det finns väl en uppsjö av trådar på rc forum där en som är lite sugen på att prova på en heli, helt enkelt föreslår en lite mindre och billigare maskin, men strax därefter blir totalsågad av "erfarna", som säger "den helin+det gyrot+den mottagaren ska du ha, allt annat är skit" (= 10000spänn).
    Kommer det då en kina heli, för 1500:- som faktiskt även duger till nybörjare, är det väl bara att gratulera. Det är min åsikt.
    nej det jag undrade med gnäll,då undrade jag vad du menade med det...om du hade hört något negativt om mindre el helis som du då kunde skriva/beskriva det här.
    och jag totalsågar inte(och jag räknar inte mig själv heller till dom mer erfarna)men i stort sett alla trådar som jag läst om billigare el helis eller som kommer i rtf paket så har dom flesta problem med att få dom att hålla ihop eller helt enkelt få dom att flyga bra överhuvudtaget. och det brukar resultera i dyra reparationer mm som i längden blir massa mer pengar än vad det från början skulle ha kostat att köpa en "riktig" heli. och i värsta fall kanske den som just börjat med heli tröttnar på att lägga ut en massa
    pengar på reparationer och att man aldrig får den att flyga skapligt och därför beslutar sig att ge upp med just heli hobbyn.

    jag tycker helt enkelt att ska man börja med heli hobbyn ska man då kanske först köpa sig en riktigt enkel heli om man är osäker på om man vill hålla på med den hobbyn,tex en coax-heli för en 1000-lapp(som i sig flyger väldigt stabilt och som lämpar sig mycket bra för nybörjaren) så man får sig ett hum om hur helin fungerar och den känns att flyga och kanske därifrån bilda sig en uppfattning om det här är något man vill hålla på och
    lägga ut mer tid och pengar på.

    anledningen att man tipsar nybörjare om en heli i 50 strl och det gyrot,å dom servona + den motorn är ju att dom är beprövade och man vet att dom fungerar.
    kanske många håller på med dom,reservdelar är lätta att få tag på mm.
    allt det gör det ju lättare att starta med en hobby. kunskap och råd från erfarna.

    nu när jag började med heli så fick jag dessa råd och har inte ångrat en sekund att jag följt dom. har haft en heli som fungerat klanderfritt och som jag hela tiden utvecklas med.

    det enda jag ville med mitt inlägg var att ge lite mer tips och bara berätta
    vad jag har för erfarenheter när jag började flyga.
    fungerar din belt cp så är ju det kanon.

    men enligt min "erfarenhet" så skulle jag satsa på en större och mer beprövad heli som många kanske har flugit med och vet fungerar bra.

    så du får inte tro att jag "brusade" upp mot dig,ville bara ge min åsikt och kanske lite fler tips.
    (blev väldans mycket skrivet nu... :roll: )

    ha de gött! och flygaren 93,lycka till!!

    Mvh// Daniel
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  10. #30

    Standard

    Ok. Ja, det var väl lite åt "coaxial" hållet jag ville komma; billig modell som flyger någorlunda stabilt. Det bästa hade ju varit om man kände någon med en heli, eller om det fanns ett modellflygfält i närheten med heli-piloter, så att man fick "prova på".
    Man får vad man betalar för, så är det ju med det mesta
    När jag ville pröva på heli köpte jag ett X-Ufo. Flög instabilt och gick lätt sönder(gyrot). ufot kostade då runt 1500:-. Att flyga belten var en enorm skillnad, både stabilare och mkt mer "kvalitetskänsla" (om man nu får säga så om kina grejer ops: ) för samma pengar.
    Har man tajt ekonomi svalnar nyfikenheten när prislappen för "kvalitetssaker" dyker upp.

    Ha en kanonfin Jul, det tänker iaf jag ha (hoppas på vindstilla & -1)

  11. #31
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    HoHo sa Tomten! Har inte den här tråden slirat lite?
    Inte träta i denna tråd ,den handlade om vad man önskar sig...
    Och nej,vet fortfarande inte vad min fru o Dr Hanke har kokat ihop men det är stor o tungt..
    Förresten,imorgon är årets mörkaste dag..Sen kommer tillvaron att bli betydligt ljusare! PDT_Armataz_02_44
    Må Tomten Vara med Eder!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #32

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 1984:an
    Ok. Ja, det var väl lite åt "coaxial" hållet jag ville komma; billig modell som flyger någorlunda stabilt. Det bästa hade ju varit om man kände någon med en heli, eller om det fanns ett modellflygfält i närheten med heli-piloter, så att man fick "prova på".
    Man får vad man betalar för, så är det ju med det mesta
    När jag ville pröva på heli köpte jag ett X-Ufo. Flög instabilt och gick lätt sönder(gyrot). ufot kostade då runt 1500:-. Att flyga belten var en enorm skillnad, både stabilare och mkt mer "kvalitetskänsla" (om man nu får säga så om kina grejer ops: ) för samma pengar.
    Har man tajt ekonomi svalnar nyfikenheten när prislappen för "kvalitetssaker" dyker upp.

    Ha en kanonfin Jul, det tänker iaf jag ha (hoppas på vindstilla & -1)
    Helt riktigt.
    tänk om man kunde få prova innan man köpte och bestämde sig...men av någon konstig anledning så är inte hobbyaffärerna el dom som äger flygplan och heli villiga att låna ut så man får prova ett par dagar...hmm...jag undrar vad det kan bero på??
    ja just det...kan det bero på att när man lär sig flyga tänker man"kan det här vara så svårt? ähh! det klarar jag lätt av" och pang ner i backen...
    det stämmer bra det su säger om prislappen också...för hög...ja då drar man gärna åt sig öronen. speciellt när man är så snål som jag...

    så ufot är kasst...hmm..jag som varit sugen på att skaffa ett...bara ha som leksak här hemma i vardagsrummet...kanske sparar dom pengarna å köper en riktigt fin klapp åt frugan istället...eller tror ni att hon blir nöjd över en begagnad spis? ...vedeldad?
    annars tänkte jag såhär...jag köper en ny heli som jag ger till henne nu till jul och då kommer hon ju att fråga vad det är och säga "-vad ska jag med den till!?" och då kan man ju alltid säga "-jamen då tar jag den om du inte vill ha den!" då har man ju faktiskt köpt en julklapp till frugan och vunnit på det själv..för visst är det tanken som räknas?
    hoppas att hon aldrig läser det här...då kommer jag att få gå med blåa skinkor resten av "det goda nya året"...

    nej nu är det slutpladrat!

    God Jul!!
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  13. #33

    Standard

    Nu tycker jag tråden spårat lite, tillbaka till topic.

    Detta önskar jag mig i JUL:
    Hela vingar, hel motor, nytt noshjul, ny motorkåpa och ett par skidor..

    Om ni inte fattar vad jag menar, så har jag en annan tråd där jag förklarar varför det gick sönder i första taget.


    GOD JUL & GOTT NYTT 2008
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  14. #34

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Har faktiskt inte önskat mig nått i julklapp mer än att mina barn får vara friska och ha de bra. Å andra sidan är där väl inte många som kan påverka det så jag nöjer mig med en klapp på axeln och ett "god jul" på dig.

    Resten köper jag när jag behöver och vill.

  15. #35
    flygaren_93s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    427
    Jobb
    utbytesstudent i Nya Zeeland i ett år
    Klubb
    vallentunamodellflygklubb

    Standard

    Oj, vad många kommentarer det blev om heli.

    Min tanke var att jag skulle köpa något som är lite lagom avancerat/dyrt.

    En belt cp kostar ca lite mer än 1800 på hobbex utan ack och mottagare och det har jag hemma på hyllan om jag skulle köpa en sådan.
    Men jag har hört att T rex ska var bättre/extremt mycket bättre så jag tänkte att den är nog värt att satsa på+det finns reservdelar lätt att få tag på.

    Jag gjorde en budget det blev:

    Byggsats T-rex 450s 1998kr Inkl. motor, ack reglage
    servon Från U""H""4st. 300kr
    gyro har jag hittat begagnat ett
    billigt sort som borde funka till en början 350kr
    Mottagare har jag...
    Radio med heli mix har jag
    Tränings ställ "material" 200kr

    Jag kan få hjälp av några helikopter piloter i klubben att testflyga och trimma in.

    Är det något som jag missat i min budget för att flyga/hovra och testa på?

    Är det någon som har en heli i 50 storleken för liknande pris så kan jag köpa en men det finns det nog inte.

    + metanol heliflygare måste åka bort 600 m från fältet där vi har heli flygning för att inte störa när man kör modellflyg.

    (nu spårar forumet ut igen) Jag blev varken klokare eller dummare av alla kommentarena.

    Alex
    __________________________

    Modellflygare sedan 2003

  16. #36
    Macss avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    5
    Jobb
    Glad pensionär
    Klubb
    Flyger hemma

    Standard

    Jag har aldrig provat att RC-flyga tidigare men önskat mig, köpt, och redan packat upp en E sky dummy med FMS. Många krascher blir det... men roligt...

    Till våren kanske jag vågar mig på att ge en gammal Taylorcraft luft under vingarna...

  17. #37
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Härligt Macs en RC flygare till

  18. #38
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    jag önskade mej en Katana
    http://www.mft.nu/es/product/product...4001&visible=2

    och jag tror jag kommer att få en oxå (för det har jag sett till)

  19. #39
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    satt här i den tunna norrlands-luften o funderade lite på morgonkvisten...dom flesta önskar sig prylar dock ej alla.... men det gör mig bekymrad....är dessa prylar så himla viktiga för oss??? visst vill ja oxå ha fler motorer o fler plan det måste jag ju erkänna men det viktigaste för mig är ju att just denna dag blir en sällsam dag vore inte den bästa julklappen en stor rcff träff utan tråkigheter med gott umgänge o mången skratt...kanske en träff vid en strand på hawai där lättklädda visar oss hur vi ollar fint o.s.v ...om alla önskar samma sak så vet jag att detta kan bli möjligt....

    god jul

    Get high with hovering
    not drugs

  20. #40

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    Har själv önskat mig en Edge 540, men någon vecka innan jul så köpte

    jag en begagnad och vid denna tidpunkt skulle alla klappar vara

    inhandlade, så det här kan bli spännande!
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Liknande ämnen

  1. RC Julklapp
    Av reppson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-12-20, 23:14
  2. Julklapp
    Av matbos i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 12:22
  3. JULKLAPP
    Av mds i forum Allmänt och Tips
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 18:57
  4. min julklapp! :(
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 22:30
  5. Min Julklapp
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •