Reklam

 
Sidan 3 av 6 FrstaFrsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 111

mne: Composite-ARF , hur r kvalit mm p dom flygen?

  1. #41

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Nja mjo visst men nu r hr ju ingen som hller i piskan och ja e inte som Micke

    Den ska bli klar tills April iaf , har ju ganska gott om tid p mig nr den vl kommer hem.

    Motor?? Finns dr annat att stoppa i n DL50??? 8)




    Nj va fan , dagar som idag ska man sitta inne och bygga. Gr jag ut fryser jag om lilla magen juh ops:

  2. #42

    Standard

    ja med DL har du ju ett vinnande koncept, och med det avgassystemet s lr det nog bli knuff i maskin jmfrt med pittsdmparen

  3. #43

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Idag kom den , skulle haft dubbel drrar in till huset





  4. #44
    Nyroths avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    704
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Grattis Jonny!!

    Ser att det blev en jungfru d hon br vit skrud, men det lter som du har goda planer fr henne

    Mer bilder, detaljer, detaljer....

    // Nyroth

  5. #45

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyroth
    - ven om dom kallas ARF s r dom inte riktigt lika snabb byggda som en konventionell tr byggd ARF


    // Nyroth
    Efter att ha kollat genom monteringsanvisning p ntet samt nu ven Extran s kan man lugnt konstatera att det r tur att det fortfarande bara r Januari mnad. Den krver verkligen lite mer jobb n en sedvanlig krra.

    Allting ser ut att vara gjort med tanke p lgsta vikt kontra hllbarhet , kroppen hll jag nstan p att kasta upp i taket ops: d den vart vldigt mycket lttare i frhllande mot andra ARF modeller.

    Ett stort + s hr lngt r att motorkpan r delad horisontellt med fast verdel och lstagbar underdel. Mycket enkelt att komma t motorn utan att behva plocka bort spinner och propeller fr att f av kpan.

    Lite detalj bilder kommer under dagen.....


    Uppdatering:

    Vikt
    Kropp 1143g
    Motorkpa 92g
    Canopy 130g
    Vingrr 215g
    V vinge 543g
    Hvinge 581g
    Stabbrr 16g
    Hjylkpor 59g
    Landstll 160g
    H stabbe 131g
    V stabbe 135g
    Sidroder 105g
    Tillbehr s som roderok , monteringsdetaljer etc etc
    503g
    Totalt: 2679gram

    Alla saker som ska i krran kommer vgas under monteringen.

  6. #46

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Lite blandade bilder p flyget:

    Insida bakt:


    Insida framt:


    Motorrum:


    Sidroder gngjrn:


    Gngjrn i fenan:


    Motsvarande i sidrodret:


    Ju mer man granskar krran desto mer frvnad blir man , markering i glasfibern p motorkpan fr urtag fr motorn , frdig limmade gngjrn i stabben , inga vanliga gngjrn i skeven utan hela skeven funkar som gngjrn p ovansidan r en del av godheterna.

    Glasfiber gjutningen r inte av denna vrld , jmn , stabil och ltt. Grejorna vger ju nstan inget

    Ska bli skoj att kontroll vga sakerna efter mlning vilket ven stter lite press mlarmstaren , inte sant Micke :?:

    Steg 1 nu r att montera roderhorn och skra ut fr hjdroderna. Steg 2 matta ner krran fr lack.
    Bilder kommer om den makalst dryga bilduppladdningen frbttras inom kort. Annars fr det bli en berttartrd istllet :?

  7. #47

    Standard

    jag hrde att mlaren skulle grunda den med blymnja och roller.
    haha

  8. #48

  9. #49

    Standard

    Ja men det kan ju behvas i borrby, ett tungt ock snabbt plan som klarar den eviga blsten dr.

  10. #50

    Standard

    Men vad ev hr nu d jonny, du har vl inte gtt i ide?
    Jag vntar ju p premirfilmen!

  11. #51

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    nej inget ide hr inte. Jobbet som sabbar fritiden bara!

    Pillar och donar med krran s fort jag hinner och s mycket jag orkar.

  12. #52

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Extran nermattad och alldeles snart klar fr lack. Sparade in 32gram p att slipa ner den. Fr vl se hur tunnt med frg "mster" kan spruta 8)

  13. #53
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Hej Jonny!

    Ser att du ska slja DL'en, ska du kpa en DA

    MVH
    Tobbe
    //Tobbe

  14. #54

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Tsss DA??? nr det finns SV motorer

  15. #55
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    SV r inte det en dlig kopia p DL? PDT_Armataz_02_22
    //Tobbe

  16. #56

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Hahhaha jag som trodde det vart en frfinad variant av DA

  17. #57
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag har frsttt efter att du kpte 8711 servona och den fina Comp Extran och de vriga kvalitets grejorna att du r en skallad konnssr, som Nyrot kallade mig

    S det r inte s konstigt om du nu kper en DA ocks.

    Rocka p du!!!

    /Tobbe
    //Tobbe

  18. #58

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Konnssr r ett alldeles fr fint ord att nyttja p mig 8) dremot r jag experiment lysten och inte "mrkesbunden" p ntt stt utan helt ppen fr frslag och ider p bra saker.
    Inte heller bryr jag mig mycket om vad dr str fr text p sakerna s lnge dom lever upp till mitt krav p funktionalitet och prestanda.

    DL motorn tycker jag har levt upp till mina krav lngt mer n jag vgat vnta mig av en "kopia" men som jag sa r jag ppen fr att prova nya saker.
    DA finns p tapeten men inkpsstlle samt om r inte helt skert bestmt n.

  19. #59

    Standard

    Konnssr nej, MR bling bling :badgrin:
    Jonny det brjar bli dags fr en lgesrapport, jag har ju laddat upp med l och chips fr din premirfilm p extran ju!
    Ska ka och kpa en videokamera till Micke nu, s han kan gra en bra dokumentr ver premiren.

  20. #60

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Hehe ja mycket ska man hra innan lurarna trillar av

    Stt in len igen , den gr sig bst kall och innan Extran r klar r len mer n rumsvarm

    Hade det varit en klick krra hade den varit klar men hr krvs lim tro de eller ej och det har jag inte hemma och hobbybutiken brukar ta lite tid p sig med leveranserna ops:

Liknande mnen

  1. Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF
    Av KenPro i forum Bensinmodeller
    Svar: 243
    Senaste inlgg: 2009-04-12, 08:55
  2. Flygen rullar fr ltt p asfalt!!!
    Av lnning i forum Allmnt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2008-04-20, 18:41
  3. LG KVALITE P FRETAG
    Av UL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 18
    Senaste inlgg: 2006-10-26, 18:48

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •