Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: 1/4 Cub Motorval

  1. #41
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Thunder Tiger som jag har kan jag rekommendera, inte så fasligt dyra heller. 8)

    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=4444
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  2. #42
    js_s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Jag sålde min 1/4 cub för att jag inte våga ta upp den :?
    så nu är det upp till en annan här på forumet o bevisa att den kan flyga
    Bara för att hålla mig till ämnet så satt det en OS 120 fyrtakt i den.

  3. #43
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Tänk dig en vänstersväng.Då låter man bara vänster skev gå UPP,höger förblir neutralt..Resultat,kärran kommer att gå "tyngre " på vänstersidan,d.v.s bromsa sig runt..På så vis får man en stilig ,bankad sväng utan häng i gumpen..
    det där blir svårt i min cub! då där sitter ett servo som tar hand om bägge skeven .... man kanske skulle göra om till 2 servon då ... å lägga in diff ... för som nu så hänger rumpan ganska illa om man inte stöttar med sida ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Tänk dig en vänstersväng.Då låter man bara vänster skev gå UPP,höger förblir neutralt..Resultat,kärran kommer att gå "tyngre " på vänstersidan,d.v.s bromsa sig runt..På så vis får man en stilig ,bankad sväng utan häng i gumpen..
    det där blir svårt i min cub! då där sitter ett servo som tar hand om bägge skeven .... man kanske skulle göra om till 2 servon då ... å lägga in diff ... för som nu så hänger rumpan ganska illa om man inte stöttar med sida ...
    På de trainers jag haft med ett servo mitt i vingen så har jag satt ditt
    en servoarm som inte är rak (180 grader mellan) utan en sån där
    6-armad som jag använt två armar som är 120 grader från varann.
    Monterar man det rätt så stiger skevrodret mer än motstående skevroder
    "sjunker" och inte symmetrisk som när man har 180 graders arm.
    Flög bättre direkt tyckte jag.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Liknande ämnen

  1. Motorval?
    Av MagnusStrömqvist i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:55
  2. sukhoi su 31 motorval?
    Av PW i forum Metanolmodeller
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 13:03
  3. Motorval 1/3 Extra 230?
    Av mackan1 i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 20:13
  4. Motorval Poison?
    Av Frippe i forum Metanolmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 12:00
  5. Motorval till en CAP 232 .46
    Av Borg i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 23:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •