Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

mne: F ner tomgng p roto 35

  1. #1
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard F ner tomgng p roto 35

    Har startat och ltit motorn g en tank p mineral soppa och s lg tomgng jag nu kunde f! Hur gr jag fr att f ner tomgngen d? Har tagit bort justeringsskruven till trottelarmen fr den va ivgen fr motorfstet, armen gr inte att f s mkt mer i botten men tomgngen r fr hg! Har justerat ner p lgfartsnlen s mkt det gr utan att motorn dr men den gr p tok fr hgt nd! Hur gra? Drar den tjuvluft i insuget?
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  2. #2
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Njae,tror du har skruvat ner tomgngnlen liiite fr mycket faktiskt..
    G andra vgen,skruva ut tomgngsnlen istllet..
    Ju magrare den gr ,ju mer kommer den o varva..
    O det slutliga problemet d r att den brukar inte svara direkt utan lgga av vid snabba pdrag..
    En filmsnutt med lite ljud skulle hjlpa,det kan ju vara s att den drar tjuvluft men tvivlar.. Du har inte haft bort frgasaren?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    Sunday Team

    Standard

    Svetsa igen lite p utblset p ljudmparen tills varvtalet sjunker s gjorde ja p min moped o d funkade det man vad vet ja

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    Haha, ska prova med Bokis frslag frst, sen provar jag Wesses! Jo,har haft bort frgasaren faktiskt d jag skulle mtta ut fstena... Men fr prova att feta p den lite...
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  5. #5

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Har du ftt p frgasaren p rtt hll igen??

  6. #6
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    Haha, har inte tnkt riktigt p det faktiskt! Mste nog ta och kolla upp det! Kan det vara drfr tomgngen blir s hg?
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  7. #7
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    Frresten, r helt sker p att frgasaren satt p samma stt som frut fr annars hade inte slangen till vevhuset rckt till fr den e bra nog kort!
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  8. #8

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Kpte du motorn ny? Om inte , s kan nn klantig tidigare gare satt dit frgasaren upp o ner och du likadant nu .

    Min Roto35:a som jag kpte beg satt frgasaren upp o ner p nr den anlnde , begrep mig dock inte p det d utan det visade sig i en tomgng som va allt annat n bra.

  9. #9
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    vilken sida ska vara upp? Har du ngot bra riktmrke?
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  10. #10
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    '
    S hr sitter knasaren nu...
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  11. #11

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Nlarna ska peka mot botten p motorn. Kolla ven s att packningarna som sitter mellan motor och frgasare sitter rtt.

    *Edit* Den sitter fel som den gr nu s dr har du troligen frklaringen.

  12. #12
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    Aha! Dr ser man! D ska jag prova att vnda den... Tackar!
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  13. #13
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    Sunday Team

    Standard

    ja herrejessus vilken kalabalik det blev om den tomgngen...ser ju varenda frisk mnniska att frgasaren sitter upponer


    p.s jag stter mina frgasare precis som jag knner fr det men jag tar ox
    alla konsekvenserna av mitt handlande

    god jul p dig

    Get high with hovering
    not drugs

  14. #14

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blstorp
    Klubb
    III Aviatrer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    ser ju varenda frisk mnniska att frgasaren sitter upponer


    p.s jag stter mina frgasare precis som jag knner fr det men jag tar ox
    alla konsekvenserna av mitt handlande

    god jul p dig
    Wesse.........den sitter inte upp o ner :idea:

    God Jul p dig med.

    *Edit* Nu blev jag faktiskt lite fundersam , vid en nrmare titt s ser den inte alls likadan ut som min Roto35:a vid frgasaren. Pinnbultarna som hller frgasaren p min motor sitter vertikalt med cylindern , det ser dom inte ut att gra p din. P motorn jag hade satt frgasaren vriden 180grader nr jag fick hem den , d stmde inte "vacumhlet" frn vevhuset med hlet till frgasaren s den fick inte bensin som den skulle. Nu har man kanske sagt fr mycket igen ops: men de bjuder jag p bara fr det r juletider

  15. #15
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Zekee,du ska titta efter ett litet hl i frgasahals,packning och vevhus..
    Dessa ska st i kontakt med varandra (ven packningen har hl!)
    Vitsen med en membranfrgasare r att den anvnder tryckfrndringarna i vevhuset fr o stta fart p ett membran som "pumpar" brnslet..
    Att jag skriver detta beror p att det r viktigt att packningen sitter rtt ox WESSE!!!!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

  16. #16
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    Jo, jag vet att membranet ska styras av vevhusets pulser. Det grs som jag har fattat det av en liten slang som gr frn vevhus till frgasare!? Nr jag tog loss frgasaren tog jag bort dom sm insexskruvarna mellan insug och frgasare. Ska och kolla upp allt igen.
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  17. #17
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    S dr ja! Nu r tomgngen lugn fin! Fljde Bokis tips rattade ut lgfartsnlen tillslut tuffar den p p lg tomgng! Sen har den numer en jmb pipa s nu r ljudnivn lgre och fick ut lite mer varv ur maskinen, supernjd! Ska lgga upp bilder nu p hur det ser ut...
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  18. #18
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Hrligt o hra.. Med pipa s r det pulver i den,kommer ver 10 kg statiskt..
    Kul o hra att man har rtt nn gng..
    ops:
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

  19. #19
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    604
    Klubb
    nge modellklubb

    Standard

    Puss pre bokis! Dumt av mig att bara att prova skruva in istllet fr ut! :evil:

    ver 10kg, det vore inte dumt. Den har nog inga problem att svinga 19x10 som sitter dr nu d!
    --------------------------------------------------
    Proud Member of nge modellklubb...

  20. #20
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Proppen r rtt,vi gjorde det enkla,fiskvg o kollade 25:an o 35:an..
    Fick 6.5 p den lilla o straxt ver 9 med orginaldmp p den strre..
    20x8 r gngbart det med..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Liknande mnen

  1. Problem att f en OSFS70S att g bra p Tomgng
    Av JUTA i forum Frbrnningsmotorer
    Svar: 14
    Senaste inlgg: 2009-08-20, 19:52
  2. Roto
    Av pilotkalle i forum Bensinmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2009-05-08, 22:44
  3. ROTO 25 V + ROTO - Standard
    Av magnuswrang i forum Bensinmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2008-11-24, 21:54
  4. Roto 70 V2
    Av Ekis i forum Bensinmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2008-10-27, 13:12
  5. Tomgng vid vertikalstigning
    Av sundqvistjohan i forum Frbrnningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2007-04-25, 11:33

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •