Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 119

Ämne: Ripaläger 2008

  1. #41

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    HTML-kod:
    har fixat mig tre depronkärror för o kunna morgonflyga utanför ordförandes frus husvagn yehhh...
    Yeeh, Wesse, Men du får sätta på nå'ra ljudmoduler så Mats´fru HÖR att du flyger!
    Sa du klocka 04.00 *pip* som vanligt???
    Retroholic!

  2. #42
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Frågan är väl mest om man ska ta med hörselkåpor eller en hagelbössa?
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #43
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    ja då har man landat på ripa o sex man hjälpte mig opp med förtältet de kallar jag vänlighet det...yehhh Liam o jag har köpt ett plan av Håkan så nu är Håkan Liams nya idol jag gillar mest Håkans fru jag stockeld med skrönor av alla de slag blev det men nu måste min lille plutt sova lite så jag missar dog dom största skrönorna många vagnar är det redan o det känns som det blir en stor rolig meetinvecka...yehhh

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #44

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    W8 for us, vi tuffar in på onsdag kväll....... "Ny" dragare till "Drag-on-Fly" är inköpt idag! Svänska AEROPLAN-AktieBolaget måste väl passa i så'na här sammanhang???
    Retroholic!

  5. #45

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jag ska minsann lära Liam flyga oldtimer, jag...
    Lätt som en plätt!
    Retroholic!

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    HTML-kod:
    har fixat mig tre depronkärror för o kunna morgonflyga utanför ordförandes frus husvagn yehhh...
    Yeeh, Wesse, Men du får sätta på nå'ra ljudmoduler så Mats´fru HÖR att du flyger!
    Sa du klocka 04.00 *pip* som vanligt???
    Om Wesse så flyger mitt i natta sover vi lugnt vidare, dock finns det automatiska fågelskrämmor som skjuter ner kraxande fåglar på närliggande salladsodling vid den tiden på dygnet. Även vi grannar på modellflygfältet kan ladda bössan med "skrämskott"

    Wesse vinner trots allt allas hjärtan genom den enomra empati han visar upp.
    Wesse har därför allt att vinna på en anpassning till våra flygtider mellan kl 9 - 21, om inte annat får vi väl anskaffa en klocka med normal skånetid under hans vistelse på Ripafältet.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.con
    Senast redigerat av Ripa den 2008-07-13 klockan 01:12.

  7. #47
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Godmorgon alla ripabor skriver jag här för ingen är ännu vaken... Laim knuffade på mig kl 4.30 o sa att det är morgon nu pappa....vi har flygit lite elplan av depron i depån o all är väl...en trött skärmflygare monterar sin utrustning just nu så jag hoppas hanses motor ska väck opp någon mer som vi kan prata med.....

    Get high with hovering
    not drugs

  8. #48

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Har du ingen morgonfilm att lägga in på Ripas hemsida?
    Linus blir så glad om han får något att göra...............
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  9. #49
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    tyvärr ingen film då min tid går till att busa med Liam i två dagar men det filmades när jag landade i en björk tio meter opp i morse..(Ripa meting)..två hårda yngre skåningar klättrade upp med ett metspö o den va hel..yehh det mest anmärkningsvärda i dag är nog att Håkan på Aircpro sålde en burk honung till mig o sa att dettta är bra o limma depron med...hmm funkade faktis´o jag rekomenderar detta Håkanlim till alla depronflygare..billigt va det oxå yehhhhh-

    Get high with hovering
    not drugs

  10. #50
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    honung som lim måste vara sällsammat om inte annat så miljövänligt. /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  11. #51

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    tyvärr ingen film då min tid går till att busa med Liam i två dagar men det filmades när jag landade i en björk tio meter opp i morse..(Ripa meting)..två hårda yngre skåningar klättrade upp med ett metspö o den va hel..thumbup:-
    Det var väl Ripa-metning du sa att det var ;-)

    Jag vet att det var kameror i farten - kan du inte skicka ett par bilder eller en länk så att vi får se? Tyvärr så hann jag inte plåta själv.
    Var det jordgetinghonung som Håkan sålde? Då är den nog tillverkad på Futaba.
    /patrik@mfksnobben.se
    Senast redigerat av pgrts den 2008-07-13 klockan 14:23.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  12. #52

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Tack för idag , mycket trevligt att vara där. Kanon fält att flyga på , dock väldigt lätt att hamna för långt in över campingen

    Nåja när man väl fick kläm på avståndet så gick det vägen , återkommer troligen på Onsdag och stannar tills Lördag

  13. #53
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    ja nu har Liam o jag fått nya vänner o vi har haft en mycket trevlig dag..inget flyg för min del ännu men i morgon ska liam åka hem o sen ska jag skrämma skåningarna o ge dom konstiga minnen som varar livet ut...blir nog en riktig rysare när Slammis dyker opp då ska vi visa hur man tömmer en trekammarbrunn utan slammbil..yehhh lite film från Liams o min dag oklippt o kort men kameran har ej varit med denna soliga o trevliga dag...

    varje dag är unik för oss alla

    [ame="http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/203/"]Viddler.com -Hard man on Ripa... - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/4d051a58/@@AMEPARAM@@4d051a58/[/ame]

    Get high with hovering
    not drugs

  14. #54

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    ja nu har Liam o jag fått nya vänner o vi har haft en mycket trevlig dag..inget flyg för min del ännu men i morgon ska liam åka hem o sen ska jag skrämma skåningarna o ge dom konstiga minnen som varar livet ut...blir nog en riktig rysare när Slammis dyker opp då ska vi visa hur man tömmer en trekammarbrunn utan slammbil..yehhh lite film från Liams o min dag oklippt o kort men kameran har ej varit med denna soliga o trevliga dag...

    varje dag är unik för oss alla

    Viddler.com -Hard man on Ripa... - Uploaded by wesse
    Hmmm. Vetetusan om jag vågar åka ner nu. Jag trodde jappalenomannen var wesse. Men han filmade ju jappalenomannen. Så det var ju inte wesse .
    Samma sak med tomten. Trodde det var farsan, men han var i samma rum som tomten sist. Huga!
    //Fabbe

    Hellre ladda än kladda!!
    Fast kladda är oxå kul!
    _________________

    www.dackeflyers.se

  15. #55
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Nu sitter jag här med mina morgonfunderingar...Gårdagen lärde mig helt nya saker både om bra saker o dåliga saker men dom dåliga sakerna försvann så nu är bara dom bra sakerna kvar I dag börjar det stora tokiga äventyret o Glassgubben ska flyga linflyg o påstår att det kan även jag klara men så roligt ska vi nog inte ha...det här med Campa på Ripa Modellflygklubb är bara för gutt det är som en stor familj där alla känner alla...en stor härlig stockeld görs upp varje kväll o där ljuger man som bara den o studsfria landningar min son har nog haft en superhelg o vill nog inte åka hem... hört rykten om att vi ska bli lurade av en trollgubbe i veckan hmm en timme kvar till flygtid suck va skåningarna verkar ta till vara på sin sömn nu ska ja ut o väck opp en äkta skånepåg o se hur dessa reagerar på ett hastigt uppvaknade

    Get high with hovering
    not drugs

  16. #56
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    ja då har man flygit en tur på Ripameetingetvar blåsigt på förmiddagen men då passade vi på o lära känna varandra...sen kom hårdingarna med linkontrollerade kärror ...yehhh såg himla kul ut..kvällsflygningen blev det ej film på då jag glömde kameran i husvagnen men mången skratt o go värme va det från oss alla nöjesflygare...hurra vad kul denna hobby är när vi kan skratta gott tillsammans
    [ame="http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/204/"]Viddler.com -ripameeting1 - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/431aa8/@@AMEPARAM@@431aa8/[/ame]

    snart kommer slammis o då blir det riktigt busigt med många skrattgråtna ögon sen dyker det upp stockholmare i slutet på veckan då är det nog sällsamt fullt ut yehhhhhhhhhhhh

    Get high with hovering
    not drugs

  17. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    sen kom hårdingarna med linkontrollerade kärror ...yehhh såg himla kul ut..
    Stort Tack till alla linflygarana från Mfk Snobben i Nymölla som dammat av de "gamla" nostalgiska linkärrorna och som med brilliant flygning visade alla hur linflygandet fungerar.

    För egen del återupplevde jag minnen från Ripalägret 1971, och blev lika yr nu som då.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com

  18. #58

    Standard

    är det ingen som kan slänga upp lite ripa bilder? behöver ett par bra till en sak... Önskvärda motiv:
    *wesse
    *husvagnar
    *olika plan
    *fältet
    *annat tok man gör på ripa...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #59

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK
    Senast redigerat av Thomas den 2008-07-15 klockan 23:41.
    Retroholic!

  20. #60
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Jag är ju på sem nere i Åhus, bara några km från Ripa. Var ute på fältet i förrgår, hälsade på bl.a Wesse och Ove irl för första gången, kul ! Dock blåste det mycket, så ingen flög tyvärr.... Idag då jag läste Kristianstadsbladet, får jag se Wesse på förstasidan, tyvärr är den bilden ej med här:
    http://www.kristianstadsbladet.se/ap...STAD/585226733

    Jag ska nog ut dit imorrn igen, ska se om jag tar lite bilder då...

    EDIT, nu har de lagt ut Wesse-bilden, efter förfrågan av undertecknad....
    http://kbimg.no.publicus.com/apps/pb...xW=580&title=1
    Senast redigerat av jocke1963 den 2008-07-16 klockan 11:49.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. Inbjudan Ripaläger 2013
    Av Ripa i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 13:26
  2. Inbjudan till Ripaläger 2012
    Av Ripa i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-07-26, 22:20
  3. Ripaläger 2011
    Av Ripa i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 17:55
  4. Ripaläger 2009
    Av Ripa i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 00:22
  5. Ripa MFK's julhälsning & inbjudan till RipaLäger 2008
    Av ListKid i forum Allmänt och Tips
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 17:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •