Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Stuka Motarval

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zalman_Water
    YS låter ju så jäkla skönt när dom ylar ut på höga varv...Låter ju som ett riktigt flyg...... 8)
    OS FS-200S marknadsför sig att ha ett mera realistigt motorljud och vikten är bara 830 g
    Quieter, more realistic airplane sound.
    RC Åland
    På tok för många flygande saker.

  2. #22

    Standard

    Glömde ju bort att säga.
    OS är alltid OS
    RC Åland
    På tok för många flygande saker.

  3. #23
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hehe japps tur är väl att smaken är delad hehe
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #24
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    He,he..läser Jannes inlägg.jag med..Två synpunkter,vad menar du med semiskala? Och det här med gaservon till fyrtaktare,vill nog gå lite längre än Farbror Nyroth,ge f-n i HS-81 eller liknande,det är att be om drevsatsallad! Sätt dit Dubrohjul på den istället för de där skumtingestarna som följer med,de är sisådär..
    Stukan är en väldigt trevlig flygmaskin och i ESM utförande så är den fantastiskt! En mer prisvärd compositwarbird är nog svårt o hitta,första gången jag såg den i Nurnberg så trodde jag att det var en betydligt dyrare "värsting"..Och en sak har de gemensamt som jag har(inga 32 år men väl 8 st ESM maskiner ops: ) ,de är välflygande tingestar!
    Ska bli kul o höra fortsättningen på detta bygge inkl. flygning..
    Jag var o sniffade på en stuka o för mig så hade saito 200 varit ett förstahandsval men det blev F8F o en FW 190:a istället..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #25
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Skulle nog satsa på OS:en jag med tanke på vikt å pengar......du sparar ju in kulor till en bra mottagare...... 8)

    Includes multi-directional muffler for mounting versatility.....

    Undrar hur ovanstående ser ut i praktiken....leta efter instruktionsbok men hittade ingen.....
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  6. #26
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wulfman
    Skulle nog satsa på OS:en jag med tanke på vikt å pengar......du sparar ju in kulor till en bra mottagare...... 8)

    Includes multi-directional muffler for mounting versatility.....

    Undrar hur ovanstående ser ut i praktiken....leta efter instruktionsbok men hittade ingen.....
    Om du menar hur O.S 200s ser ut monterad i stukan....! Så kanske dessa bilder ger dig en uppfattning!








  7. #27
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Arghh...man nästan dreglar när man ser den motorn......horna växer på en. :evil:

    Så nyfiken å höra hur dem låter....läst en del amerikanska trådar.

    Man får väl dra ihop ett gäng från Sverige och hyra en stuga på Åland....INTE för att fiska som man alltid gjort....UTAN för att flyyga !

    Nån som hänger med



    ps. förstår nu vad dem menar med dämparn
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  8. #28
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Om jag inte får till det med att gömma ljudämparen så lär det bli att bygga ett eget avgassystem.....Så jag hoppas det inte passar! så jag får börja dra lite rör och löda.......för sånt gillar jag

    Idag har jag monterat skevroder och flaps


  9. #29
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 098
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Är det inte flaps och dykbromsar på en sån?
    /\/\vh // /\/\r J.

  10. #30
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Vilka som är flaps och vilka som är dykroder har jag inte den blekaste om!
    Men så här ser det ut i alla fall! Det lilla korta rodret sitter i hop med det större via en stålvire 8)


  11. #31
    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 156
    Klubb
    Södertörns RFS, Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J
    Är det inte flaps och dykbromsar på en sån?
    Dykbromsar på Stukan sitter under vingen, nära vingframkanten. Kanske inte med i byggsatsen?






    Oviktigt vetande?: STUKA är förkortning för Sturzkampfflugzeug.

  12. #32

    Standard

    Är det måhända engelska beteckningar på undre bilden? Intressant!
    /Håkan

  13. #33
    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 156
    Klubb
    Södertörns RFS, Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Bilderna är lånade på http://www.cocardes.org/avions/artic...lng=fr&pg=1152 .

    Bildtexten säger:
    Junkers Ju 87D-3 capturé par la Royal Air Force sur le terrain de Fassberg en mai 1945. L'avion est équipé d'un cache-flammes sur les échappements. Cet avion fut convoyé en vol au Royal Aircraft Establishment de Farnborough.


    Mina franskakunskaper är mycket begränsade, men gissar mig till att bilden är tagen på Fassberg, Tyskland i maj 1945. Skickades senare till Royal Aircraft Establishment på Farnborough.

    Kan det vara så att den här Stukan är den som finns på RAF Museum Hendon idag?

  14. #34
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Ser man på t.e.x denna stuka så har den inte denna stora bromsmekanism påi framkant på vingen...!



    Jag tror inte alla stukor va utrustade med dykbromsar! Det fanns många verisioner av dem som var utrustade för olika uppdrag! det var nog bara dykbombarverisionen som hade dykbromsarna!


  15. #35

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Har för mig att dykbromsarna på Stuka var infällda i undersidan av vingen..
    Rätta mig om jag har fel.

Liknande ämnen

  1. ESM / KMP Stuka
    Av Ludde i forum Byggdagboken
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 18:32
  2. ESM Stuka
    Av Diesel i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 09:38
  3. ESM / KMP Stuka
    Av Ludde i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 07:55
  4. Stuka
    Av Lowflyer i forum Skalamodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •