Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 38 av 38

Ämne: Hurricane 200 är ny här, vad tror ni om den helikoptern?

  1. #21

    Standard hm

    ja då har jag sållat bort alla tankar på walkera iaf.

    då står ronden i skallen om nån esky lama modell typ v4 med sån där dubbla rotor

    eller belt cp som ändå verkar fungera hyffsat enligt vad jag läst mej till.


    men shark ep 400 paketen .. blir det 2295kr + en radio och laddare? vad köper man billiga radio eller sändare eller vad det heter.


    det verkar ju lättast att välja en esky lama då den verkar vara bra. men det är synd att den verkar begränsad då den saknar 3d. men det kanske man inte kommer sakna ändå när man bara ämnar att flyga hemma .

  2. #22

    Standard hm

    esky honeybee king2

    esky lama v4 eller nån annan liknande dubbel.

    belt cp

  3. #23

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 846
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    En koax-heli fungerar utmärkt att hovra med och du kan också flyga runt, backa m m. Men - den går "sakta", inte alls samma fart som du kan få med en "riktig" heli. Men på små ytor fungerar den säkert bättre för dig som nybörjare än t ex en Belt CP. Och har du ingen som kan hjälpa dig i början så är en koax-heli avsevärt mycket enklare - den flyger nästan sig själv sen man trimmat in den. Och har du begränsad budget så blir det säkert mycket billigare också..
    Hälsningar
    Roger

  4. #24

    Standard hm

    hur får man e caxial typ lama att driva framåt? blir inte en sådan vädigt lik min fd frigolit heli? vad skiljer?

    vilken av coaxial helikoptrana är bäst?

  5. #25

    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    64
    Jobb
    Driftledare/processoptimering
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    Köp en coax typ lama 3 eller 4.

    Själv valde jag att gå direkt på en T-Rex 450S.

    Började med en simulator RealFlight G3.5 1700:- *pling*
    Utan den hade jag ALDRIG fått upp T-rexen i luften över huvudtaget! ops:

    Köpte radio + laddare + liPo+ en deltavinge etc. att börja med. 5000:- *pling*

    innan jul blev det en T-rex 450S + mottagare +servo +gyro etc. 4000:- *pling*

    Väntar just nu på reservdelar ops: + lite extra(kullinkstång, fin väska etc.) 2500:- *pling*

    ...13 200:-... :cry: Kör i vind, livet är kort!

    Överallt kan man läsa att helikopterflygning är tidskrävande...tro det!

    Tur att man är road av att sitta och pilla och mecka.
    RealFlight G5.5
    Typhoon 430 (deltavinge, har 2st) FPV kärra, Aito v2.
    Radio: Futaba 6EX24, samt Walkera 2801
    Align T-Rex 450S och 250SE, LAMA v3, Walkera 4#3b + 4#3b borstlös(BL), Walkera 4G3 BL

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Casimir_rc
    Angående Belten så tycker int jag att den är dålig.
    Fick en till julklapp och har flygit endast fyra gånger och tycker den är mycket lätt att flyga. Lämnade bort övningsställe på tredje passet.

    Jag fick även Belt paketet utan sändare,laddare och mottagare. Använder egen sändare men programerings möjligheter. Det paketet rekommenderar jag, men då stiger priset över 2000kr.

    Walkera brukar klassas som "sk*t"

    Men int skall jag uttala mig för mycket om heli eftersom det är min första heli.
    Håller med!
    Har ett x-ufo oxå, men måste säga att Belten är betydligt lydigare.
    Träningsstället plockades bort efter tredje/fjärde flygturen.
    Letade lite på ett heli forum, och de som tyckte den var dålig var bla. en kille som blev sur för att den gick sönder varje gång han kraschade den, en annan för att den inte klarade av att göra de manövrer som han ville(nästa inlägg sade dock "inte ens den dyraste heli klarar dina specialare")
    Den flyger faktiskt ännu lugnare med en 2200 acke.
    Hur den funkar för 3d flygning har jag inte en aning om, men bara för lite "cruising" o jaga lillebrorsans rc bilar med funkar den kanon.
    Jag TROR (ej vet) att den kanske är "mest för pengarna" just nu.

    ps. kolla lite på RTF-paket, ibland följer simulator med...oumbärligt
    Ta oxå en titt på denna sida, här köpte jag min heli http://cgi.ebay.com/NEW-2007-ESKY-BE...QQcmdZViewItem

  7. #27

    Standard hm

    tack för tipset. vad blir det för total pris hemma i sverigeom man köper en belt cp via den länken som du visa? är det svårt?


    just nu står det enbart mellan belt cp och esky-lama v4.

    det verkar som belt-cp är rejält uppgraderingsbar med fina kolfber gerjer och metall grejer. en heli att växa i kanske? vad tror ni?


    därimot verkar laman en underbart stabil hovring heli som rör sej stabillt som tusan om man man kollar på filmer på youtube. den verkar kunnas precisions köras i vardags rummet utan probs. därimot förstår jag inte hur den drivs framåt. är det samma fuktion som belt cp?

    vi är några st grabbar som ocå vill hänga på och köpa .så just nu lutar det åt esky laman p.g.a sitt lätt kördhet och enkelhet. och 3d flygning är att glömma dom första 10åren känns det som.
    priset är väldigt bra på esky lama 995kr


    belt cp kostar ca 2500kr på hobbex men den har kapaciet och uppgraderngs möjligheter m.m hur är denna heli att hovra runt med? jag förstår att dess storlek gör att den är livsfarlig att hovra runt i vardagsummet men är den stabil. hur är den jämnfört esky lama v4? kommer jag tröttna laman senare?


    tack vare er så har jag fått dessa 2 att välja mellan. och det är jag jätte glad för då till början såg det ut som en djungel speciellt med massa walkera helisar att välja på.

    tack på förhand.

    mvh Johannes

  8. #28

    Standard hm

    kan man uppgradera esky lama v4 vad jag sett på youtube så verkar man kunna uppgradera esky lama v3 en hel del då vissa verka gå riktigt fort och att det står uppgrade eller modif .

    vad är skillanden på esky lama v3 och v4? förutom att v4 an är snyggare?



    mvh johannes

  9. #29

    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    ska börja med att säga att om man tänker ge sig in i modell hobbyn får man räkna med att det kommer att gå kulor...och många av dom också :roll:

    eftersom du har en begränsad budget men ändå verkar va intresserad av att börja flyga heli så tycker jag att du kanske ska satsa på en simulator från början,så att du får en känsla av hur det är att spaka runt en heli.
    och i en sim efter en krasch så är du i luften igen efter ett knapptryck,i verkliga livet så börjar en krasch med att du får gå omkring och leta delar som klarat sig,hem å börja kolla vad som behöver köpas nytt och oftast så kostar en krasch en del slantar.
    om du har tur bara ett par hundralappar men det kan snabbt dra iväg med ett par tusingar.

    har du någon som kanske kan "låna" ut sin sim el någon som du kan testa sim hos?


    mitt tips är att du börjar med en sim,det bästa vore ju om du fick låna en = ingen kostnad hitills.
    fastnar du för det kanske du ska investera i en hyffsad radio + en sim.
    efter det om du fortfarande har suget efter en riktig heli kan du ju köpa delarna "pö om pö". och sprida ut kostnaden så du inte köper allt på engång. efter radio och sim kan du kolla efter en heli.
    desto större desto stabilare och oftast lättast att lära sig flyga med.
    men det bästa är som sagt att försöka få kontakt med nån klubb el någon som flyger i närheten som kan hjälpa dig med just den heli du väljer.
    sen tillkommer ju en massa småpryttlar beroende på vad du väljer,El eller metanol.
    man det som du behöver oavsett el eller metanol är gyro och servon.

    men som sagt,kan du inte vänta med att införskaffa allt som behövs för en "riktig" heli är det ett rtf paket som gäller.
    oftast när det gäller rtf paket så följer det med en radio som du inte kan använda till någon annan heli och den dagen som du kanske vill börja med en annan maskin så måste du köpa allt nytt. radioutr,gyro,servon,heli mm.
    och det kostar som sagt kulor.

    så mitt tips är.
    antingen väljer du att testa en sim och därefter kanske köpa en riktig radio( då har du den att börja med iaf) + sim och efter det börja införskaffa/byta upp dig till allt som behövs efter hand.

    eller så köper du en coaxheli som du lär dig att flyga på(så gjorde jag,min första heli va en robins 22,coax ) och efter det om du känner att du har lust och framför allt råd att fortsätta med heli hobbyn så kan du börja köpa "riktig" heli utr.

    ett rtf paket så kan du börja flyga på engång.
    det som händer sen är som sagt det,att vill du börja med andra,kanske större heli så måste du oftast köpa allt nytt. då gäller det radio,heli,gyro,servon,laddare mm och då kostar det.

    kolla efter beggade paket.
    där kan du få allt du behöver från 5000:- och uppåt.

    några kloka ord man snappat upp...

    "vore det lätt skulle alla kunna det"
    "flyg inte dyrare än du har råd att reparera"

    edit: du undrar om att uppgradera lama. och jo,det går.
    men i början kanske det inte är det som du ska fundera över utan
    lär dig flyga istället.
    den dagen kommer när du går i backen och måste reparera,
    då är ett gyllene tillfälle att börja "blinga" din heli.
    Men som sagt,nu i början. flyg och ha kul!

    Lycka till!!

    Mvh// Daniel
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  10. #30

    Standard hm

    ja nu får jag tacka er som har svarat och hjälpt mej.

    jag har nu gjort mitt val efter era råd och erfarenheter. med eran hjälp så tror jag att jag valt rätt heli för mina ändamål m,m.


    jag åkte ner till gbg hobbex i femman och prata lite med personalen och där fick jag ett rejält bra motagande och kunnande då jag råka troligen springa på en som var väldigt duktigt på just esky lama v3 v4.

    hans råd och erfarenheter alltså det han sa är ungefär det ni har sagt och det jag sökt o läst på forumet bla.

    enligt lite prat med han så valde jag faktiskt bort esky- belt cp p.g.a av att den är betydligt svåarare och betydligt mer komplicerad och svår körd än laman.

    han demonstera alltså körde den lilla laman i butiken, och prescisonen samt den hyffssade lätt kördheten impornerade stort. det blev en rejäl folk samling hehe.


    iaf så köpte jag mej en ESKY LAMA V4 och skillnaden mellan v3 och v4 är enabart skalet. innehållet är densamma. jag valde v4 p.g.a sitt lite snyggare skal enligt mitt tycke även om det följde med en micro heli till v3 an.

    och som sagt så är esky- lama v3/v4 uppgraderingsbara med mkt lull lull i alu m.m

    tvärr verka det som man inte kunde göra så mkt åt batteri längden. men den skall tydligen ha hyffsad flygtid ändå enligt säljaren bland dom bättre baland helisar.

    jag köpte till ett extra 7.4 800 mha L.po acc.


    man förstod att detta är inte är några leksaker när säljaren berätta att det var en kund som kommit in i butiken och had tydligen fått sy 3-4 stygn i armen efter ett miss öde med en belt cp.

    just nu så är det esky- lama v4 för min del framöver och när jag behärskar den och det medföljade simulaton så får jag se om det blir en esky- belt cp då den verka vara en förbannat bra instegs heli som är jätte pris värd som funkar bra. enligt säljaren så är kunderna nöjda med lama och bet cp .


    jag sitter här nu i vardags rummet och har min lama upp packad brevid mej. tänkte börja med simulatorn nu.


    ha de gött grabbar så länge

    jag lär skriva här mer.

  11. #31

    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    låter som ett klokt val.
    en lama har du ju alla grundfunktioner som finns på en "riktig" heli + att den är väldigt stabil.
    nöter du på med den så kommer grunderna att sitta ganska bra i början.

    jag började som sagt med en robins 22,egentligen identisk med lama bara skalet som skiljer. efter det så blev det en caliber 5.
    pga att jag är den enda som kör heli här i närheten så fick jag ganska mycket lära mig själv om heli.
    men tack vare mycket hjälp på forum så flyger jag själv idag.
    är inne på min 2:a "riktiga" heli nu R50T ,kan kanske inte flyga så hårt,åttor,cirklar,stallturns och looping och autoroterar vid gynsamma förhållanden :roll: men jag har bara flugit i ett halvår och har som sagt ingen jag kan lära mig av.

    det jag vill komma fram till är att det GÅR att lära sig flyga med en coax heli och sedan gå på en riktig heli utan att nöta i en sim(min dator kraschade när jag köpt caliber 5 så det lilla jag fick köra i sim va när jag hälsade på min brorsa)kanske inget att rekomendera men det går iaf.

    ta det bara lugnt å ge dig f*n på att du ska lära dig så kommer det att gå bra

    lycka till och välkommen till beroendeframkallande hobby!!
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  12. #32

    Standard hm

    jaha det börja med att jag inte fick igång simulatorn ihop med lamans sändare. till slut tog ivern över och jag gav upp att försöka få igång det, istället prov starta jag helekoptern :roll:


    kände lite på den .. ganska kraftig iaf om man jämnför med frigolit helis hehehe.


    jag klarar precis hålla den i luften och försikitgt hovra runt i rummet och lära mej kontrollen . det är förbannat svårt speciellt när skiten kommer mot dej. och den är förvånansvärt lättkörd och snäll. har inte kraschat men jag har ändå lyckats slå av spetsarna på dom övre bladen tur att det följer med lite blad.


    skulle vilja ha ett större rum bara.

    kan tänka mej att ett proffs tycker denna helis är tråkig men att börja med är det perfekt. riktigt kul när den är så stabil och bara hänger i luften... jaja var bara tvungen att skriva av mej lite.

  13. #33

    Standard hm

    tackar .. verkar bli mkt här att nån hinner skriva innan jag hinner posta. så det blir lite konstigt.

    ja det är verkligen skit skoj när man känner en pytte smula att man behärskar den. men fy sjutton va svårt det är. detta är verkligen svårt.


    jag är nöjd som tusan med den. men jag får nog köpa lite reservdelar iaf om att.


    men tanken att köra långt ifrån mej är lång borta. jag måste vara nära den och ej för hög ca 1m drygt .


    när man ställer varvet så den hänger 1 m ovan för marken men när man drar framåt så sjunker den och då måste man gasa och då går den upp med ett ryck ja o.s.v det är inte lätt.

  14. #34

    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    ett tips är att du,

    1. alltid försöker hålla bommen/stjärten mot dig i början,annars blir det som sagt svårt att flyga när den kommer mot dig och kontrollerna blir spegelvända.
    stjärten mot dig och träna bara på att förflytta helin olika håll.
    när du känner att du behärskar det kan du,

    2. börja att flyga med sidan mot dig,och förflytta den olika håll.
    högersidan mot dig brukar va enklast i början.
    när du behärskar att flyga sidorna mot dig så kan du börja,

    3. träna "nos in" dvs att flyga med nosen mot dig.
    när jag tränade/tränar nos in så hovrar jag med nosen mot mig det jag själv tycker är enklast är att styra den så att,det håll den börjar driva mot så styr jag åt samma håll.
    på det sättet lär man sig att hovra stabilt nos in.
    när du lärt dig att hålla den stabilt och hovra med nos in kan du,

    4. börja göra lite större rörelser och börja förflytta den framför dig nos in.
    inte det lättaste,många ggr det blir "kortslutning" i hjärnan men nöter du på så kommer det snart att sitta i ryggmärgen.

    5. flyg och ha kul!! helikopter är fruktansvärt skoj
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  15. #35

    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    471
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard Goda råd är billiga, reservdelar är dyra

    Hej Johannes!

    Kul att du fastnat för modellflyg. Jag var på väg att ge mig in i debatten här på förra sidan när den pågick som mest, men såg till min stora glädje att du tog folks råd till dig och köpte en lagom avancerad helikopter för någon utan spakvana. Jag vet iofs inte vilken eventuell spakvana du har, men ändå. Jag skulle förvisso ha rekommenderat en annan lösning, men nu var de andra herrarna så vältaliga att jag inte kände att det var nödvändigt att tillföra ytterligare en kock i soppan.

    Hur som helst, jag är ju lite nyfiken på hur det går för dig så här en dryg vecka senare. Lever Laman fortfarande? Har du fått kontroll på den eller har den fått kontroll över dig?

    Hur som helst. Jag tänkte att jag skulle komma med ett tips på vägen. När (inte om) du funderar på att byta upp dig, kan jag varmt rekommendera ESky HoneyBee CP2 eller Honeybee KingII. De är billiga, bra och har extremt billiga reservdelar, framför allt om man tittar bortåt Hongkong-trakten men även här hemmavid.

    HBCP2 och KingII har samma rotorhuvud, samma rotorblad och samma motor i standard. Utöver detta skiljer de sig genom att HBCP2 har stjärtpropeller med motor och KingII har remdriven stjärtrotor.

    Mina erfarenheter av Honeybee-serien består av att min kära bror just fått en HBCP2 i julklapp och att jag själv blev grymt imponerad av hur bra den flög direkt ur kartongen. Vrida några tag på stötstängerna till rotorbladshållarna för att justera trackingen så var den alldeles perfekt.

    Just nu flyger jag en Trex 450 XL som är hårt uppblingad till nästan V2-utförande samt en Gaui EP100 som är nyligen uppgraderad till en Hurricane 200. Jag har dock allvarliga funderingar på att skaffa mig en Honeybee KingII som "slit-och-släng-helikopter", just för reservdelsprisernas skull. Trevligt med en helikopter som man kan köpa rotorblad till för 50 spänn paret. Varken Trexen eller Hurricanen är så värst billiga i drift när man kraschar.

    Ja just det, en sak till. Om du är intresserad av det så finns det en alldeles utmärkt "flygkurs" för att lära sig den ädla konsten att spaka en modellhelikopter som heter Radd's School of Rotary Flight. Den tog upp mig i luften utan simulator, utan övningsställ och utan skador. Jag rekommenderar den ur djupet av mitt hjärta för alla nya modellhelikopterförare.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  16. #36

    Standard hm

    Hej.


    jag har inte varit här i detta forum så mkt. har mest varit i rcheli.

    iaf så köpte jag en lama v4 och den var skit skoj och mäktig iaf om man jämnför med min frgilot heli. jag fick inte ordning på simulatorn så jag tjuv började med laman direkt. började med att försöka smyga upp den lungt. men gav upp det då det verkade svårt. så jag gasa till och den sköt upp i luften. jag sket ner mej nästan men jag släppte gasen och den ramla rakt ner men så gasa jag igen så höll jag på tills jag fick den att hänga eller hovra lungt i luften . så prova jag att försöka landa m.,m

    blev några hårda landningar m,m . det jag mest imopnerades av var laman s stabilietet helt sjukt den bara hänger i luften som om den vore fast.

    sen när jag behärskade gasen så börjde jag försöka att få en att flyga framåt m.m och det är då det börjar bli dyrt. kör in i grejer och pajar blad hela tiden . det fanns extra blad i paketet men dom paja jag oxå. körde väl med skadade blad och krascha och då gav jag upp och ställde den.

    beställde massa blad hårda blad samt fly baren som hela tiden ramlar loss och OXÅ orsakar krash samt kassa blad.
    men det paketet har trögat järnet kunde inte vänta och köpte massa mjuka orginal blad och montera på .

    glad som i i h-vete ställer jag skönheten på golvet igen och gasar upp den lungt. då virberar hela skiten. tänker att nåt är fel men barnslig som man är så vill man änd¨å prova att dra upp den i luften. men den är ostabil och drar åt fel hål lyder inte spak röreslerna den drar åt nåt håll hela tiden samt att den viberar och är skit svår körd till slut så blev det may day och den damp i backen.

    har plockat isär lite och kan konstantera att troligen är bägge rotor axlarna skeva ., den inre har jag köpt.

    ,men i detta läge är jag i nu. den står isärplockad i väntan på nya delar. har ej beställt ännu.


    ifs så har jag fått igång simulatorn och övar lite i den men det är skit svårt.


    jag skall troligen köpa en större riktig heli då jag känner att detta är kul.

    jag har hittat ett RTF pakteb för 4900kr en arttech shark 450 fullutrustad med bra el grejer och allt i alu samt kofiber. denna heli funderar jag starkt på att köpa.

    eller en mini titan men ja vet inte . kanske en zoom 450

    esky belt cp har jag varit sjukt sugen på. men ja vet inte den kanske är svår att växa i.

    men jag hittar inga reservdelar till shark 450 så om nån vet vad det finns reervdelar till denna heli så hade jag blivit glad.


    mvh Johannes

  17. #37
    Brauers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK

    Standard

    Nu får jag väl en massa på mig igen men det finns ett antal helisar som är mer erkända än andra.

    Trex-serierna (450varianter och 600varianterna)
    Hurricane 550
    Minititan från thundertiger
    Zoom 450

    Samtliga börjar från ungefär 4000kr.
    Jag orkar inte dra alla förklaringar igen (läs denna tråden istället) och motiveringar, men jag anser att det "generellt" gäller att det som kallas "högpresterande", "full 3d", "avancerad" mm, och kostar under 2500kr flygfärdigt är av tveksam kvalitet. Det är inte pengarna som avgör, men helisarna i den klassen tummas det på av kvaliteten samtidigt som de görs avancerade. Lite som att förstora en 10x10px bild till en 5x5m plansch...
    Kika lite på www.mft.nu på t-rexen om du vill ha eldrivet. Annars skulle jag rekommendera en metanolare i 50 storlek, eftersom du förre eller senare hamnar där ändå, och de kostar i princip lika mycket som en vettig elhelikopter.
    Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
    Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
    Funtana - Axi 2808/20
    Trex 450XL
    + en del hyllvärmare

  18. #38

    Standard hm

    en metanolare går bort för min del då den är för stor kladdig och meka motorer orkar jag inte. har ett bil intresse så av den biten får jag tillräkligt.

    så det är el som gäller för min del. MEN en el helikopter får inte blir för stor och tung för då kostar den multum ex bara accen kan kosta shjortan.

    så det känns som att 450klass är lagom max 1kg flyg vikt. och då finns det många att välja mellan..


    dom som du nämner då ex.

    men jag har några av dom beg på g. men det drar iväg i pris liksom fastän dom är beg. dom säljs oftast utan radio. så då kan man lägga på 1500kr minst på priset för att kunna flyga. och folk vill ha ca 3500kr-5000kr för begggade 450 maskiner utan sändare. ex zoom t-rex mini titan. och då har dom plast grejer i rotor huven m.m om inte nånting är blingat då. kan ifs vara bra el grejer på dom.

    Jag är ute efter RTF kit så man slipper köpa sändare och programera o greja o vela.


    men är det sån stor skillnad på en ESKY BELT CP och en zoom 450 eller mini titan ja alla dom där 450 maskinerna ? vad är det som skiljer i kör upplevelse.


    sharken verkar ju hel fin.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 21:33
  2. Hurricane
    Av TommyzT i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 17:22
  3. Helikoptern i fullskala orsakade skador
    Av ansu2723 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 18:04
  4. Första helikoptern
    Av Cribba i forum Helikopter
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 19:09
  5. KMP Hawker Hurricane
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •