Tjena grabbar



Är ny här och råka halka in på detta forum när jag sökte info om el helikoptrar.


allt börja med att en polare köpte en 3d helikopter billig typ 1500kr hette walkera nånting. han var uppe hos mej och visa men det såg förbannat svårt ut och skiten orka inte mer än nån minuts körning. och den såg ut att vara omöjlig att ha kontrolerat i luften. mkt riktigt så krasha han utan att riktigt komma upp. gång på gång han laga den och köpte delar även motorn rasa. till slut tröttna han och gav upp.

jag tyckte det där med helikoptar verka skit. men jag köpte en såndär frigolit helikopter för 300spänn för skojs skull för att prova. och jag blev minst sagt förvånad när skiten gick att flyga med ganska kontrollerat med tanke på dess storlek o pris m.m. så nu har jag gett den till min lille bror och vill köpa en riktig. nån större

jag har varit hos min polare och lyssnan på råd vad han har för erfarenheter. och han tycker nog att motorn skall vara stark och att det inte skall vara för mkt plast leder och rotor huvud m.m sen sa han säkert nåt mer.

iaf jag har läst mkt på detta forum och utnyttjat sök fuktionen här. jag har fastnat för några helikoptarr.


en hurricane 200 finns ezfly vad tror ni?

sen en walkera 36 ? har ni några tips max belopp ca 2000kr annrs gör tanten slut.

mvh Johannes