Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bl-setup för depron flyg

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    47
    Jobb
    Skola Gymnasie första året

    Standard Bl-setup för depron flyg

    Tjenare!

    Har byggt mitt första depron flyg för en tid sedan. Men sedan köpte jag Formosan och den blev liggandes. Men nu har jag fått lust att stoppa något litet kul borstlös system i den. Flyget är inte stort, ca 69cm vingbredd och 65cm långt alltså inga stora prylar här inte . Så det lättaste prylarna antar jag är det som gäller. Vill dock inte satsa en förmögenhet på flyget för de var somsagt bara en liten kul grejj att bygga medan jag väntade på Formosan.

    På unitedhobbies hittade jag billiga prylar till ett bra pris. Men har somsagt iingen aning hurdan kvalité de är på dem. Skrivs ju endel och många ger 5 av 5 stjärnor fast man vet ju aldrig...Därför passar jag på att fråga här ifall någon skulle ha någon av följande produkter.

    Följande utrustning hade jag tänkt mej:

    Motor

    ESC ,men tror ni mitt Thunderbird 18A funkar eller är det för tungt? Om inte kan jag ju använda det istället och spara pengar.

    LiPo 3s

    Servo

    Säg gärna till om ni har provat något annat motsvarande i samma prisklass som ni själva tycker är bättre.

    Tack!

    h. Tobbe

  2. #2
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Denna kombon tänkte jag stoppa i min formosa

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=4708

    Ger runt 200w borde blir fint drag med den
    Din funkar säkert också men de blir väl inte någon raket prestanda. Tror Kenneth har något ännu värre i sin formosa, har för mig han har en 350W motor i den.

    /Martin

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej T0bbe (samma T0bbe som på RSB gissar jag),
    Skall du köra med 3S-acke så rekommenderar jag samma motor men i 1300 KV-utförandet. Glöm inte att beställa detta samtidigt - http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5553
    Vill du hålla vikten nere så kan du istället ta 3S460 från samme leverantör.
    Fartreglaget fungerar med 3S (inte 2S) som jag nämnde på RSB men kör inte ur acken till dess reglaget bryter eftersom detta reglage lär ha förhållandevis låg brytspänning. Personligen skulle jag nog kolla detta istället - http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=4204
    Eller - om du inte behöver mera än max 8A detta - http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=4318
    Servona ser OK ut - ingen egen erfarenhet dock.
    Hälsningar
    Roger

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    47
    Jobb
    Skola Gymnasie första året

    Standard

    Tack för det McRegor. Nu skall det snart inhandlas lite nya prylar till flygen . Och japp det är samma Tobbe som på rsb

    Sigun: Hehe, jag frågade efter motor & esc till min depron modell, inte till Formosan. Men tack ändå för jag hade faktiskt planera på ett annat kraftigare system till Formosan än det nuvarande.

  5. #5
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    hmm.. ja ursäkta hehe hade nog lite annat i tankarna och läste lite slarvigt

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    hmm.. ja ursäkta hehe hade nog lite annat i tankarna och läste lite slarvigt
    Tjena Sigun,
    Ja, alla blir vi äldre - och mer och mer tankspridd..
    Fråga en som vet... PDT_Armataz_02_05
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Två-motorigt Depron-flyg?
    Av Ålänning i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 23:06
  2. Setup till en depron kärra
    Av mosse i forum Elmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 19:29
  3. litet depron, vad för setup?
    Av staflaraf i forum Elmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 17:55
  4. Depron flyg
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 17:03
  5. Depron flyg
    Av fLa i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 00:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •