ja har funderingar att konvertera till bensin. inte bara att jag får lägre driftkostnad, jag får samma vikt på planet eller tillomed lättare!

räknar med att systemet med ack väger ca 180-200gram men de räknar jag med att spara in genom att inte tanka lika mycke i planet.

istället för 500cc så räker det ju med 250-300cc för bensin vilket jag sparar en del vikt på, samtidigt så har jag bytt ut orginaldämparen till en pitsdämpare så där sparade jag också 36gram

nog snackat om de...

förmodligen kommer jag köra med aspen och blanda i 6-8% helsytetisk olja för att lagret i motorn ska hålla.

men slangar, pump, tank, tankinsats vad måste jag byta? eller tål allt de som jag har nu aspen? men inte bensin?

en till undran är hur mycke drar en motor ifall jag tankar med aspen istället för bensin? drar den mer eller mindre?

ska iväg och jaga tändstift imorron, ska ha NGK ME-8.
1/4-34 gänga någon som vet vart man får tag på sånt i sverige? eller utomlands, har hittat för 20$

och te veckan ska jag programera PIC:en te tändsystemet och förmodligen så ska jag även linda tändspolen...