Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Kontakt med United Hobbies?

  1. #1

    Standard Kontakt med United Hobbies?

    Hej!

    Jag lade en order på hobbycity.com för drygt två veckor sedan. För ca en vecka sedan såg jag att allt jag beställt var klart för leverans, med undantag för två sketna propellrar. Så, jag mailade dem med en begäran att antingen byta ut propellrarna mot andra eller skippa dem helt. Jag använde adressen som anges på deras sida: support-snabela-unitedhobbiessupport-punkt-com. Det mailet kom omedelbart tillbaka som oadresserbart. Så jag provade att maila till support-snabela-unitedhobbies-punkt-com (som jag tyckte var en mer logisk adress). Det mailet studsade inte, men jag har inte heller fått något svar.

    Jag tycker väl att det känns som en rimlig begäran att jag ska kunna komma i kontakt med företaget på något sätt, när jag nu har lagt en order och betalat den. Man kan ju bli nervös för mindre.

    Någon som lyckats kontakta dem och fått svar får gärna tipsa om hur man gör.

    Mvh,

    Fredrik

  2. #2
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    att beställa på uh har jag aldrig gjort men vet att om man beställer ngt som INTE finns på lager dvs -noterat så kan det ta jäääääkligt lång tid innan man får grejjerna ... mao beställ INGET som är - noterat !!eller 0 noterat ! klubb kamrat som väntar på grejjer därifrån sedan flera månader ..... som var restat


    så här står det på deras sida ...***We also ask you to check your account, sometimes items can be backordered, in which case you can request a refund, wait or change to another item.***
    dvs logga in å ändra din order om det är restnoterade proppar !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #3

    Standard

    De har en officiell policy att man 21 dagar efter orderdatum får välja om restade saker ska strykas från ordern och motsvarande pengar återbetalas eller om man ska fortsätta vänta. Jag tänkte att de kanske kunde vara flexibla och byta ut två propellrar för $1.80 mot två andra för $1.98, särskilt som en annan vara jag beställde har sjunkit $5 i pris efter att jag beställde och betalade. Men jag vet ju inte ens om de fått mitt mail.

  4. #4
    Glawes avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Gå in i din profil och ändra dina inställningar, där finns olika alternativ för hur man vill göra om grejjerna inte finns i lager.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  5. #5

    Standard

    Tack, jag har hittat det. Jag vill inte göra något av de alternativ som står där. Hoppades att en människa kunde läsa mitt mail och kasta ner två svarta propellrar istället för två röda och sedan skicka min order.

    Såg nu att mitt mail gått till de adresser jag skrev förutom att det stod hobbycity istället för unitedhobbies. Jag är säker på att jag kopierade adressen från webbsajten, men hittar inte stället nu. Har nu mailat dem på det som ser ut att vara den riktiga adressen, och hoppas på svar. Fick i alla fall genast ett automatiskt "Thank you for your email" och ett ticketnummer, så det ser ju lovande ut.

    Jag hoppas det är så enkelt att det är jag som klantat mig och skrivit in en felaktig adress manuellt.

  6. #6
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    dom svara ditt mail jag lovar känn lugnet i kroppen o må semlan vara med dig...om du ändå är förbannad avreagera dig genom o skriva ett pm till mig där du kan skriva vad som helst.. tro mig jag tål detta


    tjingeling

    Get high with hovering
    not drugs

  7. #7
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    allt löser sig .... även de största klumpar fråga slammis han vet tillåme wesse börjar bli en mjukis
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  8. #8

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 852
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Jag har alltid fått svar på mina mail men det brukar ta ca: 1 dygn om man har otur. Och har du en följdfråga så tar det ofta ett dygn till innan du får svar. Och jag har ändrat beställningar utan problem. Jag har använt deras gamla adress - support@unitedhobbiessupport.com - eftersom det var någon månad sedan jag var i kontakt med dom senast. Möjligen kan dom ju ha ändrat till nåt med Hobbycity...men det borde ju framgå i Webshopen tycker man.
    Hälsningar
    Roger

  9. #9

    Standard

    Tack. Det känns lugnare nu. Jag mailade helt klart till fel adress från början. Kvar är bara skuldfrågan - var det de som publicerade en felaktig adress någonstans på sajten, eller var det jag som skrev in den fel i mailklienten? Så länge jag saknar bevis för att det var de som gjorde fel så tar jag på mig det.

    Att det kan ta ett dygn att svara är okej för mig, särskilt när det nu är så stor tidsskillnad. En vecka börjar bli tråkigt, men dit ska det väl inte behöva komma...

    Återkommer småningom med slutresultatet av min beställning - bu eller bä för UH för min del.

    /Fredrik

  10. #10

    Standard

    En annan fundering jag hade, men nästan hade glömt bort, är att jag fick en tråkig överraskning av dollarkursen när jag beställde. Jag hade förväntat mig 6,40 ungefär, men fick 6,80 vilket alltså är drygt 6% dyrare.

    Är detta ett sätt att ta ut en dold avgift för PayPal (det är väl de som administrerar kortbetalningarna?), eller för UH? *Om* det är en dold avgift så är det fult - man upptäcker ju inte den taskiga dollarkursen förrän man slutför sin order, och då säger många säkert som jag "Ah, nu har jag ju planerat att köpa det här, och det är ju ändå billigare än alternativen!". Så man lägger sin order ändå, men priserna man kunde räkna ut på förhand var ju inte det man fick betala i slutänden.

    Jag har tidigare bl a beställt HiFi-grejer från hififabrik.de, och de priser jag kunnat räkna ut innan jag lade min order stämde väldigt väl överens med vad jag betalade i slutänden. Så borde det alltid vara, tycker jag.

    Vad säger andra?

    /Fredrik

  11. #11
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Mina fem öre: Ibland strular det för vilken butik som helst,att säga att de är bra eller dåliga för den sakens skull tycker jag inte funkar för mig..
    Många av de prylar jag beställer får jag vänta på i veckor/månader men tålamod gäller,det är ofta lite udda grejor..
    Vad gäller e-mail så är det väl samma sak där,att ha en eller ett par som svara på e-mail/tel är dyrt ,sånt får på många håll göras i mån av tid...
    Så jag är utrustad med tålamod när jag handlar på nätet..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #12
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    De gånger jag kontaktat UH så har jag fått svar väldigt snabbt, oftast inom några timmar om jag skrivit brev till dem innan de gått hem för dagen. Vi är ju några timmar efter dem så man får tänka på tidsskillnaden.

    gäller dock som några andra påpekat kolla så att allt man beställer finns i lager annars kan de dra iväg rejält på tiden.

    Snabbaste leverans för mig har varit följande. Beställde torsdagkväll (natt i hong kong) varorna paketerades och skickades på fredagen, måndag förmiddag kl 10 hade jag varorna i min hand !

    Ser man bara till att plocka sånt de har hemma så är de grymt snabba.

    /Martin

  13. #13

    Standard

    För min del tog ca 1 dygn innan jag fick svar på en fråga, så dom svarar säkert snart.
    Lade en order i september, med flera restade saker; allt är nu reserverat till ordern, utom en motor (men den vill jag verkligen ha!).
    Ha det bra o glöm inte tålamodet när du handlar utomlands!

  14. #14
    pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 637
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Ser man bara till att plocka sånt de har hemma så är de grymt snabba.
    /Martin
    Man får vad man betalar för - billigaste frakten innebär att paketet hanteras långsamt - oftast en vecka tills de skickat ut det - även om allt är hemma. Sedan är det ju så att deras regel är 21 dagar vilket kan kännas långt om man bara har något restat för en dollar ..............

    Grymt snabbt är att ringa 8 på kvällen och kunna köra och hämta ett par grunkor direkt ;-) - Fast nu är de i Tailand och letar levernatörer - eller har det bara gott får man hoppas.

    /Patrik

  15. #15
    LANs avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fredrikr
    En annan fundering jag hade, men nästan hade glömt bort, är att jag fick en tråkig överraskning av dollarkursen när jag beställde. Jag hade förväntat mig 6,40 ungefär, men fick 6,80 vilket alltså är drygt 6% dyrare.
    Det gäller att vara uppmärksam, detta är PayPals sätt att tjäna lite extra pengar. Se till att du blir debiterad i dollar istället för kronor, du har en möjlighet att ändra detta innan du bekräftar betalningen (other funding options, eller nåt liknande). De svenska bankerna lägger "bara" på runt 10 öre på kursen.

    /Leif

  16. #16
    mulders avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Har ett svagt minne av att de firar jul senare än vi nordbor.
    Mvh Mikael.D
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  17. #17

    Standard

    Om mailen studsar kan du ju prova deras forum, order support :
    http://myhobbycity.com/forumdisplay.php?f=13

    /Håkan

  18. #18

    Standard

    Tänkte följa upp med vad som hänt, så alla som läser får en så komplett bild som möjligt av hur det är att handla av UH.

    Jag mailade deras riktiga supportadress ca kl 14.30 den 7:e med begäran om att de skulle byta ut två restnoterade propellrar mot två som fanns i lager. Kl 9.00 den 8:e (dvs efter drygt 18 timmar) fick jag svar att de byter ut propellrarna i ordern och att den snart kommer skickas. Kl 8:59 den 10:e fick jag så besked att sakerna skickats.

    Jag är nöjd med svarstiden och svaret på min begäran. Lite mindre nöjd med att det sedan tog ytterligare två dygn att få iväg mitt paket, men tycker ändå det är acceptabelt.

    Kommer allt nu bara fram oskatt(at) så är jag nöjd!

    Mitt ursprungliga mail till support skickade jag alltså till helt fel adress. Jag har sökt, men hittar inget spår av den adressen varken på sajten eller genom Google. Jag måste ha klantat mig och skrivit in adressen galet. Mitt åt, alltså.

  19. #19
    Glawes avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Anledningen till att det tar 2-3 dagar extra när det är postat är för att det inte går flyg från hongkong till stockholm varje dag, så det är utanför uh's kontroll
    Mvh / Fredrik Glawe.

  20. #20

    Standard

    Men det dröjde ju två dar från att de hade alla varor tills de postade paketet... Sedan dröjer det kanske ytterligare innan det får komma ombord på ett flygplan?

    /Fredrik

Liknande ämnen

  1. Kontakt GoPro
    Av Rickard i forum FPV Kameror
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 21:47
  2. Kontakt val
    Av mds i forum Bensinmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 00:32
  3. United Hobbies.
    Av pilotkalle i forum Allmänt och Tips
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 18:33
  4. Kontakt på batteri
    Av bink i forum Batterier och Laddare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 21:21
  5. har du handlat från Tower Hobbies?
    Av colsson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •