Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: pylon i skåne ( sölvesborg / veslanda )

  1. #1
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard pylon i skåne ( sölvesborg / veslanda )

    Hej gott folk. Undrar om någon kan tipsa mig om vilka klubbar i skåne är djupt engagerade i pylon racing. Är väldigt sugen på att riva i luften med en propeller på 15-20000 varv.

    Har tänkt att börja sätta igång och träna så smått på hemmafältet i sölvesborg.
    Någon som vill hänga på ?
    Mina planer är att absolut inte flyga 2 takt utan skrämma upp 4 takt till dessa hiskeliga varvtal.

    // Diesel
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  2. #2
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    lycka till vill då jag önska dig

    Get high with hovering
    not drugs

  3. #3
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Tack. jag skall tugga opp din calamato med min propeller både framifrån och bakifrån innan du hinner reagera. ! HI HI .
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  4. #4

    Standard

    Ohhh Wesse, jag tycker det där låter som en skarp utmaning.

    Ta den.. :badgrin:
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  5. #5
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Strömquist
    Ohhh Wesse, jag tycker det där låter som en skarp utmaning.

    Ta den.. :badgrin:
    det är lungt jag tar honom i sommar med en Pico Z

    Get high with hovering
    not drugs

  6. #6
    RCFF - Administratör Jakobs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 873
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard Re: pylon i skåne ( sölvesborg / veslanda )

    Citat Ursprungligen postat av Diesel
    Hej gott folk. Undrar om någon kan tipsa mig om vilka klubbar i skåne är djupt engagerade i pylon racing.

    // Diesel
    MFK Cometen i Lomma är engagerade. Kenneth Mustelin är aktiv där. Han är väldigt duktig.
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  7. #7
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    RFK Kometen i Lomma.

    Om man är intresserad av Pylon i Sverige finns det mycket att läsa här:

    http://spi.snell.st/
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #8

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Vad skoj att det finns intresse för pylonracing!
    Här uppe i stockholmstrakten söker vi med ljus och lyckta efter duktiga pylonflygare som kan utmana Dalmasarna.

    Finns det några flygare i stockholmstrakten som är intresserade av pylon så hör gärna av er till med mig i Väsby MF. Vi kör lite pylonträning när vädret tillåter. Jag kan garantera att det är en upplevelse att flyga fort och lågt och samtidigt ha flera flygplan tätt inpå sin egen kärra.


    Hälsningar!
    Jan Karlsson
    VMF

  9. #9
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Hej igen

    Tackar för tipsen. Skall kolla in sidan ni tipsade om i lomma. Synd man inte bor kvar i malmö ,då hade man kunnat kört dit och hälsat på . Det tar vi till sommaren.
    Weese ! Säg till när Pico Z är färdigladdad. Så börjar jag och blanda 65% nitrosoppa till min ASP :badgrin:
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  10. #10
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Allvar nu .! Finns det verkligen ingen gren i pylon där man kan flyga 4 taktare. Jag vägrar köra 2 takt. Jag kommer så väl ihåg när jag höll på med buggy på nästan tävligsnivå att jag hade en OS40 fyrtakt till bil ( svart) Finns med i OS katalogen 2004-2005 och den varvade över 20000. Ångrar bittert att jag sålde motorn. Men jag skall bygga en sådant själv. Det är bara till att fila och svetsa på kammen , och ja.... bla bla bla. Det skall gå. Satan i gatan vad det skall gå!!!! ni skall få se ! :evil:
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  11. #11
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    nu har jag ingen aning om reglerna i pylon men finns det nått som säger att det måste vara 2 takt ?? är det inte storleken som är begränsning ???
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  12. #12
    EPGs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlägg
    327
    Jobb
    Underhållstekniker (instrumentare)
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Något att inskaffa om man tänker vässa en fyrtaktare?
    http://www.rbinnovations.com/catalog...1707bb28aaf491
    Måste man blya i nosen så har man en för liten motor.

  13. #13

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Jag vet att vi testade med OS Surpass .40 för många sedan i Arboga men hur det är i dag vete gudarna. Långt efter kom den i alla fall.
    Tycker också fyrtaktare låter mysigt men Q-500 ska ju vara en enkel och billig instegsklass i pylon...

  14. #14
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Tjena "BeFaster".

    Det där är ursäkta språket men inget annat än dynga ! Ser bra ut men inget annat än dövikt. Har experimenterat med sådant för massa år sedan. Till riktiga bilar så fanns det en enkel kompressor till bubbla på 40-50 talet som hette Judson kompressor. Principen av den är som på dagens luftmotorer som du har i garaget till luftverktyg. Jag slaktade en liten sådan maskin och började experimenterandet på mina motorer och resultatet blev att ju mer jag trissade så kallade kompressorn ju mer tryckte jag tillbaka soppan i tanken . En motors sug kan inte övervinnas eller överladdas om förgasaren sitter i mellan . Övertrycket gör att bränslet tvingas tillbaks dit den kom ifrån med resultat att motorerna gick magrare och magrare ju mer man laddade och till slut stannade dom pga soppabrist. För att åtgärda detta så monterade jag förgasaren före kompressorn , och fick helt plötsligt stypa nålen till knappa kvarts varven öppet för att inte dränka motorn i soppa , och visst dom gick bättre tills det ögonblicket där soppablandningen och trycket släkte stiftet. hakade på konstant glög vilket resulterade i att motorn skar av härdsmälta i cylindern. Allt detta för att dra slutsatsen. 10% mer nitro och du har ca. samma resultat , och motorn håller. Det´s it.

    // Diesel
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  15. #15
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Jo en sak till . Grinade rätt så bra men orkade inte diskutera saken , men om nu vi är ändå igång så ....
    Läste för att tag sedan på nåt forum om en gubbe som byggde någån sorts fyrtaktare med kompressor och IC (intercooler ) Ser coolt ut men..... förklarade innan , och om han skulle ha använt förgasaren förre kompressorn och sedan kopplat på en intercooler då skulle detta resulterat i att han hade så gott som aldrig kunnat starta sin motor. Vet du varför .? För att soppan som är förgasad och är på väg under tryck i motorn hade så kallat kondenserat i intercoolern . Alltså han hade lika gärna kunnat tagit slangen från tanken och stoppat det i insuget och hällt flytande vätska genom ventilen , och en förgasare måste man trots allt ha om man inte kör insprutning.

    // Diesel
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  16. #16

    Standard

    Vissa verkar ju få kompressorn att fungera. :roll: :evil:

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=DobE3cfwM7o"]YouTube - V8 Roncando[/ame]

  17. #17
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Jaha..... Och det är "ingen" skillnad på 10cc kontra typ 7000 och glödstift kontra MSD tändsystem som pulsar tändstiften på typ 38000 volts och etc etc..... listan kan göras lång.
    Hallo , vi snackar glödstift modellmotorer inte V8 bigblock

    // Diesel
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  18. #18
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Tobbe i Lycksele har ju faktiskt kört sin glödstiftare med lustgas.. finns film på detta hos honom vore kul om han la ut detta på forum ...ska fråg honom...

    Trimma på diesel snart får du på moppe av lilla mig

    Get high with hovering
    not drugs

  19. #19
    Diesels avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Tjena Wesse den store ! rayer:

    Lustgas är nästan detsamma som nitro . Nitro är flytande och lustgas är .. ja gas.
    Trimma moppe.... Kul det var länge sedan man har gjort sådant.
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  20. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Diesel
    Jaha..... Och det är "ingen" skillnad på 10cc kontra typ 7000 och glödstift kontra MSD tändsystem som pulsar tändstiften på typ 38000 volts och etc etc..... listan kan göras lång.
    Hallo , vi snackar glödstift modellmotorer inte V8 bigblock

    // Diesel
    Visste inte att bubblorna på 50-talet hade 10cc motorer. Har hört de var små men inte så små.

Liknande ämnen

  1. Höstmeeting på Veslanda, Sölvesborgs MFK 19-20 September
    Av Palleman i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 08:43
  2. Sölvesborg 090621
    Av Per P i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 05:09
  3. Meeting i Sölvesborg
    Av Sigun i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 21:22
  4. Minimeeting i Sölvesborg
    Av Fru Diesel i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 17:49
  5. På besök hos Maffian i Sölvesborg
    Av Sigun i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 22:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •