Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Motormontage J-3 CUB 26 s

  1. #21


    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    53
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MRFS Malmö

    Standard

    Hej

    Lyssnar intressant till er diskussion på forumet. Tyvärr har jag stött på fler problem och nu lutar jag mera till att de förborrade hålen sitter fel. Jag har problem med att få tanken till att passa, det stora hålet i spanten verkar sitta för högt. När jag monterar motorbocken så sitter denna inte i centrumlinjen utan den är förskjutet ca 5 mm till vänster om denna. Är detta riktig eller detta är felborrat?

    Har byggt 3 andra modeller tidigare och inte riktigt haft samma problem.

    Tacksam för hjälp.

    gin

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    Det är inte så att denna förskjutning kan kopplas till någon form av inbyggd högerriktning ? Har du testat att montera motorn - kanske hamnar axeln i centrum av hålet i motorkåpan genom denna förskjutning ? Bara en tanke...
    Hälsningar
    Roger

  3. #23


    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    53
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    MRFS Malmö

    Standard

    Hej

    Det ligger nog någonting i vad dui säger. Väggen som motorfästet sitter på är inte vinkelrät mot kroppen utan den är byggd så att moterfästet lutar ca 3-4 grader äåt höger.

    gin

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Gin...Det stämmer en vinge ska ofta vara lite skev, vriden/tvistad för att flyga bra.Har för mig att t.ex Spitfire hade 2,5graders wash-out i vingspetsarna.
    När vingen har den yttre delen av vingpanelen vriden så att spetsen ligger och flyger med lite negativ anfallsvinkel så heter det den har Wash-out (Bra)...tvärt om när yttre delen är vriden så att den ligger och flyger med positiv anfallsvinkel kallas det för wash-in (förödande).

    Wash-in är är ofta orsaken till att ett flygplan...oavsett storlek beter sig konstigt/stallar /snapprollar.
    Kombinera wash-in och en tung modell så kommer kraschen som ett brev på posten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •