Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Medlemspresentation ??

  1. #1
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard Medlemspresentation ??

    Hej alla glada Piloter !!

    Ny forum-medlem, nåja, sen ett tag tillbaks, har mest läst och lärt...(?)

    Sökt, men ej hittat någon tråd med medlemspresentation, som jag är van vid från andra forum jag är medlem i....?

    Så, om jag har helt fel och inte hittat rätt, får väl moderatorn flytta detta inlägg, annars är det bara att fylla på efter mig...

    Är en 44-årig tonåring, som det senaste året fått ett sjukligt behov av att börja flyga rc-plan.
    Har i min ungdoms dagar kört en hel del metanol-bilar och -båtar, ibland suktat efter flyg och helikopter, men då detta historiskt varit så dyrt har det fått ligga vilande.

    MEN, i år hade tomten den stora vänligheten att ge mig 2 paket, båda kina tillverkade, det ena en Formosa-kopia, en sånhär: http://www.radiostyrda-modeller.se/d...product_id=129
    men inköpt via e-bay a´ 50€ inkl radio, 30€ i frakt från HongKong, samt ett stycke Walkera-plan: http://www.heliland.com/catalog/inde...roducts_id=279
    inköpt på Tradera a´ 799:-, inkl radio....
    Har inte flugit något av planen ännu, kör fortf i simulator, både FMS och Clearview, med en FMS-dummy från Gubbdagiset No1, Clas Olson, a´199:-.
    Formosakopian levererades dessutom med en Mode1-radio, dvs Gas och Skev på högerspaken, Sid o Höjd på vänsterspaken... men som den envisa f-n jag är, lödde jag om en del kablar o flyttade på spak-potentiometrarna, så nu är den som den ska... Var på väg ut o provflyga Formosa-kopian idag, men det blåste så förbenat, så det fick anstå....

    Nej, jag har inte flugit trainer innan, och tänker nog inte göra det heller, tror jag skulle tröttna för fort....
    Med dessa priser på plan har jag ju dessutom råd att krascha ett antal ggr, innan jag måste köpa en ny...

    Har dock planerat att köpa bättre radio-utrustning än det kina-skräp som medföljde mina plan, närmare bestämt en Optic Sport 6.
    Har läst mig till att det kan vara bra att mixa och ha sig.. *L*
    Någon som har erfarenhet av denna ??

    Presentation var det ja...
    Bor på Färingsö, i Ekerö kommun i sthlm, ganska nära MMFK.
    Jobbar skift på bank med drift och övervakning av servrar, system och applikationer, så ibland har jag hel-lediga veckor, som innevarande vecka, då jag byggt klart Formosa-kopian och fixat till radion....
    Kör mkt hoj, har en gammal Kawa 750, en Husqvarna 250 enduro, en minimoto, och är ganska aktiv inom Ignite Mc, http://www.ignitemc.com/,
    och diskuterar ofta en hel del hojrelaterat inne på http://www.bike.se/, där jag kallar mig jockegpz750.
    Bor i ett rött litet radhus, med eget separat garage m mekbänk, där man kan bygga/meka hur mkt man vill, utan störande fruar/döttrar....

    Så, jag gillar uppenbarligen förbränningsmotorer, men har än så länge åsikten att elflyg e grejen, dels för att slippa allt kladd o lukten, å dessutom att kunna flyga inomhus.

    mvh Jocke, förhoppningsvis blivande RC-pilot....

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Välkommen hit till ett ytterst trevligt forum och en sju jävla rolig hobby

    Lycka till på vägen PDT_Armataz_02_44 eller i luften kanske det ska va

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Välkommen hit till ett ytterst trevligt forum och en sju jävla rolig hobby

    Lycka till på vägen PDT_Armataz_02_44 eller i luften kanske det ska va
    Tackar !!
    Och jo, det här är det rc-forum jag fastnat på, verkar vara en massa goa o hjälpsamma gubbar (o gummor ?) här...å en massa intressant läsning finns det.

    Apropå gummor....
    Gumman min fick prova att flyga min simulator, hon fick prova ett lättfluget plan, typ en Cub....efter en stund och flera krascher visade jag henne hur man "ska" göra.....hon tittar, säger inget på en stund...men sen: "Jaha, men nu då, vad går det ut på...?" :roll:

  4. #4
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    haha räkna aldrig med att en kvinna ska förstå oss män å våra leksaker ! ..
    välkommen hit hoppas du får många roliga timmar i luften ... samt även här på vårat forum ! all hjälp du vill finns här .. så även bysopen !.... som förgyller våra dagar med sina upptåg !
    mvh kenneth
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  5. #5
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963
    Gumman min fick prova att flyga min simulator, hon fick prova ett lättfluget plan, typ en Cub....efter en stund och flera krascher visade jag henne hur man "ska" göra.....hon tittar, säger inget på en stund...men sen: "Jaha, men nu då, vad går det ut på...?" :roll:
    Haha, ungefär som pojken då. Han testade också i simulator, fixade det ganska ok faktiskt. När han kom på att man inte kunde skjuta ville han inte flyga längre.
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  6. #6
    JerryDs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    303
    Jobb
    Musiker
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Jomen visst! Det krävs ett öppet sinne för att inse värdet av denna sublima hobby! 8)

  7. #7
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JerryD
    Jomen visst! Det krävs ett öppet sinne för att inse värdet av denna sublima hobby! 8)
    och öppna landskap

    Get high with hovering
    not drugs

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    167
    Jobb
    Konsthantverkare
    Klubb
    mfkfenix Rättvik

    Standard

    [quote="jocke1963"]
    Citat Ursprungligen postat av JonnyE

    Apropå gummor....
    Gumman min fick prova att flyga min simulator, hon fick prova ett lättfluget plan, typ en Cub....efter en stund och flera krascher visade jag henne hur man "ska" göra.....hon tittar, säger inget på en stund...men sen: "Jaha, men nu då, vad går det ut på...?" :roll:
    Känner igen det här.
    Har ett par döttrar som jag tvingat köra simulator och dom undrar ju "vad är det man vinner".

    Men de har svårt att hålla sig när jag påstår att jag kör bättre än dom gör.
    Jag flyger hellre i luften själv än låter mina plan krevera!

  9. #9
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    ni borde nog vissa dem alla olika tävlingar som finns i simulatorerna.
    Då tror jag att de skulle tycka det vore skoj för då blir det ju lite uppdragskännsla över det hela.

    Vet inte om detta skulle funka men ni skulle ju kunna testa.
    Vi måste ju lura in lite mer folk till den här fantastiska hobby

  10. #10

    Standard

    Välkommen till detta eminenta forum.

    Själv är jag en 38 årig ungdom som också förnärvarande endast flyger i simulator, men det beror mest på att jag använde mitt plan som plog nu innan jul.

    Ska till Minicars i uppsala nu på måndag och köpa lite reservdelar, så snart är man i luften igen.
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •